helpdeskprofessionaliteit Ladot (om je dood te lachen)

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

• JQR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 15:30
het probleem is als volgt: heb een domein bij Ladot, en daarvan gebruik ik alleen de pop3-email. de klok op die server loopt ongeveer 1.5 uur achter. nou zou je zeggen: mailtje sturen, en ze zetten het meteen weer op tijd.. even gelijkzetten. kwestie van een commando onder linux... . moet je kijken wat voor antwoord er terug komt:

lachen man.. 8)7

Geachte heer/mevrouw,

Als u ontevreden ben over de service dan kan u daar een klacht over op sturen,
Wij kunnen niet aangeven hoelang het nog duurt voordat de tijd van een bepaalde server weer op de juiste tijd gezet zal worden.

waarschijnlijk helemaal niet. Gezien wij bezig zijn met het implenteren van een geheel nieuw mail platform. en alle oude platformen bevroren zijn.

Mocht u nog steeds problemen hebben, bezoek dan onze support pagina op< http://support.ladot.com/> of neem contact met ons op via telefoon nummer: 0900-2266666 of 0900-ladotinfo (30 ct p.m.), u kunt ook ons contactformulier gebruiken via < http://support.ladot.com/>

Met vriendelijke groet,

Ladot - An Active ISP Company
Aiko van Zadelhoff
Helpdesk teamleader
Arendstraat 29, Rotorgebouw
Postbus 317
1200 AH Hilversum
The Netherlands
Tel: 0900 2266666 (€ 0,30 p/m)
Fax: +31 (0)35 7736991
E-mail: helpdesk@ladot.com <mailto:helpdesk@ladot.com>
www.ladot.nl <http://www.ladot.nl>

<http://www.ladot.nl>

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 10:40

Trax_Digitizer

are we there yet?

op zich wel een beetje een noob antwoord, maar je weet natuurlijk niet welke scripts tijdsafhankelijk zijn. Ook kan het aanpassen van de tijd betekenen dat de cronjobs eigenlijk op een 'ander' tijdstip worden gedraaid.
Maar goed de reply van het mailtje had meer to-the-point kunnen zijn

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Je wordt als klant dus keihard in de kou gezet. Laatst had ik met Planet ook al zo'n nietszeggend automatisch gegenereerd antwoord van de Helpdesk bot, 5 weken na dato met geen enkel woord over mijn opmerkingen. Stuur dan niets.. ;(

Verwijderd

Ik vind dat dat bedrijf het niet kan maken om zo veel spelfouten te maken. Het lijkt net alsof ze een script draaien die automatisch spelfouten genereert :?

• JQR
maar je weet natuurlijk niet welke scripts tijdsafhankelijk zijn
sja, maar als die tijdsafhankelijk zijn en je klok loopt niet goed, dan weet je toch ook nooit hoe laat je cron-jobs starten.. voor dit soort dingen is het NTP-protocol (network-time-protocol) uitgevonden.. dan lopen je servers gelijk met de atoomklok. Op de bakken, die ik mede beheer is dat het eerste wat wij doen.. tijd goedzetten..

Peter

Verwijderd

Hey en dat is nog de helpdesk teamleader, moet je nagaan wat je te horen krijgt van een gewone helpdesker... :P

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik zou meteen een emailtje terugsturen:

Geachte heer van Zadelhoff,

Dank voor uw snelle reactie. Bij deze zend ik u een klacht over de service van Ladot, bestaande uit het feit dat:
-mijn reeds aangegeven en door u als klacht gebombardeerde suggestie (hierna: de "klacht") nog niet tot uitvoering is gebracht;
-u mij van het kastje naar de muur stuurt door mij te verzoeken alsnog een klacht te zenden, hetgeen ik al met mijn eerste verzoek heb gedaan;
-uw verwijzing naar een telefoonnummer waar ik geld voor moet betalen, dit terwijl de klacht u allang bereikt heeft;
-de suggestie dat u aan deze makkelijk op te lossen klacht niets gaat doen omdat u met andere zaken bezig bent.

