Toon posts:

Grootst mogelijke harddisk op Libretto 110CT

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat is de grootst mogelijke harddisk die de BIOS van een Libretto 110CT aan kan sturen? Ik wil er namelijk een 20GB schijf inzetten en liever geen gebruik maken van kunstgrepen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je enige info met betrekking tot chipset, ide controller ofzo?
Daaruit is het al makkelijk af te leiden (en wat voor hdd zit er nu in?)

Verwijderd

Topicstarter
Toshiba chipset en Toshiba IDE controller. Er zit nu een 6GB in.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lekker veel info.. :/

Ga met bijvoorbeeld WCPUID en/of CPU-Z na wat voor een chipset op je laptop zit.

Verwijderd

Topicstarter
Wat maakt de chipset nou uit? Gaat om de bios. Nou ja toch bedankt.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Integendeel.. Pas wanneer we het chipset (en dus ook de soutbridge, waar de IDE controller geintegreerd zit) kennen, dan kunnen we zeggen wat de grootste HDD is die je daarop kunt aansluiten. De BIOS updates hebben slechts invloed op bugfixes (zoals de bekende 32GB bug in Award BIOS'jes van weleer).

Verwijderd

Topicstarter
Ik durf te beweren dat je met een oude ISA IDE controller nog een 120GB schijf aan kunt sturen. Als de software (BIOS) maar deugt. Ik zal maandag wel even Sandra op de Libretto loslaten.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik durf te beweren dat je met een oude ISA IDE controller nog een 120GB schijf aan kunt sturen. Als de software (BIOS) maar deugt.
Met behulp van kunstgrepen zeker :z
Ik zal maandag wel even Sandra op de Libretto loslaten.
Sandra is niet 100% betrouwbaar. Just use WCPUID/CPU-Z ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 00:47:
Ik durf te beweren dat je met een oude ISA IDE controller nog een 120GB schijf aan kunt sturen. Als de software (BIOS) maar deugt. Ik zal maandag wel even Sandra op de Libretto loslaten.
Dat is totaal afhankelijk van hoeveel bits die controller kan adresseren. Dat heeft idd wel wat te maken met de bios, maar niet alles.
Maar je wilde geen kunstgrepen, dus maakt het wel uit wat voor chip en alles het is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb aan harddisk programming gedaan en weet dat het aantal bits (LBA) altijd via truukjes verhoogd is om aan de interface specificaties van zo'n 20 jaar geleden te blijven voldoen. Vandaar dat je een schijf altijd aan een oudere interface kan koppelen.

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik heb hem draaien die 20GB in de Libretto. Ik moest wel eerst bij Hitachi zo'n BIOS overlay progje ophalen. Draait als een zonnetje, sneller dan de schijf die er eerst inzat.

Verwijderd

Waar heb je dat progje gevonden? Ik heb namelijk hetzelfde probleem.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 22 juni 2003 @ 22:34:
Waar heb je dat progje gevonden? Ik heb namelijk hetzelfde probleem.
Even Googlen doet wonderen ;)

🖥️ | 🚗

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jeej .. hub denkt even een oud topic omhoog te trappen met zo'n simpel zoekvraagje 8)7

Dicht :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.