[Debitel] Incasso abonnementsgeld

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:48
Ik heb in maart 2002 via GSMStunter 2 abonnementen bij Talkline afgesloten. De rekeningen van Talkline kwamen altijd rond de 20e van de maand binnen ong. anderhalve week later werd het abonnementsgeld van mijn rekening geincasseerd. Geen problems dus. :)

Vanaf het moment dat Talkline volledig overging in Debitel en de incasso's door Debitel worden uitgevoerd, is het voor de consument alleen maar slechter geworden.

Bijvoorbeeld: Het abonnementsgeld moet bij Debitel vooraf worden betaald. Daardoor had ik in september voor mijn 2 abonnementen ruim 150 euro abonnementsgeld moeten betalen, ipv. 50 euro normaal. Ook hier had ik niet zoveel problemen mee, omdat ze dit ruim van te voren hadden gemeld.

Vanaf november is het echter zo dat mijn rekeningen vooraf worden geincasseerd en ik pas 2 dagen later de rekening krijg. Het abonnementsgeld wordt rond de 22e van de maand afgeschreven, de rekening volgt altijd 2 of 3 dagen later.
Ik vind dit superirritant. :( :( Volgens de helpdesk van Debitel staan ze in hun recht, maar ik vind dit geen manier van zakendoen. 't Is net alsof ze hun klanten niet meer vertrouwen en zo rap mogelijk het geld willen innen, zonder zich om de situatie van de klant te bekommeren. Je hebt als klant zijnde totaal geen controle over je rekening.

Is het bovenstaande ook bij jullie van toepassing? Hoe staan jullie er tegenover?

[ Voor 3% gewijzigd door TweakersOnly op 24-01-2003 19:02 ]

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 11:12
tja, ik zou er persoonlijk niet zo'n problemen mee hebben, en als je het met een factuur niet eens bent kun je het toch gewoon bij je bank laten terugboeken (storneren).

Trouwens, er is nog een tweaker met Debitel waar het betalen niet helemaal soepel gaat: Debitel / O2 abbonement

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:48
larsemenneke schreef op 24 januari 2003 @ 19:27:
tja, ik zou er persoonlijk niet zo'n problemen mee hebben, en als je het met een factuur niet eens bent kun je het toch gewoon bij je bank laten terugboeken (storneren).
Het gaat me meer om het principe. Het is niet netjes van een bedrijf om eerst te incasseren en daarna pas een rekening te sturen. Zo weet je als klant toch niet waar je aan toe bent.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 11:12
TweakersOnly schreef op 24 januari 2003 @ 19:55:
[...]

Het gaat me meer om het principe. Het is niet netjes van een bedrijf om eerst te incasseren en daarna pas een rekening te sturen. Zo weet je als klant toch niet waar je aan toe bent.
tja, dat is natuurlijk persoon wat je hier van vindt. Je hebt ook bedrijven (zoals Dutchtone) die sturen je een rekening en een aanmaning van dezelfde rekening die je ontvangt.... Zo kun je ze ook krijgen.

Zoals ik al schreef, ik vind het persoonlijk niet zo'n punt. Jij hebt er meer moeite mee, kan er helaas niks aan doen voor jou.