[LCD TV] Centjes over --> Samsung LW22A13W?

Pagina: 1
Acties:
  • 345 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66524

Topicstarter
Ik krijg binnenkort een bonus van mijn werk en zou daar graag een LCD TV voor willen kopen. Ik heb ongeveer €2300,- 8)7 te besteden en na wat rond te kijken is mijn oog gevallen op een Samsung, de LW22A13W. Hieronder wat info:

LW22A13W Apollo
LCD TV/Monitor _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.nl/upload/product/images/LW22A13voor.jpg

• Schermgrootte: 56cm 22”
• Panel type: a-si TFT/TN
• Beeldschermverhouding: 16:9
• Lichtsterkte: 450 cd/m²
• Kontrast verhouding: 500 : 1
• Kijkhoek (H/V): 170/170°
• Reactie tijd: 25ms
• Resolutie: 1280x768
• Virtual Dolby
• Ingebouwde speakers (2 x 7W)
• Teletext (10 pagina’s)
• 1 Tuner
• Auto tuner systeem
• Sleep timer
• 2 scart/S video/ DVI-I
• Afmetingen mm (bxdxh): 600 x 66.8 x 443.5

Prijswatch: €2182,- O-)

Ik weet verder totaal niet hoe de ontwikkeling is op dit gebied.

Is het daarom verstandig om er nu één aan te schaffen?
Het gaat dus niet om de aanschafkosten :O !!!

En is deze Samsung een goede keus of kan ik beter krijgen voor hetzelfde geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:24

JT

VETAK y0

Wil je hem alleen als TV of ook als monitor ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JT schreef op 24 January 2003 @ 19:35:
Wil je hem alleen als TV of ook als monitor ?
Als TV natuurlijk, de monitorfunctie is mooi meegenomen (en daar zal ik ook zeker gebruik van maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32251

Anoniem: 66524 schreef op 24 January 2003 @ 19:43:
[...]

Als TV natuurlijk, de monitorfunctie is mooi meegenomen (en daar zal ik ook zeker gebruik van maken)
Handig voor eventuele zelfbouw mp3/dvd speler oid :)

Ziet er mooi uit! Ik heb verder geen ervaringen met dit soort combo's, maar de specs zien er wel goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72909

Ik zou zeggen, ga eens kijken bij een Correct, Makro, MediaMarkt enz :*)

offtopic:
Zijn er nog vacatures bij het bedrijf waar je werkt? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-02 22:03
ik heb mijn ook op exact hetzelfde scherm laten vallen, om in mijn PC prive te stoppen
(en voornamelijk als TV gebruiken).
Ik weet dat ze hem in Amsterdam bij de Mediamarkt heeft staan. Erg mooie kwaliteit.

Red een boom, eet een bever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:24

JT

VETAK y0

Ik zou voor het geld, als je de monitor functie kan missen, voor een LCD projectie TV gaan, heb je beeld van meer dan een meter in doorsnede :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JT schreef op 24 januari 2003 @ 19:52:
Ik zou voor het geld, als je de monitor functie kan missen, voor een LCD projectie TV gaan, heb je beeld van meer dan een meter in doorsnede :)
Nee, die zijn mij te dik en de monitorfunctie zou ik er graag bij willen hebben. Ik ga voor een tft-tv omdat een plasma mij veel te duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Volgens een "verkoper" van audio/video apparatuur worden 42" plasma's dit jaar nog ronde 3300 euro verkocht.......

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gutteguttegut schreef op 24 januari 2003 @ 20:23:
Volgens een "verkoper" van audio/video apparatuur worden 42" plasma's dit jaar nog ronde 3300 euro verkocht.......
ik ben toch echt bang dat zo'n spontane prijshalvering er niet inzit, maar zou wel mooi zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

hehe....ik begin alvast te sparen..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Een meneer van RFT zegt dat hij ze binnen enkele weken binnen krijgt....

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:35

GaMeOvEr

Is een hork.

2200,- € voor 22"?

Vind ik veel geld voor te weinig oppervlakte eigenlijk, dan maar een dik ding van een CRT en een fatsoenlijke schermoppervlakte. (Persoonlijk vind ik 22" veel te klein om lekker film te kijken, kan ik net zo goed achter mijn PC blijven zitten, heb ik ook effectief 20.5")

Zeker voor 2200,- €, daar heb je een prima 32" CRT voor.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
  • Laatst online: 25-08-2024
Of koop een beamer. Heb je ook geen last van een grote kast, maar wel mooi beeld, en de grootte kan je aanpassen aan de omstandigheden, Groot voor films, klein en dus scherp en helder als 'tv'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:35

GaMeOvEr

Is een hork.

Mja, maar voor "daily use" slijten die lampen zo hard. :)

Een Beamer is cool, om echt een filmavond mee te doen ofzo. Voor gewoon het standaard "TV aan" werk, is het veel te prijzig wegens de levensduur en de kosten van de lampen. Op dit moment is er voor dat soort toepassingen nog steeds niet beters dan een CRT. Plasma's gaan ook snel stuk (max 5 jaar) en zijn nog veel te duur, zeker gezien de levensduur.

Rear-screen projectie heeft ook zijn nadelen. (Lichtopbrengst, lampen, kijkhoek.)

TFT zit je ook te pielen met prijzen, kijkhoek en kleur.

Beamer is Cool, maar voor iemand die ook vaak gewoon de TV aan heeft, is een Beamer een aanvulling, niet voor primair gebruik. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Levensduur van een beamer is zeker belangrijk.. Dus de vraag aan topicstarter is, hoelang kijkt je tv per dag? Waarom 22" lcd??? welke echte reden behalve patsen?

Waarom voor dat geld geen CRT tv? (ok te dik)

Waarom geen leuke beamer voor het film werk en een simpele tv voor de soaps enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
GaMeOvEr schreef op 25 januari 2003 @ 02:17:
Mja, maar voor "daily use" slijten die lampen zo hard. :)

Een Beamer is cool, om echt een filmavond mee te doen ofzo. Voor gewoon het standaard "TV aan" werk, is het veel te prijzig wegens de levensduur en de kosten van de lampen. Op dit moment is er voor dat soort toepassingen nog steeds niet beters dan een CRT. Plasma's gaan ook snel stuk (max 5 jaar) en zijn nog veel te duur, zeker gezien de levensduur.

Rear-screen projectie heeft ook zijn nadelen. (Lichtopbrengst, lampen, kijkhoek.)

TFT zit je ook te pielen met prijzen, kijkhoek en kleur.

Beamer is Cool, maar voor iemand die ook vaak gewoon de TV aan heeft, is een Beamer een aanvulling, niet voor primair gebruik. :)
Voor deze toepassing stel je ook wel eisen aan een beamer, dat is waar. Maar je hebt ook wat te besteden met €2300. Kijk eens naar de philips bSure XG1. 1200 lumen, 1024*768, voor €2350 in de aanbieding bij beamers.nl. levensduur van de lamp is 6000 uur, daar doe je wel even mee, ook met gebruik als tv. 6 uur per dag gemiddeld is nog steeds pas na 3 jaar een nieuwe lamp kopen. Haal jij 6 uur per dag gemiddeld?

Ik vind het beeld van zo'n kwaliteit beamer, geprojecteerd op tv formaat, stukken beter dan dat van tv. Mooi zwart framepje op de muur schilderen, en je hebt een beeld wat qua helderheid niet onderdoet voor TV. met de zon er fel op zal je beeld niet super zijn, maar dat is bij een crt ook niet zo. En 1200 lumen op een vierkante meter is een boel licht. (zo'n formaat zou je bijvoorbeeld kunnen gebruiken voor tv)

edit: bij marktplaats zag ik deze:
http://www.marktplaats.nl...projectoren/3638.htm?av=a

nog 5500 uur voor €1250. Als ik niet net een boel andere dure zooi gekocht had zou ik zelf ook een bod doen.

voor de duidelijkheid: ik heb geen relatie met de aanbieder van dit apparaat.