Ik vraag me nu toch serieus af wat "Ladot - An Active ISP Company" voor betekenis heeft.

Graag ontvang ik uw spoedige reactie waaruit blijkt wat u nou werkelijk gaat doen om mijn klacht te verhelpen.

Met vriendelijke groet,

XX

• jvhaarst
  • Laatst online: 30-06 19:02

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Je hebt ook Network Time Protocol (NTP) clients die het slimmer doen, die zetten heel vaak de klok een klein beetje geod, zodat je server langzaam de goede tijd krijgt. Chrony bijvoorbeeld doet dat zo.
Dan loopt er zeker niks in de soep.

Los daarvan is cron wel zo slim om te merken dat een actie die iedere 5 minuten moet gebeuren niet 12 keer achter elkaar gedaan moet worden als de klok een uur anders gezet wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door jvhaarst op 24-01-2003 20:01 ]

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Zonder te spammen kan ik zeggen dat ik gisteren mijn hoster heb gemailed met de vraag:

(In het Engels want mijn hoster zit in de USA - waar ik woon)

"Ik zie dat sinds 1 Jan 2003 mijn abonnements type is opgewaardeerd naar (noem extra functionaliteiten hier - voornamelijk meer discspace) en ik heb dat nog niet. Kan ik opgewaardeerd worden?"

Krijg ik een uur later een mailtje terug:

"Dat kan. Zal ik u dan ook maar meteen overzetten op een nieuwe server met een meer geavanceerd control panel en wat extra mogelijkheden die u nu nog niet heeft?"

Ik blij :D dus terug gemailed:

"Jaaaah doe maar :~9" of iets in die trend :)

Nog voor de avond over was was alles omgezet, inclusief nieuwe passwords en alles. Ik had wel een probleempje echter.... mijn username op de server was "maartena" en mijn e-mail adres begon met "maarten" dus hij had er per ongeluk "maartena@<plaats domain naam hier>.com van gemaakt.

Ik terug mailen.... en dat was om 01:00 s'nachts voor ik naar bed ging. Volgende ochtend mailtje in mijn backup mailbox: Geregeld! Alles werkt als een trein....

En zo zou een beetje fatsoenlijke hosting service moeten zijn. Geen gelul, doen wat de klant wil.

Ohw: http://www.dutchusa.com/files/cpanelx.jpg voor een screenie van mijn nieuwe control panel.... leek me niet toepasselijk omdat maar hier direct als img erin te zetten.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• JQR
sjeess... dat is wel heel erg gaaf allemaal.. bij ladot heb ik alleen een ftp-account en voor de rest kan je niet zoveel... moet er toch maar eens over nadenken of ik niet een andere hosting-provider wil..

• Grinder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-10-2023
Ladot... tsja ik ben blij dat ik van mijn 24/7 ISDN af ben.. Om de haveklap problemen, mailen, GEEN antwoord. Na 2 maanden nog steeds hetzelfde probleem. Geen communicatie mogelijk met die lui. Ze beloven trouwens ook dingen die ze niet doen. Heb mijn website er ook maar direct stopgezet en overgezet naar een andere.

Er is niet veel mogelijk daar ;)

Verwijderd

Ik wil eigenlijk ook van Ladot af, echter ik heb als particulier daar een domein geregistreerd.
Tot nu toe (ondanks de veranderingen vanaf 29januari) kan ik daar niet "verhuizen".
Maar op zich, heb ik verder niet zoveel problemen gehad, 1x site down, 1x mail down.
Was opzich in een 1/2 dag opgelost.

(ik geloof dat ik een beetje offtopic ga ...)

en nog wat verder ....
In m''n zoektocht naar goede hosting (virtual hosting), kom ik allerlei vergelijkings sites tegen, waar je de prijzen en mogelijkheden kan vergelijken. Maar ik heb bv nog niet een goede vergelijkings site gevonden waar de kwaliteit van hosters wordt vergeleken (de prijs is niet altijd even belangrijk).

