Ik heb zelf een cheap-ass basreflex subje gebouwd. 2 14cm hifi-woofers in een kast van 16,7 liter met aan de onderkant 2 vierkanten baspoorten van 13,3cm x 3cm (l x b en geen diepte)
Nu zat ik net met een toongenerator te spelen en ik kwam er achter dat de resonantie-frequentie (heet dat zo bij een speaker?) van de sub op 160/163 Hz lag.
Hoe kan ik deze frequentie lager krijgen? Daarmee doel ik zo rond de 40/50 Hz.
Er zit een home-made DIY filter in met een dikke spoel en een elko om de hogere tonen af te kappen maar die is wat zwak, tonen tot 19kHz zijn hoorbaar
. Probleem is dat die in de sub zit en dat de sub helemaal is dichtgespijkerd. Dit is dus echt als een tijdelijke oplossing voor een echte sub en om een beetje mee te experimenteren voor ik aan een echte begin
Nu zat ik net met een toongenerator te spelen en ik kwam er achter dat de resonantie-frequentie (heet dat zo bij een speaker?) van de sub op 160/163 Hz lag.
Hoe kan ik deze frequentie lager krijgen? Daarmee doel ik zo rond de 40/50 Hz.
Er zit een home-made DIY filter in met een dikke spoel en een elko om de hogere tonen af te kappen maar die is wat zwak, tonen tot 19kHz zijn hoorbaar
[ Voor 3% gewijzigd door Mad_Demon op 24-01-2003 17:43 ]