[ Voor 11% gewijzigd door aatos op 25-01-2003 03:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zijn er nog mensen die interessante dingen hebben over LCD-TVz? De beamer- of CRT-optie zijn niks voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Wij kopen nu al 42" Plasma schermen van Samsung in voor 2800 euro dus zo duur zijn die dingen niet.
En nee ik kan geen inkoopactie voor jullie regelen, de prijzen worden in de winkel gewoon hoog gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
Bierkameel schreef op 26 January 2003 @ 18:32:
[...]

Wij kopen nu al 42" Plasma schermen van Samsung in voor 2800 euro dus zo duur zijn die dingen niet.
En nee ik kan geen inkoopactie voor jullie regelen, de prijzen worden in de winkel gewoon hoog gehouden.
Als dat de inkoopprijs is lukt het vast wel om hem voor 3300 euro te kopen.. Heb je een winkel waar je vaker onderhandeld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08-2024

STi

In de What Hifi van deze maand staat een review van de Samsung LW17N13W, maar deze komt (net als bijna alle andere LCD tv's niet echt goed uit de test...
For:
Widescreen Shape, good array of sockets
Against:
Picture lacks cripsness, sharpness and Three-dimensionality; pricey

Verdict: Distinctly average and not cheap
(2sterren, 1700 pond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08-2024

STi

De enige LCD tv die er goed vanaf komt is de Panasonic TX-15LT2 (15inch)

For: Briliiant picture; smart looks

against: Only the price

Verdict: Excellent combinationof performance and Style. An utterly desirable set.
(5sterren (max), 1150 pond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 22:31
Wat is de reden om juist een LCD te kopen? Zoals eerder gezegt in dit topic kan je voor dat geld ook een super CRT tv van kopen, haast dubbel zo groot!

Heb je een specifieke reden? Ruimte mischien? Ik heb trouwens ook projectieTV's gezien die echt gigantisch groot zijn, en ook 2200 euro kosten in Dld. Alleen persoonlijk vind ik het beeld minder, veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
een 42" plasma van samsung
kost in engeland 1999 pond is 3000 euro!! :D
dus misschien is het een tripje naar Engeland waard, boot kost ook maar 75 euro ofzo. ;)
kijk maar is op wat engelse sites rond hele leuke prijzen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
STi schreef op 26 January 2003 @ 20:50:
In de What Hifi van deze maand staat een review van de Samsung LW17N13W, maar deze komt (net als bijna alle andere LCD tv's niet echt goed uit de test...
For:
Widescreen Shape, good array of sockets
Against:
Picture lacks cripsness, sharpness and Three-dimensionality; pricey

Verdict: Distinctly average and not cheap
(2sterren, 1700 pond)
Klopt maar ik weet niet of het ook geldt voor het scherm wat ik zou willen hebben. De specs verschillen duidelijk. (Wel raar dat onderstaand scherm wat zo slecht uit die test is gekomen een award heeft gehad)

LW17N13W Nike
LCD TV/ Monitor

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.nl/upload/product/images/LW17N%20incl%20Media%20Totaal%20logo2.jpg

Features (o.a.)

