Toon posts:

Ondertiteling bij xvid filmpje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
VobSub (mediaplayer plugin dat ondertiteling weergeeft) doet het hier meestal prima, maar bij een xvid movie niet.

Wanneer ik OSD statistics aanvink, geeft die het volgende weer:
media time -1566804069, subtitle time: -1566804069 [ms]
frame number: 843044525 (calculated)
en nog wat onzin.

frame number springt steeds heen en weer van 843044525 naar 790024039 en terug. Dat is zowel bij Media player 9 als Winamp (nieuwste versie). Ik heb de xvid en ac3 codecs geinstalleerd en de nieuwste versie van VobSub (zonder resultaat).

Bij AVI bestanden (met andere codec) worden de media time/frames correct weergegeven en de ondertiteling ook. Ik denk dat er 2 dingen kunnen zijn: 1. de xvid film bestand is corrupt 2. bug in VobSub bij afspelen van movies met xvid codec.

Uiteraard heb ik de search en google al gebruikt. Iemand ideeen?
Systeem: athlon xp 2060+, winXP, gf4ti4200, hd/mem zat.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 19:58 ]

Verwijderd

Weet je zeker dat de ondertiteling-file zelf wel in orde is?

XviD is trouwens een codec. Waarmee een stream is gecodeerd, die in een AVI zit gewrapped. Dus als je AVI files wel goed zijn .. wat voor XviD-files heb jij dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de ondertiteling file lijkt prima in orde. Zijn .sub files met {1233}{1245}blaat op elke regel. Net even een .sub geleend van een andere film, het probleem blijft. De framenummers worden niet goed uitgerekend etc.

De file is een .avi file met xvid codec. Ik vergat te zeggen dat alle andere .avi files (die wel met ondertiteling werken) een andere codec hebben, bijvoorbeeld divx of mpeg. Ik heb dus geen andere films met xvid codec.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

probeer het voor de aardigheid eens om te zetten naar een ander subtitleformaat zoals bv subrip (.srt). Deze maakt gebruik van tijden ipv frames. Door deze te gebruiken kun je iig je probleem een beetje debuggen door te kijken wat er nu gebeurd.

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
Ook al gedaan. Met .srt lukt het dus ook niet. De tijden kloppen namelijk ook al niet (start time en end time zijn beide negatief). Ik probeer nu het bestand te converteren ofzo, maar kan even duren (bijna 1.5 GB)! Eerst maar zoeken hoe het converteren moet.

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Probeer eens in BSPlayer met ondertiteling te spelen, gaat hier super. Als dat niet lukt is er misschien iets met de geinstalleerde codec....?

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

wacht even, post eens de eerste paar tijden van je subtitle bestand (frames is ook goed). Ivm legaliteit kun je tekst beter achterwege laten; als ik je goed begrijp is dat bestand gewoon niet goed (en is er dus niets aan de hand met je film of player oid).

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
Er is (volgens mij) echt niks mis met de subtitles files. Ik heb er 3 verschillende geprobeerd, waarvan 1 van een andere film (die het bij die andere film wel doet). Verder heb ik de framenummers nagerekend en het komt overeen met de tijden waarop iets wordt gesproken in de film.

Nu bezig met BSPlayer en VirtualDub...

Niet gelukt. BSPlayer gebruikt volgens mij dezelfde media engine als Winamp, Mediaplayer en vele andere, de frames/tijden blijven fout.

VirtualDub -> rebuilding: probleem is nog steeds niet opgelost. Ik had rebuild met direct stream copy gedaan (voor audio en video). Dus ik denk dat VobSub incompatible is met het Xvid codec... wat nu? 1.5 GB naar andere codec omzetten gaat lang duren.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 20:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
grr virtualdub crasht net nu die bezig was met divx encoden. Ik haal dan maar nandub van stal.
edit:
Nandub is ook gecrasht, waarschijnlijk door de "hacked"(?) divx codec

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 21:21 ]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:39
gewoon zoomplayer/bsplayer gebruiken. kan je subtitles in de player loaden. dat werkt perfect
toch wel wa makkelijk dan elke film reenconde

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

Topicstarter
Oh, dat had ik nog niet ontdekt! Subtitles laden in bsplayer werkt - alleen nog even synchroon laten lopen :)

Helaas, crash... dus een codec probleem.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 22:04 ]

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-08 01:39
Radlight player !! (zie www.radlight.com)
Ik heb veel spelers geprobeerd maar deze is echt DE speler, je kunt daarmee trouwens ook de ondertiteling naar boven slepen ofzo, zodat je een film op full screen kan bekijken op je tv zodat je niet een zwarte balk hoeft te hebben met de ondertiteling! Hij draait alles !

Probeer het gewoon, het moet lukken!

Verwijderd

Topicstarter
Radlight bevat spyware en kan in dit geval het probleem niet zelf oplossen. Het lag namelijk aan de XviD codec.
Oude codec eraf gegooid en nieuwere (beta) versie erop, nu werkt het ook weer in Mediaplayer met VobSub als ondertiteling programma!

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
welke codec dan psies? Ik heb namelijk ook een nieuwere erop gezet : XviD-Dec-300303.exe. Maar met deze werkt het nog steeds niet

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Verwijderd

dan heb je een divxje of xvidje met bijv 25 frames en is de subtitle gemaakt voor 23.99 ofzo
Komt wel vaker voor, met een subtitle tool kan je de frames van je .srt ondertiteling aanpassen of download een andere ondertiteling

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:47
Dat was een kick van ruim een half jaar...
Pagina: 1