[NT4.0] Exchange backuppen met batch-files

Pagina: 1
Acties:

• killerflappy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-08-2021
Het moet mogelijk zijn om Exchange 5.5 te backuppen op mijn NT4.0 server.
Eerst worden de services van Exchange gestopt d.m.v het volgende batch-filetje:

code:
1
2
3
4
5
C:
CD\bat
date /t >> c:\bat\backexch.log 
time /t >> c:\bat\backexch.log 
net stop "Microsoft Exchange Directory" /y

Het vreemde is dat alle services van Exchange gestopt worden maar Microsoft Exchange directory zelf niet. Ook na het stoppen van microsoft exchange directory werkt het onderstaande backupproggie niet. Het is toch wel nodig dat Microsoft Exchange directory gestopt wordt?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
c:
cd\
cd bat
del exchange.old
ren exchange.log exchange.old
date /t >> exchange.log
xcopy e:\exchsrvr\ f:\exchsrvrcop\drivee\exchsrvr\ /e/s/c/h >> exchange.log
xcopy c:\Exchsrvr\ f:\exchsrvrcop\drivec\exchsrvr\ /e/s/c/h >> exchange.log
net start "Microsoft Exchange Directory" /y >> exchange.log
net start "Microsoft Exchange Information Store" /y >> exchange.log
net start "Microsoft Exchange Message Transfer Agent" /y >> exchange.log
net start "Microsoft Exchange Internet Mail Service" /y >> exchange.log
date /t >> c:\bat\backexch.log  
time /t >> c:\bat\backexch.log  
echo ------------------------------------------ >> c:\bat\backexch.log

De services worden wel gestart maar er wordt geen backup gemaakt. 8)7
In c:\exchange staat het programma en in e:\Exchange de mail.
Exchange moet toch te backuppen zijn d.m.v. een batchfile?

[ Voor 18% gewijzigd door Koffie op 28-01-2003 11:32 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

http://www.microsoft.com/...asks/support/sysrecov.asp

lees eens door, en dan met name de articlen bij Exch 5.5? Het stoppen van je Exchange om daar een backup van te nemen, is iig niet de manier ;)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als je persé op deze krakkemikkige manier Exchange wilt backup-en moet je de Microsoft Exchange System Attendant service stoppen. Maar kijk idd eens naar NTBackUp o.i.d.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• killerflappy
toch wil ik het op de bovengeschreven manier, wat is de fout in mijn batch-bestandjes?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie dus de genoemde l,ink naar technet, je moet de juiste services stoppen.
Als je het draaiende hebt: feli :Y)

Ben zeer benieuwd hoe je de complete DB danwel een specifieke mailbox denkt te gaan restoren.

Enneuh ... NTBackup kan ook backuppen naar bestanden hoor :)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• killerflappy
hoe bedoel je restoren. Dat kan toch gewoon zo als ik de gebackuppede bestanden terugzet? een enkele mailbox restoren is volgens mij niet nodig.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

DAt mag je dan tegen de gebruiker vertellen die net de mailbox van vorrige week terug heeft gekregen nadat je de mailbox van een andere gebruike terug geplaatst hebt. ;)

Als je Exchange server hebt geinstalleerd, kan je met NTBackup ook online een backup maken van de excahnge server. En zoals Koffie al zei, je kan dan ook naar een .bck bestand backuppen.

Verwijderd

Houdt er rekening mee dat je ook de log-files van de public en private store backupt anders heb je alsnog een probleem bij terugzetten van Exchange omgeving. Je kan Exchange overigens gewoon met NTBackup veiligstellen.

• killerflappy
het probleem is dat hij nog helemaal niets backupped. Hij kopieerd 0 files.

• Equator

Equator

Crew Council

Brahiewahiewa schreef op 24 January 2003 @ 23:02:
Als je persé op deze krakkemikkige manier Exchange wilt backup-en moet je de Microsoft Exchange System Attendant service stoppen. Maar kijk idd eens naar NTBackUp o.i.d.
Heb je dit ok gelezen :?

• Equator

Equator

Crew Council

dubbelpost |:(

[ Voor 97% gewijzigd door Equator op 28-01-2003 14:19 ]

• killerflappy
Wat is hier dan krakkemikkig aan? Hoe kan het beter, heb veel gelezen over het backuppen van exchange maar snap er, op zijn lichtst gezegd, geen zak van.

