Kiss divx dvdspeler, wat denken jullie ervan?

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:03
Staat nu een review van op Tom's.
Allemaal leuk en wel maar hij kan geen divx 3.11a.
Vraag me af of dat met n gehackte firmware wel zou kunnen....

Verwijderd

hierin zit dus een hardware decoder je kunt dit dus niet effe oplossen met een andere firmware en had dat wel gekunt dan had dat toch nog effe geschreven/geprogrameerd moeten worden

• Sjah
dat er een hardware deconder in zit snap ik, maar misschien heeft die decoder de capaciteiten in huis om 3.11a aan te kunnen. weetik dus niet, daarom vraag ik het me af. En geloof me, als het kan wordt er binnen no-ttime een bios/firmware geschreven :)

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Een linkje naar de review was niet overbodig geweest ;)

Ik heb het niet gelezen, maar het wachten is gewoon nog altijd op een player die alles aankan, en als er dan nieuwe formaten uitkomen dat 'ie ook die kan lezen na een firmware upgrade... maar goed, wat je dan hebt is gewoon een PC is een mooie behuizing, en dat kunnen we zelf natuurlijk ook :Y)

Mother, will they like this song?

• Sjah
http://www.tomshardware.com/consumer/20030124/index.html

Idd, mijn net nieuwe pc-tv kabeltje voor 38 euro is mijn beste aankoop sinds tijden.

Verwijderd

hehe m`n PS-2 speelt ook al die dingen dat dit ding kan :) (en meer)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 19:57 ]

Verwijderd

pricewatch: KISS DP-450

€ 399 euro... Op zich wel een mooi apparaat, maar moet er nog wel even over denken :)

Verwijderd

Dit is toch gewoon de Revoy 3200 DX die in Nederland bij ACI Computers in Zoetermeer verkocht wordt? Zie http://www.revoy3200dx.nl/.

Daar heb ik een goede test van gelezen op www.dvd.nl maar ik aarzel nog of ik toch niet liever zelf een DIVX speler in elkaar knutsel op basis van een VIA EPIA mini-itx bordje... 8)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 23:09:
Dit is toch gewoon de Revoy 3200 DX die in Nederland bij ACI Computers in Zoetermeer verkocht wordt? Zie http://www.revoy3200dx.nl/.

Daar heb ik een goede test van gelezen op www.dvd.nl maar ik aarzel nog of ik toch niet liever zelf een DIVX speler in elkaar knutsel op basis van een VIA EPIA mini-itx bordje... 8)
Juist een PC in een mooie HT kast is imho veel interessanter, een mooie 120GB erin en je kan zo 170 filmpjes erin opslaan. ;)

Dus door een beetje tweaken bouw je een apparaat dat ook in de toekomst alles ondersteund.. (tweakers own the world :+ )

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 19:54:
hehe m`n PS-2 speelt ook al die dingen dat dit ding kan :) (en meer)
Ehh niet ech mee eens de KISS kan echt meer dan de PS2
ik heb zelf ook een PS@ an ja je kan daar ook DIVX/MP3 mee afspelen maar de PS2 heeft erg brakke weergave en slecht geluid vind ik en XVID/AC3 kan hij ook niet

en dat kan de KISS allemaal wel :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 12:32:
[...]

ik heb zelf ook een PS@ an ja je kan daar ook DIVX/MP3 mee afspelen maar de PS2 heeft erg brakke weergave en slecht geluid vind ik en XVID/AC3 kan hij ook niet

Mag je toch is langskomen om te vergelijken! :D

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 12:32:
[...]

Dan toch maar een X-Box ?? Die doet dat nl. allemaal wel :P

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Een beetje duur, dan heb ik ook liever een xbox :)
kan btw ook linux op ;)

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09-2025

Ruudjah

2022

Leuke van de Kiss is, dat er gewoon linux op draaid :). Ze hebben een linux versie gepakt, volledig gestript, alleen de media functie's erin gezet. Het leuke hiervan is, is dat je in de toekomst waarschijnlijk wel support krijgt voor divx 3.11, simpelweg vanwege het feit dat er wel geeks rondlopen die de KiSS kunnen omflashen *D. Overigens is de reden dat support voor DivX 3.11 er niet in zit, dat het nogal illegaal is. Misschien geeft KiSS ook wel een 'sniki tip' of 'lekken ze informatie' met betrekking tot het 3.11 compatible maken.

[ Voor 25% gewijzigd door Ruudjah op 28-01-2003 07:34 ]

TweakBlog

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-02 21:03
heeft iemand hem al en bevalt het een beetje?

Verwijderd

Voor 399euro bouw ik een dedicated divx/dvdspeler die twee keer zo klein en twee keer zo mooi is. Bovendien geeft pc-based je veel meer mogelijkheden en flexibiliteit

nu nog even 399 euro bij elkaar krijgen :P

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Ruudjah schreef op 28 januari 2003 @ 07:32:
Leuke van de Kiss is, dat er gewoon linux op draaid :). Ze hebben een linux versie gepakt, volledig gestript, alleen de media functie's erin gezet. .
Hoe weet je dat?
Waar heb je dit gelezen?
Bron?
Link?

• Ruudjah

Ruudjah

2022

Gelezen op slashdot, in een reactie van iemand. Had er een linkje bijstaan met uitleg. De search van slashdot is alleen superbrak !@#$%&^*(, dus als slashdot er weer zin in heeft post ik het ff hier.