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 00:18 ]

Verwijderd

Vind het allemaal nog wel meevallen. Goed de tekst is een beetje knullig, maar de inhoud kan ik me best voorstellen. Waarsch. hebben ze iets meer staan dan gewoon 1 mailservertje. Zoals aangegeven kan het verzetten van de klok meer (onvoorziene) gevolgen hebben, dus ik kan me best voorstellen dat ze 't voorlopig zo laten, zeker als ze bezig zijn een nieuw systeem te implementeren. Zo'n ramp is het nou ook weer niet als de tijd op een mailserver niet klopt.

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Ik vind het nogal onprofessioneel om je servers niet op tijd te hebben lopen. Dan kun je namelijk heel moeilijk problemen oplossen.
Stel dat je klant meldt dat ie om 10.43 een probleem had met de mail. Dan kun je het dus nooit uit gaan zoeken, omdat je niet weet waar je in de logs moet kijken.
En de oplossing is zo simpel..

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Ik heb dit zelfde probleem wel eens met Vuurwerk gehad. Ook gebeld en gemaild of ze a.u.b. de tijd op hun server goed konden zetten (onze webapplicatie was er afhankelijk van). De tijd liep meer dan 8 uur achter. Heeft in totaal meer dan een maand geduurd. In de tussen tijd heb ik in de applicatie maar een offset voor de tijd ingebouwd, zodat dat in elk geval WEL goed werkte... ;)

Verwijderd

Dit geval bestempeld al onze vermoedens die wel altijd al hadden met het volk wat a: leiding geeft en b: de kennis van deze personen die zulke posten behandelen.

(was ik al achter met de eigen helpdesk die een klant 24*7 moet bedienen, maar ach)

als ze echt active waren dan hadden ze ook verschillende jobs ingeplanned die de tijden synchroniseren (wat zelfs op een beetje huis/tuin/ en keuken bak al gebeurt)

en dat over de oude platformen bevriesen is al helemaal gezeik ten top uit, want hier kun je tegen gaan klagen, daar zij indien zij andere platformen gaan nemen, jij als gebruiker er helemaal geen last van moet hebben, daar er dan gewoon geschaduwt dient te worden via sync........

blijkt maar weer dat er nog een markt ligt voor de echte professional met kennis van zaken..... en die niet alleen snel en makkelijk zijn zakken wil vullen met centen. SERVICE is nogaltijd een KEYword.....

En dat met doe amerikanen waar maartena het over had klopt als een stekker. ik had eerder ook een US provider en host en moet zeggen, die zijn echt wel beter als menig europese aanbieder...... (al zijn er in europa ook wel een aantal goeden, maar die worden overschaduwt door de slechte prestaties van anderen). en vaak ook nog goedkoper ook.

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
JQR schreef op 24 januari 2003 @ 17:30:
Geachte heer/mevrouw,

Als u ontevreden bent over de service dan kan u daar een klacht over opsturen,
Wij kunnen niet aangeven hoelang het nog duurt voordat de tijd van een bepaalde server weer op de juiste tijd gezet zal worden.

waarschijnlijk helemaal niet. Gezien wij bezig zijn met het implementeren van een geheel nieuw mail platform. en alle oude platformen bevroren zijn.

tering, wat een brakke zinnen >:)

Mocht u nog steeds problemen hebben, bezoek dan onze support pagina op< http://support.ladot.com/> of neem contact met ons op via telefoon nummer: 0900-2266666 of 0900-ladotinfo (30 ct p.m.), u kunt ook ons contactformulier gebruiken via < http://support.ladot.com/>

Met vriendelijke groet,

Ladot - An Active ISP Company
Aiko van Zadelhoff
Helpdesk teamleader
Arendstraat 29, Rotorgebouw
Postbus 317
1200 AH Hilversum
The Netherlands
Tel: 0900 2266666 (€ 0,30 p/m)
Fax: +31 (0)35 7736991
E-mail: helpdesk@ladot.com <mailto:helpdesk@ladot.com>
www.ladot.nl <http://www.ladot.nl>

<http://www.ladot.nl>

Verwijderd

Ik vind het nogal onprofessioneel om je servers niet op tijd te hebben lopen. Dan kun je namelijk heel moeilijk problemen oplossen.
Stel dat je klant meldt dat ie om 10.43 een probleem had met de mail. Dan kun je het dus nooit uit gaan zoeken, omdat je niet weet waar je in de logs moet kijken.
Dat het onprofessioneel is ben ik met je eens, de rest is onzin. Immers, als je server anderhalf uur voor loopt, dan weet je precies waar je moet kijken als een klant een klacht heeft om 12 uur, nl 13:30.

