[Red Bull] Wie doet er mee?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik zie nou al zeker een week die posters hangen voor de Red Bull Creativity Contest... en bij de eerste keer dat ik hem zag zat ik al in mijn handjes te wrijven: ik doe mee.

Aangezien het in een eerder topic vandaag al ter sprake is gekomen, heb ik besloten om er hier maar een algemeen topic over te openen. Wie doet er mee?
Ik hoop dat dit niet een a la HK opsomtopic wordt met 'ikke ook' 50x achter elkaar, maar we kunnen een goeie discussie hebben over hoe je het thema kunt uitbeelden, niet?

Natuurlijk ben je niet verplicht wat neer te zetten, wát je gaat maken, en hoe. Oh please, als je het lekker tot na de uitslag onbekend wilt houden, doe vooral. Want hoewel we (hopelijk) elkaar allemaal vertrouwen wil je niet dat een ander er met je idee vandoor surft. Het is en blijft een competitie.

Iedereen die meedoet, veel succes.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Leuk dat je gelijk de link erbij zet >:). Ik zou me er gerust aan willen wagen.. toch even slappe tijd voor grafisch werk.

edit : http://www.redbullcreativitycontest.nl/asp/home.asp

[ Voor 22% gewijzigd door Yoozer op 24-01-2003 20:10 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:59
Je zegt in je topictitel, wie doet er mee, en je zegt daarnaast dat je geen opsomtopic krijgt van, ik ook!, beetje tegendraads ;). Ik zou zeggen, maak een rode stier, die op een Red Bull blikje staat, en die stier drinkt ook nog eens Red Bull, lijkt mij (voor iemand anders dus niet) wel leuk.

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je het in Photoshop doen Dark Blue ?
Als dat dan in een expo moet hangen dan zal dat wel niet met een monitor gaan, zou je daar dus rekening mee moeten houden ? Full color en zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 09:41
We waren nog intern aan het overleggen over dit onderwerp :), maar uhm..1 van de GoTters werkt bij Red Bull. Ik zal hem even op dit draadje wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 20:59:
Als dat dan in een expo moet hangen dan zal dat wel niet met een monitor gaan, zou je daar dus rekening mee moeten houden ? Full color en zo....
Daar zat ik ook over te dubben. Je moet het dan wel loeigroot maken, en dat kan mijn pc'tje hier niet aan :'(
(de mac op mn werk wel, maar ze geven me niet even een paar uur om zoiets bij elkaar te shoppen, work to do :{ )
Misschien is een collage met spullen uit tijdschriften wel wat. Ja, dat zullen ze ook wel veel krijgen. Niet iedereen heeft beschikking over een computer, en niet iedereen kan alles wat hij in gedachten heeft zomaar tekenen, dus dan is een collage toch iets voor de hand liggends.

Vectoren kan ook... Ik denk dat Nozzman, als hij mee zou (willen) doen, ook wel iets origineels neer zou kunnen zetten :P
En wie zou een pixel-stier genoeg energie kunnen laten uistralen?

Ook hier (net als bij de 3d contest) is het weer: hoe ben je origineel? Zo'n veertje van blik vonden ze een paar jaar terug erg origineel. Als je nu iets van een blikje gaat knutselen, zou het dan al gewoon direct afgeschreven worden?

En wie werkt er dan bij Red Bull? Is het eigen personeel trouwens uitgesloten van deelname? Zou ik jammer vinden voor die Tweaker nml...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 20:59:
Hoezo? Ze staan open voor elke discipline staat er nog bij. Je zou zelfs een muziekstuk kunnen componeren, of met lego bouwen, of nieuwe media gebruiken. Lijkt me dat alles kan.