TweakBlog

• Ruudjah

Ruudjah

2022

Op het moment van posten doet-ie ut weer.... kee, stukkie kwoot:
I have my DP-450 since 1 month.

First of all, this DVD/DivX player runs Linux kernel 2.4.17.
If you did not believe me, download the ISO containing the firmware upgrade on the Kiss site :

http://www.kiss-technology.com/support/DRIVERS/450 fw261.zip

Unzip it, mount the ISO, retrieve the romfs.bin file, mount it and check it's content :

drwxr-xr-x 1 root root 32 jan 1 1970 bin
drwxr-xr-x 1 root root 32 jan 1 1970 cdrom
drwxr-xr-x 1 root root 32 jan 1 1970 dev
-rwxr-xr-x 1 root root 279064 jan 1 1970 fileplayer.bin
-rw-r--r-- 1 root root 7063 jan 1 1970 fipmodule.o
drwxr-xr-x 1 root root 32 jan 1 1970 img
-rw-r--r-- 1 root root 308894 jan 1 1970 khwl.o
-rw-r--r-- 1 root root 310850 jan 1 1970 linux.bin.gz
-rwxr-xr-x 1 root root 114392 jan 1 1970 mpegplayer.bin
drwxr-xr-x 1 root root 32 jan 1 1970 proc

zcat linux.bin.gz | strings | grep Linux
Linux version 2.4.17-uc0 (kiss@localhost.localdomain) (gcc version 2.95.3 20010315 (release)) #1 Wed Jan 22 15:30:35 CET 2003

This player works perfectly with any MPEG-4 file. Mencoder (part of MPlayer) with libavcodec creates files compatible with the DP-450.

The image quality when playing a DivX (on a Sony 32" 16/9 TV) is FAR superior to the quality of the same file played on a PC hooked to the TV. (I made some comparisons with my Linux PC + NVidia GF4200, S-Video + MPlayer and a friends PC running Windoz + WMP + ATI Radeon card + S-Video link)

I know there is the 3.11 issue but it's really simple to convert films to MPEG4 to make them compatible with the Kiss player.
edit: en de link natuurlijk van de posting: Hier.

[ Voor 5% gewijzigd door Ruudjah op 28-01-2003 17:43 ]

TweakBlog

• Ruudjah

Ruudjah

2022

Toch is de Kiss wel duur: Kijk maar, 450 euro. De Xbox is wat goedkoper, 245 euro. Met modchip is dat dus rond de 300 euro. Het VIA Epia platform, dus Epia + 256 MB DDR + 30 GB + kast + HD Excelstor 60 GB = rond de 300 euro.

Voordeel is van de Xbox en de Kiss, wat ik hoor is de beeldkwaliteit, die schijnt bij de kiss (zie posting hierboven) stukken beter te zijn dan PC oplossingen, als de Epia. Nadeel van de Xbox is de HD, die is 8GB. Dan kun je beter de Epia hebben.

Met alle respect, maar de Kiss is kwa prijs te nadelig, ik denk dat dat voor de meeste mensen de doorslag geeft. Zelf ga ik denk ik voor de combinatie Xbox + Via Epia. Kost me 650 euro, maar dan heb ik 2 pc's. Een als mediaserver, andere als mediaplayer.

De kiss haalt het gewoon niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Ruudjah op 29-01-2003 10:36 ]

TweakBlog

Verwijderd

En nog een reden dat de kiss het niet haalt is omdat het gewoon een bagger ding is en de naam Kiss gebruikt van een goeie band.

En waarom zou je een divx speler nemen als de meeste videokaarten tegenwoordig een tv uit hebben kabeltje doortrekken tada

• Perlian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09-2025
We zijn nu weer een tijdje verder en volgens mij is er ondertussen ook weer een nieuwe firmware versie released voor de Kiss DP-450.

Zijn er tweakers die dat ding in huis hebben en zo ja wat zijn jullie ervaringen ??
Wat mij vooral interesseert is het afspelen van divx-films met een lage resolutie. Kun je met die Kiss makkelijk inzoomen zodat de film beeldvullend wordt zonder veel kwaliteits-verlies?

Laat maar horen !

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:42
Verwijderd schreef op 29 January 2003 @ 12:05:
En nog een reden dat de kiss het niet haalt is omdat het gewoon een bagger ding is en de naam Kiss gebruikt van een goeie band.

En waarom zou je een divx speler nemen als de meeste videokaarten tegenwoordig een tv uit hebben kabeltje doortrekken tada
Goh, wat is dat een goed onderbouwde redenering zeg.

"Ja, dit ding is echt bagger want Kiss is de naam van een band!" |:(

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-12-2025
Misschien ten overvloede maar inmiddels is aangekondigt dat de KISS speler (DP450/500) 3.11 gaat ondersteunen.

Voor meer FAQ : http://www.kiss-technology.com/support/dp-450_FAQ.asp

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:42
Spam schreef op 16 April 2003 @ 14:05:
Misschien ten overvloede maar inmiddels is aangekondigt dat de KISS speler (DP450/500) 3.11 gaat ondersteunen.

Voor meer FAQ : http://www.kiss-technology.com/support/dp-450_FAQ.asp
Dat kan ik in de FAQ niet terugvinden, heb je daar een linkje van?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:01
Spam: niet allemaal topics gaan lopen kicken met dezelfde melding.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.