• Equator

Equator

Crew Council

Betreft het hier een echte productie server :?
ZOja: Neem dan een product wat een bricklevel backup kan maken van de database. ( = de optie om mailtje per mailtje te restoren).
Voorbeeld: Computer Associates ArcServe 2000, met de Backup Agent voor Exchange. + Brick-level backup optie.
Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.

Op de manier zoals jij een "backup" wilt maken kan je maximaal 1 dag terug, en kan je niet een aparte mailbox restoren. Het is alles of niets.
Wat hier verder krakkemikkig aan is:
1) Je kan maximaal 1 dag terug
2) Als ik mijn email van gisteren terug wil, dan krijgt de baas die ook. (met gevolg dat hij de mail van daarna kwijt is)

Is ArcServe te duur:
Pak dan ntbackup.exe
lees de help even door, en je kan heel simpel met AT een backup batch bestand schedulen, die de excahgne private data en de public data voor je op tape of in file plaatst.
Ok, dan heb je nog steeds geen resoter per mailbox, maar het werk allemaal wel iets netter.

Verwijderd

Koffie schreef op 28 January 2003 @ 11:31:
Ben zeer benieuwd hoe je de complete DB danwel een specifieke mailbox denkt te gaan restoren.
complete restore van de server op een andere machine en vervolgens een pst maken :)

maar idd het blijft krakkemikkig

als het je al lukt om op deze manier een goede backup te maken, dan zal je wel merken dat een restore nog lastiger is...(zeker op andere hardware) dus koop gewoon backup exec (of arcserve) met exchange plugin!!! ben je van alles af... (backup exec is overzichtelijker naar mijn mening).

edit: exchange backuppen alleen heeft ook weinig zin... heel de server is waarschijnlijk wel nodig. (opstart account van de exchange services is zeer belangrijk!!!)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 15:39 ]

• killerflappy
CyberJ schreef op 28 January 2003 @ 15:08:
Betreft het hier een echte productie server :?
ZOja: Neem dan een product wat een bricklevel backup kan maken van de database. ( = de optie om mailtje per mailtje te restoren).
Voorbeeld: Computer Associates ArcServe 2000, met de Backup Agent voor Exchange. + Brick-level backup optie.
Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.

Op de manier zoals jij een "backup" wilt maken kan je maximaal 1 dag terug, en kan je niet een aparte mailbox restoren. Het is alles of niets.
Wat hier verder krakkemikkig aan is:
1) Je kan maximaal 1 dag terug
2) Als ik mijn email van gisteren terug wil, dan krijgt de baas die ook. (met gevolg dat hij de mail van daarna kwijt is)

Is ArcServe te duur:
Pak dan ntbackup.exe
lees de help even door, en je kan heel simpel met AT een backup batch bestand schedulen, die de excahgne private data en de public data voor je op tape of in file plaatst.
Ok, dan heb je nog steeds geen resoter per mailbox, maar het werk allemaal wel iets netter.
Waarom kan je maximaa maar 1 dag terug, ik zet dan toch gewoon alle bestanden netjes terug waar ze vandaan kwamen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry dat ik het zeg, maar als je zelf het antwoord daar niet op weet en geen problemen in deze backupmethode ziet, zou ik toch eventjes aan je chef laten weten dattie er vanuit moet gaan dat er geen backup voor handen is.

Vergelijk het met "Ik laat even mijn banden leeglopen en vang de lucht op. Mocht ik ooit een lekke band krijgen, heb ik tenminste de lucht nog :+ "

Braaikamer - Smoke&BBQ

• killerflappy
haha, klinkt leuk

Helaas heb ik weinig verstand van Exchange, mijn chef weet dit en accepteerd dit.

Toch wil ik graag een backup, zodat de e-mail toch nog te redden is bij een crash. Ben voordurend op zoek naar begrijpelijke nieuwe documentatie over exchange.

[ Voor 45% gewijzigd door killerflappy op 28-01-2003 16:08 ]

• Equator

Equator

Crew Council

BrightStore ArcServe (Formely known as ArcServe 2000)

BrightStor ARCserve Backup Agent for MS Exchange (Formely known as Backup Agent For MS Exchange)

Als je er hiermee niet uitkomt, dan zou ik zeker op zoek gaan anar een andere baan 8)7

offtopic:
Als jij een backup van gisteren weggooit, en je maakt dan weer een bakup van vandaag, en je doet dat elke dag, dan kan je in het beste geval maar 1 dag terug.
Maar dat heeft iets met je kennis van Exchange te maken. |:(

[ Voor 26% gewijzigd door Equator op 29-01-2003 09:39 ]

Pagina: 1