Veel onprofessioneler is het als je een complete mail-array plat gooit om de klok anderhalf uur te verzetten terwijl je bezig bent met een geheel nieuw systeem.

Werkt de mail? Komt de mail aan?

• JQR
Veel onprofessioneler is het als je een complete mail-array plat gooit om de klok anderhalf uur te verzetten terwijl je bezig bent met een geheel nieuw systeem.
Zoals jvhaarst al schreef:
Je hebt ook Network Time Protocol (NTP) clients die het slimmer doen, die zetten heel vaak de klok een klein beetje geod, zodat je server langzaam de goede tijd krijgt. Chrony bijvoorbeeld doet dat zo.
Daar hoeft de server niet voor plat..
Werkt de mail? Komt de mail aan?
Zoals je in mijn eerste posting hebt kunnen zien komt de mail inderdaad aan, anders had ik ook niet kunnen zien, dat de klok niet goed staat... :)

Werk je misschien bij Ladot? die kunnen ook niet zo goed lezen :P
Nee hoor geintje.. Maar volgens mij begint goed systeembeheer nog steeds met het in orde houden van het operating system: de basis, en daar hoort imho de juiste tijd bij...

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
JQR schreef op 24 januari 2003 @ 17:30:
...

Geachte heer/mevrouw,

Als(Indien) u ontevreden bent over de service dan kan(kunt) u daar een klacht over op sturen(één woord) ,(punt) <Dit was toch al een klacht?>
Wij kunnen niet aangeven hoelang(twee woorden staat netter) het nog(huh?) duurt voordat de tijd van een bepaalde server weer op de juiste tijd gezet zal worden.
<Ze zijn er dus wel van op de hoogte dat het mogelijk is>

waarschijnlijk helemaal niet. Gezien(Aangezien) wij bezig zijn met het implenteren van een geheel nieuw mail platform.(komma) en alle oude platformen bevroren zijn.
<Waarom zeg je eerst dat je niet weet hoe lang iets duurt, als je weet dat het toch niet gaat gebeuren? Zeg dan gewoon wanneer dat nieuwe platform in gebruik genomen wordt, en beloof je klant(en) dat het probleem daarmee opgelost is...>

...
Kleine aanvulling op eerdere post van zork. Er klopt vast nog meer niet, maar dat een bedrijf zoiets naar z'n klanten durft te sturen vind ik ronduit belachelijk :P. Zeker wanneer die klant een bedrijf is.

[ Voor 8% gewijzigd door epoman op 26-01-2003 15:21 ]

Verwijderd

Zoals je in mijn eerste posting hebt kunnen zien komt de mail inderdaad aan, anders had ik ook niet kunnen zien, dat de klok niet goed staat... :)

Werk je misschien bij Ladot? die kunnen ook niet zo goed lezen :P
Nee hoor geintje.. Maar volgens mij begint goed systeembeheer nog steeds met het in orde houden van het operating system: de basis, en daar hoort imho de juiste tijd bij...
Ik denk eerder dat jij niet goed leest. Het gaat er niet om of een server plat moet voor het bijstellen van de tijd. Waar het wel om gaat is dat het een totaal onbelangrijke setting is (je mail komt toch aan, of niet), en dat je nog steeds van de foute aanname uitgaat dat het hier 1 server betreft.

Het veranderen van de tijd kan grote consequenties hebben (denk bv. aan cronjobs) en dan maakt het geen fuck uit of je dit nu langzaam doet of in 1 keer. Voor zover ik weet zijn er geen NTP clients welke cronjobs aanpassen.

