Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
De info:
[root@demon /]# cat /proc/driver/nvidia/version
NVRM version: NVIDIA Linux x86 nvidia.o Kernel Module 1.0-4191 Mon Dec 9 11:49:01 PST 2002
GCC version: gcc version 2.96 20000731 (Red Hat Linux 7.1 2.96-98)
[root@demon /]# cat /proc/driver/nvidia/cards/0
Model: GeForce2 GTS/GeForce2 Pro
IRQ: 9
Video BIOS: 03.15.00.12.31
Card Type: AGP
[root@demon /]# cat /proc/driver/nvidia/agp/card
Fast Writes: Supported
SBA: Not Supported
AGP Rates: 2x 1x
Registers: 0x1f000013:0x1f000102
[root@demon /]# cat /proc/driver/nvidia/agp/host-bridge
Host Bridge: Via Apollo Pro
Fast Writes: Supported
SBA: Supported
AGP Rates: 2x 1x
Registers: 0x1f000213:0x00000102
[root@demon /]# cat /proc/driver/nvidia/agp/status
Status: Enabled
Driver: AGPGART
AGP Rate: 2x
Fast Writes: Disabled
SBA: Disabled
imho heb in het BIOS Fastwrite AAN staan en draait mjin videokaart op 4X AGP.[root@demon /]# cat /proc/pci
PCI devices found:
Bus 0, device 0, function 0:
Host bridge: VIA Technologies, Inc. VT82C693A/694x [Apollo PRO133x] (rev 196).
Prefetchable 32 bit memory at 0xf8000000 [0xfbffffff].
Bus 0, device 1, function 0:
PCI bridge: VIA Technologies, Inc. VT82C598/694x [Apollo MVP3/Pro133x AGP] (rev 0).
Master Capable. No bursts. Min Gnt=8.
Bus 0, device 4, function 0:
ISA bridge: VIA Technologies, Inc. VT82C686 [Apollo Super South] (rev 34).
Bus 0, device 4, function 1:
IDE interface: VIA Technologies, Inc. Bus Master IDE (rev 16).
Master Capable. Latency=32.
I/O at 0xd800 [0xd80f].
Bus 0, device 4, function 2:
USB Controller: VIA Technologies, Inc. UHCI USB (rev 16).
IRQ 11.
I/O at 0xd400 [0xd41f].
Bus 0, device 4, function 3:
USB Controller: VIA Technologies, Inc. UHCI USB (#2) (rev 16).
IRQ 11.
I/O at 0xd000 [0xd01f].
Bus 0, device 4, function 4:
Host bridge: VIA Technologies, Inc. VT82C686 [Apollo Super ACPI] (rev 48).
Bus 0, device 9, function 0:
Ethernet controller: Intel Corp. 82557 [Ethernet Pro 100] (rev 4).
IRQ 5.
Master Capable. Latency=32. Min Gnt=8.Max Lat=56.
Prefetchable 32 bit memory at 0xe7000000 [0xe7000fff].
I/O at 0xb800 [0xb81f].
Non-prefetchable 32 bit memory at 0xe4800000 [0xe48fffff].
Bus 0, device 11, function 0:
Multimedia audio controller: Creative Labs SB Live! EMU10k1 (rev.
IRQ 10.
Master Capable. Latency=32. Min Gnt=2.Max Lat=20.
I/O at 0xb400 [0xb41f].
Bus 0, device 11, function 1:
Input device controller: Creative Labs SB Live! (rev.
I/O at 0xb000 [0xb007].
Bus 1, device 0, function 0:
VGA compatible controller: nVidia Corporation NV15 (GeForce2 Pro) (rev 163).
IRQ 9.
Master Capable. Latency=248. Min Gnt=5.Max Lat=1.
Non-prefetchable 32 bit memory at 0xe5000000 [0xe5ffffff].
Prefetchable 32 bit memory at 0xe8000000 [0xefffffff].
Dit zijn dus de nieuwste Nvidia drivers. Ik heb nu dus 3 verschillende soorten gepobeert.
Trouwens, ik was gister het topic over die digitale foto's hier aan het kijken. Ik had reply's op 999 gezet. Na een tijdje hoorde ik me comp erg gaan swappen, en hij kreeg het steeds moeilijker al scrollde ik naar benden. Opeens werd mijn beeld zwart en crashte X
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Verwijderd
heb je een recente kernel (uname -r)
probeer is zonder agpgart te draaien.
Uit de README:
kijk is wat er over AGPGART e.d. wordt gezegd door je kernel (dmesg | less)Option "NvAGP" "integer"
Configure AGP support. Integer argument can be one of:
0 : disable agp
1 : use NVIDIA's internal AGP support, if possible
2 : use AGPGART, if possible
3 : use any agp support (try AGPGART, then NVIDIA's AGP)
Please note that NVIDIA's internal AGP support cannot
work if AGPGART is either statically compiled into your
kernel or is built as a module, but loaded into your
kernel (some distributions load AGPGART into the kernel
at boot up). Default: 3 (the default was 1 until after
1.0-1251).