En ja eigen personeel mag niet meedoen staat te lezen in de algemene voorwaarden :)

[ Voor 9% gewijzigd door Justice op 24-01-2003 22:08 ]

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me is there :)
heb me inmiddels al ingeschreven en het info pakket reeds ontvangen.
heb zelfs al een deel van een ontwerpje klaar en weet wat het me gaat kosten om het te laten plotten in full colour....

een slimme eeeeuh... designer is op zijn toekomst voorbereid :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

coubertin119 schreef op 24 January 2003 @ 20:14:
Je zegt in je topictitel, wie doet er mee, en je zegt daarnaast dat je geen opsomtopic krijgt van, ik ook!, beetje tegendraads ;). Ik zou zeggen, maak een rode stier, die op een Red Bull blikje staat, en die stier drinkt ook nog eens Red Bull, lijkt mij (voor iemand anders dus niet) wel leuk.
Er is wel een thema : "Energie". Misschien slim om daar dan iets voor te vinden in plaats van iets randoms te maken.. Wanneer is de einddatum eigenlijk? Zou een soort render-compilatie/videoclip met metersdikke soundtrack niet goed scoren? :9

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

12 april 2003 is de eind datum, is allemaal te lezen op de site.

Ik heb eigenlijk best wel zin om mee te gaan doen, maar als ik mee doe gaat het wel een ontwerp worden in Max. Lijkt me wel erg vet om tussen de (waarschijnlijk)
meest met de hand gemaakt dingen een 3d max ontwerp te zien hangen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 01:05:
Lijkt me wel erg vet om tussen de (waarschijnlijk)
meest met de hand gemaakt dingen een 3d max ontwerp te zien hangen. :P
<flauw modus> He ja, je stuurt ze dus per post een digitale 3d beamer, die zij mogen uitpakken, aanzetten en het ding beamt even een mooi fullcolor 3d ontwerp voor hun neus :+ </flauw modus>

Je zult het toch nog uiteindelijk als 2d moeten inleveren... ;) of zouden ze digitale bestanden aannemen? Lijkt me niet, daar de kans dat het werkstuk door regen of posterijen beschadigt kleiner is dan de kans dat het als digitaal bestand bij hen niet goed geopend kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alleen erg jammer dat het geen digitale contest is. dan zou ik mee kunnen doen >_<

/me zal zich dit jaar wel bezig gaan houden met schilderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 01:48:
alleen erg jammer dat het geen digitale contest is. dan zou ik mee kunnen doen >_<

/me zal zich dit jaar wel bezig gaan houden met schilderen
nogmaals:
Of de muze zich nu openbaart in een liter loodvrije benzine of in een bord kraakverse ontbijtgranen. Je laat je verbeelding gewoon de vrije loop, en je steekt al je energie in kunst over, juist ja, energie.

Het maakt ook niet uit in welke discipline je talent een hoge vlucht neemt. Zolang het onderwerp ‘energie’ is, staan we open voor elk kunst- en vliegwerk.
alles mag dus, ook digitale kunst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 02:04:
[...]

nogmaals:

[...]
alles mag dus, ook digitale kunst :)
ze laten nergens een e-mail adres achter waar je het heen kan sturen. en je moet het laten uitprinten op een lap papier/ander materiaal (iets wat ik dus niet kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 02:06:
[...]

ze laten nergens een e-mail adres achter waar je het heen kan sturen. en je moet het laten uitprinten op een lap papier/ander materiaal (iets wat ik dus niet kan)
Als ge gaat naar 'ye olde copyshop en vervolgens wat postzegels koopt en hun adres opzoekt komt het ook wel goed. De wedstijd is laagdrempelig, maar een beetje moeite... :) kom nou

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:29
Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 02:06:
[...]

cd'tje branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Hoe moet het met creaties die je niet kunt opsturen?
Songschrijvers, acteurs en ander geweld mogen hun uitspattingen op tape, cd of videoband voor het nageslacht bewaren of opsturen voor 12 april 2003.
lees / kijk toch gewoon even op de site; dus JA cd's mogen ook
bron

[ Voor 14% gewijzigd door himlims_ op 25-01-2003 09:12 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:34
Scarecrow schreef op 25 januari 2003 @ 09:11:
[...]

