Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[lcd] nokia 3310 lcd aan pc?

Pagina: 1
Acties:

• Krusher
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Naar aanleiding van dit topic en deze website wil ik weten of iemand het al is gelukt om het 3310 lcd'tje aan te sluiten op de pc?

Ik spreek zelf geen woord Pools :X , dus aan die website heb ik ook niet zoveel; Babelfish kent geen Pools, en InterTran helpt ook niet (maakt er een zootje van)

Wie helpt? _/-\o_

edit:
[quote]m-m schreef op 24 januari 2003 @ 19:59:

[...]

Die link is het in dit geval niet met de FAQ eens... Daarom laat ik m nog maar even fijn open :P[/quote]

Krusher wijzigde deze reactie 24-01-2003 20:12 (24%)

:+

• Crash
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 04-12 19:01

Crash

Multiple Personality Syndrome

quote:
FAQ:
Ik heb een LCD uit een oude GSM/rekenmachine/Palm/i-mode/ander-cool-apparaat-met-grafisch-LCD gehaald. Hoe sluit ik die aan?

Die kun je niet aansluiten. De controller (als die er al op zit) van die dingen is industrieel gemaakt en afgestemd op het doel. Het is custom-built. Je kunt die gewoon niet aansluiten.
dus kweenie of je dat gaat lukken :)

Crash wijzigde deze reactie 24-01-2003 19:44 (8%)

PS4 PSN: Crash4all

• Krusher
  • Niet online
Was al bang voor zo'n antwoord.. als je bovenstaande links had bekeken was je erachter gekomen dat het wel mogelijk moet zijn. Staat zelfs een schema van online om aan te sluiten op de printerpoort.. Alleen ik spreek geen Pools, ik heb geen idee wat voor software gebruikt moet worden en welke haken en ogen er aan zitten.

Krusher wijzigde deze reactie 24-01-2003 19:47 (6%)

• tjetta
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12-03-2016
Hm, lijkt me wel interessant! Heb nog een 5110 liggen volgens mij :)

*bookmark*

• m-m
  • Niet online
quote:
Crash-Override schreef op 24 januari 2003 @ 19:44:
[...]

dus kweenie of je dat gaat lukken :)

Die link is het in dit geval niet met de FAQ eens... Daarom laat ik m nog maar even fijn open :P

• Corn
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 05-12 08:56

Corn

Raar jongetje

Zeg nooit nooit :)
Toen ik die faq schreef was het idd niet mogelijk, recente ontwikkelingen met de yammp mp3 speler hebben echter bewezen dat dit WEL kan. Neem dus contact op met de maker van Yammp (weet niet zeker of je het zo schrijft) Hij gebruikt zo'n schermpje in een zelfgemaakte mp3 speler. Misschien mag je een stukje broncode lenen om je eigen progsels te maken. Eigenlijk is het nut in je pc nogal beperkt, want het schermpje is neit zo groot.

• Krusher
  • Niet online
Alleen die yamp player gebruikt zijn eigen controller.. Op de pc heb je daar weer niets aan :| Bovendien heb ik de ballen verstand van c++ of waar de source ook in geschreven is (ok, zou ik natuurlijk kunnen leren, maar das een ander verhaal :Y) )

• Sprite_tm
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 27-11 11:24

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ok. Ik snap zelf ook geen woord Pools, maar voor zover ik iets kan opmaken uit die page is de gebruikte controller hier een PCD8544. De datasheet ervan kan je bijvoorbeeld hiero wegtrekken. Als je dan het plaatje van hoe je het LCD aan de paralelle poort knoopt bekijkt, zie je dat de pinnamen voor 99% met die van de datasheet overeenkomen, die Pool heeft alleen SCE -> C/S en SDIN -> SDATA genoemd. Boeie, het idee is hetzelfde. Nou, mkay, je hebt een datasheet en een aansluitschema, ga aan het proggen zou ik zeggen :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: VFD-restoratie

• Oliviertje
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 21-06-2014
Gebruik gewoon dit schema wat op de site staat:
http://www.mcu.cz/images/articles/smolik/0282_002.jpg

Verder zal het toch niet zo heel moeilijk zijn?

• Krusher
  • Niet online
Ik heb geen idee.. ik ben geen programmeur; zou niet weten hoe het zou moeten aansturen (tenzij de bestaande lcd programmatuur erop werkt?) Solderen ed. kan ik wel, maar een programma schrijven? niet :(

• m-m
  • Niet online
How to drive a Nokia 5110 LCD, type LPH7366 or LPH7779, LPH7677 using a PIC16F84A microcontroller

Da's al iets :) Als dat kan, moet het met een PC in theorie natuurlijk ook willen.

m-m wijzigde deze reactie 24-01-2003 23:20 (17%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True