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 14:55 ]
JaVerwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 14:52:
heb je genoeg vrije hdd ruimte? (df -h)
Nee ik draai 2.4.18-6mdk maar .19 draait niet lekker. Er failed nogal wat bij het opstarten.heb je een recente kernel (uname -r)
Zonder AGPGART lijkt me niet slim.. ik wil sowiezo Nvidia driver ondersteuning. dmesg zegt niet veel.. wel wat me opviel:probeer is zonder agpgart te draaien.
Uit de README:
[...]
kijk is wat er over AGPGART e.d. wordt gezegd door je kernel (dmesg | less)
1
| EXT2-fs warning: checktime reached, running e2fsck is recommended |
en:
1
2
3
4
| Linux agpgart interface v0.99 (c) Jeff Hartmann agpgart: Maximum main memory to use for agp memory: 122M agpgart: Detected Via Apollo Pro chipset agpgart: AGP aperture is 64M @ 0xf8000000 |
Zie je iets
Moet ik een nieuwe GCC neerhalen? Of hoeft dat niet perse?_JGC_ schreef op 27 January 2003 @ 15:55:
ook belangrijk: busID opgeven in je XF86Config-4. verder was GCC 2.96 een nogal brakke compiler, weet niet welke CVS versie ze in RH 7.1 hebben getrokken, maar die in RH 7.0 was niet normaal iig.
Enne.. die busID.. welk ID is dat precies? Waar staat het voor? Ik ga wel ff searchen... Misschien is het wel zoiets simpels als een IRQ instelling ofzo..
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| # **********************************************************************
# Graphics device section
# **********************************************************************
Section "Device"
Identifier "Generic VGA"
Driver "vga"
EndSection
Section "Device"
Identifier "NVIDIA GeForce2 DDR (generic)"
VendorName "Unknown"
BoardName "Unknown"
Driver "nvidia" |
Ik zie nergens een BusID
Verwijderd
en het uitzetten van apggart is _wel_ nuttig, als 't probleem dan niet verdwijnt weet je dat het daar niet aan ligt.
thx ik zal vanaaf ff de outputs posten van lspci (of XFree86 -probeonly) en AGPGART ff uitzettenVerwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 23:46:
doe is lspci voor de BusID...(of was dat "XFree86 -probeonly"?)
en het uitzetten van apggart is _wel_ nuttig, als 't probleem dan niet verdwijnt weet je dat het daar niet aan ligt.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| [megalodon@demon megalodon]$ lspci 00:00.0 Host bridge: VIA Technologies, Inc. VT82C693A/694x [Apollo PRO133x] (rev c4) 00:01.0 PCI bridge: VIA Technologies, Inc. VT82C598/694x [Apollo MVP3/Pro133x AGP] 00:04.0 ISA bridge: VIA Technologies, Inc. VT82C686 [Apollo Super South] (rev 22) 00:04.1 IDE interface: VIA Technologies, Inc. Bus Master IDE (rev 10) 00:04.2 USB Controller: VIA Technologies, Inc. UHCI USB (rev 10) 00:04.3 USB Controller: VIA Technologies, Inc. UHCI USB (rev 10) 00:04.4 Host bridge: VIA Technologies, Inc. VT82C686 [Apollo Super ACPI] (rev 30) 00:09.0 Ethernet controller: Intel Corp. 82557 [Ethernet Pro 100] (rev 04) 00:0b.0 Multimedia audio controller: Creative Labs SB Live! EMU10k1 (rev 08) 00:0b.1 Input device controller: Creative Labs SB Live! (rev 08) 01:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation NV15 (GeForce2 Pro) (rev a3) |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| [megalodon@demon megalodon]$ XFree86 -probeonly
Fatal server error:
Server is already active for display 0
If this server is no longer running, remove /tmp/.X0-lock
and start again.
When reporting a problem related to a server crash, please send
the full server output, not just the last messages.
Please report problems to xfree86@xfree86.org. |
AGPGART uitzetten weet ik nog niet hoe dat moet
ff zoeken
Had je al die tijd nooit een BusID erin staan? Verklaart misschien (met de nadruk op misschien, kweet niks zeker
Verwijderd
1
| NvAGP "Option" "0" |
Een slocate op gedit leverde op dat de executable stond in: /usr/bin/gedit (d8 ik) in /home/megalodon/.gnome/gedit en /root/.gnome/gedit.