lees / kijk toch gewoon even op de site; dus JA cd's mogen ook
bron
Ja, maar lijkt me meer dat dat bedoelt is voor zangers, dus niet voor "digitale artiesten" die het op een cd-rom op willen sturen. Ik vind het wel een beetje achterhaald, dat je het niet digitaal mag insturen, maar ik begrijp het wel: Dan hoeven ze niet voor ieder frutseltje (ja, als je per e-mail mag insturen, zullen er veel meer mensen iets opsturen wat niet echt een kunstwerk te noemen is) zo'n poster uitprinten

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-10 17:17
McVirusS schreef op 24 January 2003 @ 21:40:
We waren nog intern aan het overleggen over dit onderwerp :), maar uhm..1 van de GoTters werkt bij Red Bull. Ik zal hem even op dit draadje wijzen.
En degene die bij Red Bull werkt ben ik dus. Mijn eigenlijke idee was om het onderwerp energie in 3D te gaan weergeven. Dit omdat de meeste onderwerpen toch in de vorm van een schilderij, tekening of beeldje in geleverd zullen worden. Digitaal is totaal anders + het kan de organisatie van het Creativity Contest nieuwe problemen geven, want ik denk dat ze er niet op hebben gerekend (gna, gna).. Vooral niet een 3D "iets"..

Maar uit de reactie's tot nu toe begrijp ik dat iedereen wat anders wil, photoshop, 3D, of weet ik veel wat..... Perfect, de het op de manier waarop jij het wil...

Leef je uit met het thema Energie (Red Bull, Rode Stier, Kracht, Wakker blijven, Xtreem, Sport, Studie of wat jij wilt...) Ik zal het topic nauwgezet blijven volgen...

Succes allemaal....

[ Voor 5% gewijzigd door Aristos op 25-01-2003 14:38 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
inquestos schreef op 25 January 2003 @ 13:51:
[...]

Ja, maar lijkt me meer dat dat bedoelt is voor zangers, dus niet voor "digitale artiesten" die het op een cd-rom op willen sturen. Ik vind het wel een beetje achterhaald, dat je het niet digitaal mag insturen, maar ik begrijp het wel: Dan hoeven ze niet voor ieder frutseltje (ja, als je per e-mail mag insturen, zullen er veel meer mensen iets opsturen wat niet echt een kunstwerk te noemen is) zo'n poster uitprinten
Inquestos en Dark Blue: Je mag ALLES!! Dus als jij je zusje beschilderd met het thema's energie, mag je haar ook opsturen.. Ik denk dat juist digitale dingen erg grens verleggend zijn en dat de jury alleen maar positief verrast zal zijn.. Gewoon doen dus

[ Voor 4% gewijzigd door Aristos op 25-01-2003 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKeeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 11:28

TheKeeper

In 2 words: NO!

En iets digitaals is erg makkelijk voor Red Bull om het om te zetten naar een reclame-campagne met het winnende idee. Digitaal is makkelijker aan te passen :*)

Heel goed gewerkt voor de marketing afdeling Aristos :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Aristos schreef op 25 januari 2003 @ 14:26:
[...]

Inquestos en Dark Blue: Je mag ALLES!! Dus als jij je zusje beschilderd met het thema's energie, mag je haar ook opsturen.. Ik denk dat juist digitale dingen erg grens verleggend zijn en dat de jury alleen maar positief verrast zal zijn.. Gewoon doen dus
Maar betekent dit ook dat je per e-mail je werk mag versturen ??

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
inquestos schreef op 25 January 2003 @ 14:41:
[...]

