Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM]Idee voor verlichte case?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb hier nog een hele zooi van deze lampjes liggen:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stefangroen/Afbeelding%20004.jpg

Nou wouk ff vragen of deze lampjes niet teveel stroom afgaan nemen als je er bijvoorbeeld een stuk of 10 in je kast hangt.
Ze werken namelijk op 12 volt.
IK heb een 300 watt voeding, kan dat een probleem zijn?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

12V alleen zegt niet zoveel; kijk eens op het lampje hoeveel ampère dat ding trekt bij 12V of check het vermogen... (vermogen is nog makkelijker; dan is het totale vermogen gewoon aantal lampjes x vermogen van lampjes)

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dus dat dat er niet op staat, ik ga wel ff op internet zoeken...

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Normaal gesproken staat erop de lampjes bijvoorbeeld 12V/1,5A

En dat staat er dus niet op begrijp ik van je...

Dan andere mogelijkheid: Sluit het lampje in serie met een stroom/ampèremeter aan op 12V. Lees de stroom af en sla aan het rekenen (P=U*I)

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben natuurlijk weer geen ampere of stroom meter.
Ik heb het ff op een modelbouw forum gevraagd :) Daar kwamen deze lampjes geloof ik van :D

Verwijderd

Houd er wel rekening mee dat dit een gloeilamp is en dat hij dus wel extreem veel extra warmte in je kast gaat brengen (zeker als je er 10 gaat gebruiken)

Verwijderd

Topicstarter
Snel antwoord :) eentje zegt 20 mA @ 16 V (dacht dat ze 12 V waren maar ja) dan branden ze iets minder vel...

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 20:09:
Snel antwoord :) eentje zegt 20 mA @ 16 V (dacht dat ze 12 V waren maar ja) dan branden ze iets minder vel...
20mA op 16V? lijkt me wat weinig (die 20mA) :+ Denk niet dat dat klopt

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 10:02

Corn

Raar jongetje

Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 20:04:
Houd er wel rekening mee dat dit een gloeilamp is en dat hij dus wel extreem veel extra warmte in je kast gaat brengen (zeker als je er 10 gaat gebruiken)
Mag het iets genuanceerder? 10 lampjes is hooguit 10 watt aan warmte, dit is dus gelijk aan een extra GF2 klasse kaart erin bouwen :) Maak je dus vooral niet druk om de extra warmte, dit zal erg meevallen... Persoonlijk vindt ik het niet zo mooi, maar das wat anders.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, denk dat ik het maar ff gewoon ga proberen :) Ik laat t wel ff horen oft gelukt is

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb t ff geprobeerd maar tis niet echt spectaculair :) toch maar eens een ccfl kopen

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 15:23

Twan V

...en er stralend uitzien

Ook niet als je er een looplicht-print aan vastknoopt?

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Verwijderd

Topicstarter
die moet je ook maar net hebben natuurlijk :) maar ik ga wel ff langs de electroboer om wat leds en een ccfl te halen want ik wil me case wel verlicht hebben natuurlijk

Verwijderd

ik heb ook een een casemod verlcih met een gloeilampje werkt best goed staat ergens op mijn site. is een 6 watt fietslampje op 7 volt.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22
Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 23:05:
ik heb ook een een casemod verlcih met een gloeilampje werkt best goed staat ergens op mijn site. is een 6 watt fietslampje op 7 volt.
fiets lampje is 6v 2,4W als ik me niet vergis (dynamo = 6V~ 3W)

Eej :? en ik zie mijn icoon op je site :P

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Sine schreef op 24 januari 2003 @ 23:36:
[...]Eej :? en ik zie mijn icoon op je site :P
Damn! En die site ziet er verder ook niet echt fantastisch uit :X

Heb je wel 's van proportional scaling gehoord?

Nog fff over die verlichting: een ccfl is denk ik wel zo mooi ja.. misschien dat je die lampies voor je kamer kan gebruiken ofzo..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 09:07 ]

Pagina: 1