Ik ben ff gedit gaan opstarten onder root en het werkte... toen heb ik die gedit die root gebruikte overschreven met degene die de user gebruikte... toen ff al zijn plugins eruit gegooid en hij deed het weer. Later de plugins (omdat ik dacht dat het ook daar door kon komen) weer 1 voor 1 terug erin gezet en hij bleef werken.
Maar nu dit nog:
Kheb nooit die BusID gezien eikdeadinspace schreef op 28 januari 2003 @ 21:52:
XFree86 -probeonly :1 doen als er al een draait. Maar lspci geeft het BusID al prachtig weer.
Had je al die tijd nooit een BusID erin staan? Verklaart misschien (met de nadruk op misschien, kweet niks zeker) ook wat andere problemen.
Ik weet nu dus ongeveer waar ik dat ID moet inkloppen, alleen WAT moet ik inkloppen? Ik heb gewoon een Geforce 2 GTS op me AGP hangen (d'0h). Maar wat is mijn BusID dan? Hoe kom ik daar eventueel zelf achter?
Sorry ik heb alles van jullie nog eens goed gelezen maar ik begrijp niet wat je bedoelt..Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 21:59:
gewoon dit in je config gooien... (zie een van m'n eerdere posts)
code:
1 NvAGP "Option" "0"
Welke config? XF86Config-4? En zo ja, in welke section?
Ik wil deze dingen ff goed hebben omdat dit misschien het andere probleem oplost. Als ik bijv. net zoals gister een Q3A clanwar heb, ik dus onwijs intensief zit te aMSN'en, te IRC'en, een paar keer Phoenix open heb staan en dan een screenshotje wil maken van me desktop.. ja dan gaat mijn HDD als een debiel tekeer en kan ik niks meer.
Dan ga ik meestal ff op me bed zitten en naar me HDD ledje zitten staren
Zou dat dan niet mijn andere probleem kunnen oplossen?Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 10:36:
die NvAGP moet idd in je XF86Config-4 maar is nu dus niet meer nodig.
[quote]DeMoN schreef op 28 January 2003 @ 20:39:DeMoN schreef op 31 January 2003 @ 08:59:
Kheb nooit die BusID gezien eik
Ik weet nu dus ongeveer waar ik dat ID moet inkloppen, alleen WAT moet ik inkloppen? Ik heb gewoon een Geforce 2 GTS op me AGP hangen (d'0h). Maar wat is mijn BusID dan? Hoe kom ik daar eventueel zelf achter?
1
| 01:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation NV15 (GeForce2 Pro) (rev a3) |
1:0:0 dus
[...]
Dank je, lite-modjeDeMoN schreef op 28 January 2003 @ 20:39:
code:
1 01:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation NV15 (GeForce2 Pro) (rev a3)
1:0:0 dus
Neem aan dat het goed staat. Nu hopen dat de crashes minder worden. Als het zo niet goed staat wil iemand mij daar dan even op tippen?Section "Device"
Identifier "NVIDIA GeForce2 DDR (generic)"
VendorName "Unknown"
BoardName "Unknown"
Driver "nvidia"
Option "NvAGP" "0"
BusID "AGP:1:0:0"
# VideoRam 32768
1
| BusID "PCI:1:0:0" |
zijn. AGP is weinig meer dan een opgevoerde PCI bus met wat extra features. Je zou even in je XFree log kunnen kijken of hij jouw regel wel pikt, en de manpages weten vast wel welke optie het exact is
Ik heb em nog gewoon op AGP:1:0:0 staan en deze regel staat er nu tussen:
1
2
| (--) PCI:*(1:0:0) NVidia GeForce2 GTS/Pro rev 163, Mem @ 0xe5000000/24, 0xe80000 00/27, BIOS @ 0xe7ff0000/16 |
En deze:
1
| (**) NVIDIA(0): Option "NvAGP" "0" |
Dus het lijkt wel goed te gaan toch?
Of zal ik het toch maar in PCI veranderen?
1
2
3
4
5
| BusID "bus-id"
This specifies the bus location of the graphics card. For
PCI/AGP cards, the bus-id string has the form
PCI:bus:device:function (e.g., "PCI:1:0:0" might be appropriate
for an AGP card). |
Dus
deadinspace schreef op 02 February 2003 @ 15:37:
Uit man XF86Config-4:
code:
1 2 3 4 5BusID "bus-id" This specifies the bus location of the graphics card. For PCI/AGP cards, the bus-id string has the form PCI:bus:device:function (e.g., "PCI:1:0:0" might be appropriate for an AGP card).
Dus
1
2
| [root@demon megalodon]# man XF86Config-4 Ik heb niets over XF86Config-4, geloof ik. |
Maar bedankt... eigenwijze ik gaat er ff PCI van maken
Yep, thxdeadinspace schreef op 02 februari 2003 @ 17:47:
Nah!... Misschien "man XF86Config", of misschien in lowercase (alhoewel man volgensmij case insensitive is).