Beeld
• Schermgrootte: 43 cm
• Beeldschermverhouding: 15:9
• Lichtsterkte: 400 cd/m²
• Kontrast verhouding: 400 : 1
• Kijkhoek (H/V): 150/120°
• Aantal pixels: 2,949,120 (1280x3x768)

Ik wil trouwens een lcd om de volgende redenen. Een beamer is niks, vervanging van de lampen is mij veel te duur, zeker als ik er ook dagelijks [veel] tv mee wil kijken. Een beamer is ook niks voor mij omdat ik in een huis woon met grote, hoge ramen. Ik krijg dus ontzettend veel licht binnen. Hierdoor valt voor mij het projectiescherm ook af omdat dat bij veel licht ook 'verbleekt' en alleen in een schaduwomgeving perfect beeld geeft. Plasma zit veel te ver boven mijn budget. Uiteraard is de normale beeldbuis ook nog een optie, maar het leek mij wel wat om eens iets te nemen wat [nog] niet iedereen heeft. En... het patsgehalte van een lcd natuurlijk een stuk hoger. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Laatst online: 01-08-2024
Anoniem: 66524 schreef op 26 January 2003 @ 22:59:
[...]

Klopt maar ik weet niet of het ook geldt voor het scherm wat ik zou willen hebben. De specs verschillen duidelijk. (Wel raar dat onderstaand scherm wat zo slecht uit die test is gekomen een award heeft gehad)

LW17N13W Nike
LCD TV/ Monitor

[afbeelding]

Features (o.a.)

Beeld
• Schermgrootte: 43 cm
• Beeldschermverhouding: 15:9
• Lichtsterkte: 400 cd/m²
• Kontrast verhouding: 400 : 1
• Kijkhoek (H/V): 150/120°
• Aantal pixels: 2,949,120 (1280x3x768)

Ik wil trouwens een lcd om de volgende redenen. Een beamer is niks, vervanging van de lampen is mij veel te duur, zeker als ik er ook dagelijks [veel] tv mee wil kijken. Een beamer is ook niks voor mij omdat ik in een huis woon met grote, hoge ramen. Ik krijg dus ontzettend veel licht binnen. Hierdoor valt voor mij het projectiescherm ook af omdat dat bij veel licht ook 'verbleekt' en alleen in een schaduwomgeving perfect beeld geeft. Plasma zit veel te ver boven mijn budget. Uiteraard is de normale beeldbuis ook nog een optie, maar het leek mij wel wat om eens iets te nemen wat [nog] niet iedereen heeft. En... het patsgehalte van een lcd natuurlijk een stuk hoger. :z
Even een schopje. :)

Ik ben zelf ook aan het kijken naar een LCD TV, mijn vraag aan de TS of hij die Samsung gekocht heeft ?

Ben erg benieuwd naar de ervarigen......

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:29
offtopic:
even een schopje van 6 mnd in de hoop dit topic weer tot leven te wekken

ik heb de samsung lw17n13w lcd tv gezien voor €1000 bij BCC. Heb natuurlijk gekeken daar en de beeldkwaliteit was respectabel, ook al was niet het scherpste wat ik ooit heb gezien. Maar de prijs/kwaliteit ratio lijkt goed

Heeft iemand verder ervaring met deze award winning tv vooral mbt het spelen van games en beeldweergave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:50
Ik begrijp echt niet waarom iemand zoveel geld aan zo'n klein schermpje met zulke slechte beeldkwaliteit (vergeleken met de CRT die je voor hetzelfde kan krijgen) wil uitgeven...

Als je een gemiddelde 55cm CRT koopt ben je voor 15% van dat bedrag klaar en heb je beter beeld. Als je een mooie manier zoekt om TV te kijken, dan ga je een 32 of 36 inch CRT bekijken, of misschien een RPTV. Desnoods een beamer.

Maar een 22 inch LCD... 8)7

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:29
Over de prijs heb je idd gelijk, maar de beeldkwaliteit kan net zo goed, zo niet beter, zijn dan een normale tv.

En zeg nu eerlijk, iedereen heeft toch liever een dun en licht scherm dan zo'n log stenen tijdperk tv. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:50
LCD is niet beter dan een goede CRT, elke review zal je dat vertellen. Digitale artifacts maken het beeld in sommige gevallen (snel bewegende beelden) gewoon slecht.

En ik wil best een mooi plat schermpje, maar niet als het 10 keer meer kost en er slechter uitziet dan een gewone TV van hetzelfde formaat.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Pagina: 1