Toon posts:

GeForce 2 MX400 PCI - foutcode 10

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoop dat iemand mij kan helpen

Foutcode 10 is een bekend probleem, er staat ook een antwoord in jullie faq.. maar dat blijkt niet te werken. Het probleem is als volgt:

De videokaart verwisselen is allemaal goed gegaan, mijn pc start gewoon op met de nieuwe kaart.. (heb de oude kaart al verwijderd en de oude driver uitgeschakeld) als ik dan bij apparaatbeheer kijk blijkt de GeForcekaart dus 'foutmelding 10' te hebben. Dus ik las in jullie faq dat in de bios 'assign IRQ to VGA' aan moet staan.. dat heb ik dus gedaan en start vervolgens opnieuw op.. helaas blijft het windows xp scherm dan hangen en verschijnen er allemaal verticale balken in allemaal rare kleuren.

Heb ook al geprobeerd om de kaart in een ander slot te stoppen.. maar dan krijg ik ipv het vastlopende windows xp logo een blauw scherm waar op staat dat er wat mis is met de hardware en nog een heel verhaal erachter aan.

Wat moet ik nu doen om foutcode 10 te verhelpen?

Als ik assign IRQ to VGA in debios aanzet start windows niet meer op.. en dit is toch duidelijk de handeling die gedaan moet worden om foutcode 10 te verhelpen!

En kan iemand mij ook de preciese instellingen van de bios > PnP/PCI geven.. alleen de bovenste 5 opties ongeveer.. ik heb daar namelijk ook een paar dingen veranderd (ja je moet toch wat proberen he) maar weet nu niet precies meer wat de goede instellingen zijn.. heel stom van me

Alvast bedankt voor de hulp!

ps. Als ik de bijbehorende driver installeer en vervolgens het icoontje in configuratiescherm aanklik gebeurt er niks. Maar dat zal wel zo zijn omdat de kaart niet goed functioneerd (foutcode 10) ...toch?

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Is het een idee om Windows XP opnieuw te installeren?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop t niet :S
dat is zo'n beetje wel het laatste middel

Verwijderd

Topicstarter
is er niemand die mij kan helpen????

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Verwijderd

Topicstarter
mijn oprechte excuses.. ik wacht geduldig af

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 17:53
Kan je wat meer info geven

Wat voor moederbord etc.

Als er ook een AGP slot op je moederbord zit , moet je eens in je bios INIT PCI first doen ipv INIT AGP first.
Pagina: 1