Ik weet niet hoor maar sinds waneer is multimedia vormgever gelijk aan webdesign? Het belangrijkste is dat je leert hoe informatie via verschillende media vorm te geven. En daarbij is kennis van de proffesioneel gebruikte tools natuurlijk belangrijk.
Zelf doe ik Mediatechnolgie (HBO, HvU). Dat is ook gericht op het vormgeven van multimedia informatie maar dan meer over de technische kant daarin en de mogelijkheden die er zijn/kunnen worden gecreëerd. Ik heb ook (minimaal) les in dreamweaver illustrator, flash en photoshop gehad. simpelweg omdat deze de bestaande tools zijn die je moet kennen. Wil je met die tools een krek worden (wat wel erg leuk is natuurlijk

) dan zul je dat denk ik zelf moeten doen.
Dus zoals eerder al gezegd. niet alleen aan webdesign denken. deze markt is redelijk verzadigd. [ maar goeie vormgevers kunnen ze vast gebruiken, hierover wil ik ff geen discussie starten ] richt je eerder breed over alle media heen. practische kennis leer je toch later, een opleiding waar je over een breed gebied in de multimedia leert is voor dit vakgebied denk ik een pro. Vervolgens kune je alle kanten op.
En over het tekenen. Ik zie mensen die op zich niet bijzonder kunnen tekenen geweldige kunstwerken in photoshop maken. en ik zie mensen die niet bijzonder kunnen tekenen maar zich richten op organiseren, leiding geven, Action scripten, java programmeren, html'en etc etc. het gebied is zo breed. Maar wat ik deze mensen wel veelal zie delen is een inzicht in hoe je iets niet en hoe wel moet vormgeven. Verder moet je ook kijken wat het voor opleiding is. HBO? MBO? HBO is toch al meer gericht op leiding geven en MBO op de practische uitvoering. Ik wil geen photoshopper of html're worden, als ik dat wel wilde dan zit ik verkeerd op een HBO.
Als het jou aantrekt en je hebt echte affiniteit met
vormgeven en
multi media, dan zou ik het gewoon doen.
[
Voor 10% gewijzigd door
mpegernie op 25-01-2003 16:20
]
"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead