Toon posts:

Kabel verbinding vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
elluuw

Ik heb gehoort via maten dat de kabel verbinding als volgt werkt:

Kabelmaatschappij X verbind de kabel met de moden, uit de modem komt er een utp kabel en die gaat in de lan kaart .
ze gebruiken een speciaal Physical Address van de lan kaart.
(verbeteren als het niet goed is)

nou is mijn vraag:

ik weet dat dit adres onder linux te veranderen is maar kan dat ook onder Windows???

Of bestaan er misschien een progje die dat kan veranderen of overbruggen??

groetjes

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 19:26

job

chello gebruikt in sommige gebieden idd het MAC adres van de netwerkkaart.
dat is vast wel te faken, maar chello bellen en het nieuwe mac adres doorgeven is een makkelijkere oplossing.

Verwijderd

Is echt niet makkelijker. Vraag in Dos ff je MAC-adres-> "ipconfig /all", schrijf het op en Spoof het via het geavanceerde tabblad van je Ethernetkaart in(onder hardware).
Er staat in het menu zoiets als "lokaal beheerd adres/ Network adress" en ipv. niet aanwezig, vink je er waarde aan. Voer nu het 12 cijferige hexadecimale getal in, zonder streepjes, klaar!
Dit idee pas je dus ook toe als je een router tussen je aangemelde PC en je modem knalt, het ligt aan het platform of je dan je router in DHCP of Statisch zet.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
idd zoals ruphoff zegt.

maar wat wil je hier bereiken?? illegaal kabel modem aalsluiten??

lukt toch niet omdat die kabel modems ook op mac adres zijn geregistreerd

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

je netwerkkaart is gekoppeld aan je kabelmodem, dus faken om een ander ip te proberen te behalen is niet mogelijk ;)

Verwijderd

bovenstaande is wel provider afhankelijk. @home Groningen kijkt bv. alleen naar het MAC-adres van je modem, werkt dus met elke netwerkkaart..

• job

job

Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 20:41:
Is echt niet makkelijker. Vraag in Dos ff je MAC-adres-> "ipconfig /all", schrijf het op en Spoof het via het geavanceerde tabblad van je Ethernetkaart in(onder hardware).
Er staat in het menu zoiets als "lokaal beheerd adres/ Network adress" en ipv. niet aanwezig, vink je er waarde aan. Voer nu het 12 cijferige hexadecimale getal in, zonder streepjes, klaar!
Dit idee pas je dus ook toe als je een router tussen je aangemelde PC en je modem knalt, het ligt aan het platform of je dan je router in DHCP of Statisch zet.
dat kan ook niet met alle netwerkkaarten
met 3 kaarten die ik hier heb liggen niet. (2 3com en 1 realtek)

maar kermitthe2 leg nou eens precies uit wat je wil gaan doen.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 24-01-2003 21:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
damster schreef op 24 January 2003 @ 21:11:
[...]

nou ik heb net een nieuwe labtop en dan kan ik die ook ff inpluggen
zonder dak een 2de netwerkkaart voor mijn pc moet kopen en de verbinding delen of een router te kopen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 22:55:
[...]

nou ik heb net een nieuwe labtop en dan kan ik die ook ff inpluggen
zonder dak een 2de netwerkkaart voor mijn pc moet kopen en de verbinding delen of een router te kopen
Als je bijv. @home hebt, die kijkt alleen maar naar het host-name veldje, en het mac adres van je modem, maar dat wijzigt toch nooit.

try to fly zal ik dan maar zeggen!

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 14:14
damster schreef op 24 January 2003 @ 21:11:
[...]

Lukt idd niet met elke kaart, maar die merken die jij noemt kan het in ieder geval wel: onder windows98: ga naar je bureaublad, klik recht muisknop op "network neigborhood"(of hoe ze dat in het nl-versie noemen), eigenschappen >> ga naar je netwerkkaart >> eigenschappen >> tabblad advanced >> network adress >> zet het bolletje bij het tekstveld, en voer daar het adres in zonder streepjes >> restarten.
En owja makkelijkere manier van het opvragen van je mac-adres: start-menu >> run >> winipcfg >> selecteer je kaart >> adapter adress

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 14:14
Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 21:08:
je netwerkkaart is gekoppeld aan je kabelmodem, dus faken om een ander ip te proberen te behalen is niet mogelijk ;)
Hij wil geen andere ip, hij wil met een andere netwerkkaart kunnen inet dan hij in eerste instantie heeft gebruikt.

• job

job

hmm, gevonden. stom nooit geweten.
nu alleen nog even uitvinden hoe ik dat doe onder windows XP

• Scorpio_UT
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-08-2021

Scorpio_UT

Computerwiz

Welke kabel maatschappij zit je ?

- Chello is macaddres netwerkkaart gekoppeld aan je modem
- multikabel ( Quicknet ) is alleen mac modem ( dus stekker van de modem eruit en er weer in)
- @home net zo

JB

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Eh..

Dit staat ook in de FAQ bovenaan hoor..

Zou je niet beter voordat je een topic opent ook daar in gaan lezen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.