Maar betekent dit ook dat je per e-mail je werk mag versturen ??
Hmmm, dat weet ik eigenlijk niet... Persoonlijk zou ik het even branden en dan opsturen. Dat geeft je meteen meer flexibiliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm... dat schept wel perspectieven voor de creatieve energie rijke geest (zoals die van mij dus :P :+ ).

ut begindt bij mij toch wel errug te kriebelen om ook mee te gaan doen. kweet alleen nog niet of ik tijd genoeg heb.

ik gaat iig dit draadje ook uitgebreid volgen

suc6 iedereen en moge de beste winnen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 20:52

MrE

Sugardaddy take me home..

Ik heb geen zin om mij er aan te wagen, maar what about een case van redbull blikjes?

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het auteursrecht op de ingezonden werken wordt door de inzenders overgedragen aan Red Bull.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ja, dat doen ze waarschijnlijk zodat ze geen problemen krijgen als ze voor een reclame herdrukken van je maaksel gaan maken, en jij opeens met een papiertje zwaait: 'kijk RedBull, auteursrechten, dokt u maar even voor die X duizend posters die door Nederland komen te hangen!'

Daar willen ze meteen van af zijn, tsja, dat is een risico dat je loopt maar dat ze gelukkig ook vantevoren aangeven.
Wat dus bij deze contest wel een goede tip is: maak niet zomaar iets. Zorg dat het (zonder dat je er loeigroot je naam door kladdert à la Brood) je eigen stijl is, dat na jaren nog te herkennen is. Wordt het ding dan bekend, dan is het tenminste herkenbaar van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKeeper
  • Laatst online: 25-08 11:28

TheKeeper

In 2 words: NO!

ff poster gelezen in een bushokje.... ze steunen een project tegen zwerfvuil o.i.d.
misschien ook nog iets mee te doen? toch niet zomaar dat het op die posters staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Het lijkt mij wel leuk om eerste opzetjes op de site te zetten.... Dus schetjes of wip's (dat zijn die 3D plaatjes?) etc. etc...

Ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Aristos schreef op 27 januari 2003 @ 17:50:
Het lijkt mij wel leuk om eerste opzetjes op de site te zetten.... Dus schetjes of wip's (dat zijn die 3D plaatjes?) etc. etc...

Ik ben benieuwd
WIP's zijn Work In Progress'es, oftewel tussenplaatjes tijdens het maken van je uiteindelijke product. Erg handig om een ontwikkelingsproces te laten zien, of te tonen wat je tot nu toe hebt gemaakt :)

niks speciaals dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
't Forum op de Redbull Creativity Contest doet 't trouwens niet (bij mij althans). Geen wonder dat er dus geen forumbezoekers zijn...

("landelijk geadverteerd ...
en geen forumbezoekers !?" )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me wel leuk om mee te doen ja. :)
In ieder geval nog tijd zat!
Eerst maar is wat bedenken dan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb ff een plaat gemaakt.. ik denk niet dat ik meedoe, maarja, was wel ff leuk om te doen.
Er klopt niks van het beest, maar ik wou hem een beetje overdreven cartoonachtig maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.reinders-folmer.demon.nl/Internetposts/bull.jpg
[volledig in illustrator.. 1e keer sinds tijden dat ik weer gradients & transparantie gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk dat begint er al op te lijken.

misschien een id om er hier gelijk een internet GoT contest van te maken ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

maar er zijn altijd van die mensen die er met ander mans ideeen vandoor gaan...

Enne...

Hoe maak je goede horens (van een stier) in 3d max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey die Jaqueline Zegers is mijn wiskunde lerares geweest :)
Lachuh joh. Wel zooi creatieve brains bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Zijn er al mensen met andere gave kunstwerken... Ik ben eigenlijk wel benieuwd..

Het leek mij wel leuk om een zo een filmpje te maken waarin je een bloem snel ziet opengaan, gefilmd met duizende shots over 4 weken of zo....En dat de bladeren van de bloem dan uit kapot geknipte Red Bull blaadjes bestaat.. Maar helaas kan ik dat nog lang niet.. Dus als iemand het wel kan, mag hij mijn idee jatten.... ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Aristos op 02-02-2003 13:26 . Reden: typo's ]

Pagina: 1