Zoals gezegd zijn ze bezig met een nieuw systeem, dus als je even geduld hebt moet alles gefixxed zijn.

Nee, ik werk niet bij LaDot, maar stekker wel een beetje van dit soort gezeik (nofi) om instellingen waar niemand last van heeft. Zij voorzien jou van mail, en dat doen ze, je hebt dus niets te klagen. Dit is gewoon klagen om het klagen, en dat is het makkelijkst wat er is.

Wees blij dat ze eerlijk zijn; ze vertellen je iig wat er aan de hand is. De gemiddelde helpdesk had je klacht uberhaupt genegeerd omdat het een non-klacht is. Kijk je contract er maar eens op na, ik durf te wedden dat de servertijd er nergens in voorkomt.

//edit

Weet je wat pas echt onprofessioneel is? Tijdens een switch van systeem gaan zitten klooien met een oude (functionerende) server, zodat je kans loopt dat de (functionerende) service als nog plat gaat en je zit met kosten zowel aan je nieuwe als aan je oude systeem. En dat alles voor een totaal onbelangrijk detail...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 16:07 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 16:04:
[...]
Ik denk eerder dat jij niet goed leest. Het gaat er niet om of een server plat moet voor het bijstellen van de tijd. Waar het wel om gaat is dat het een totaal onbelangrijke setting is (je mail komt toch aan, of niet), en dat je nog steeds van de foute aanname uitgaat dat het hier 1 server betreft.
Een server hoeft niet plat om tijd bij te stellen:
date mmddhhmmyyyy

Daarnaast is het wel degelijk een belangrijke instelling, ik neem aan dat het voor de topicstarter wel degelijk merkbaar was. En de tijd van verzonden e-mail is wel degelijk heel erg belangrijk.
Het veranderen van de tijd kan grote consequenties hebben (denk bv. aan cronjobs) en dan maakt het geen fuck uit of je dit nu langzaam doet of in 1 keer. Voor zover ik weet zijn er geen NTP clients welke cronjobs aanpassen.
Je wilt toch niet beweren dat Ladot de eventuele cronjobs die nodig zouden zijn heeft geconfigureerd op een foutieve tijd? Dat zou natuurlijk wel helemaal spannend worden dan. Natuurlijk is dat niet zo... ;) En als het wel zo zou zijn dan passen ze die cronjobs toch ook even aan? Alsof dat zo'n ingewikkelde klus is... ;)
Wees blij dat ze eerlijk zijn; ze vertellen je iig wat er aan de hand is. De gemiddelde helpdesk had je klacht uberhaupt genegeerd omdat het een non-klacht is. Kijk je contract er maar eens op na, ik durf te wedden dat de servertijd er nergens in voorkomt.
lol, komop, zo kun je er nog wel een paar verzinnen. Niet elk wissewasje hoeft in een contract te staan voordat een helpdesk dat zou uitvoeren. Vrijwel elke helpdesk zou gewoon dit probleempje verholpen hebben of een duidelijke mail verzonden met waarom ze het niet aanpassen.
Weet je wat pas echt onprofessioneel is? Tijdens een switch van systeem gaan zitten klooien met een oude (functionerende) server, zodat je kans loopt dat de (functionerende) service als nog plat gaat en je zit met kosten zowel aan je nieuwe als aan je oude systeem. En dat alles voor een totaal onbelangrijk detail...
Een systeem crasht echt niet als je de tijd een uurtje verder zet... :P

Je doet net alsof het hele systeem een herconfiguratie nodig heeft, dit is 1 seconde werk, totaal geen gevaarlijke instelling en als de tijden van de mails van de topicstarter niet kloppen wel degelijk een belangrijke instelling... ;)

Verwijderd

Een server hoeft niet plat om tijd bij te stellen:
date mmddhhmmyyyy
lees nou eerst even. Ik zeg nergens dat de server plat moet, ik zeg alleen dat je geen risico's gaat nemen met een werkende server welke binnenkort toch uit produktie gehaald gaat worden.
Daarnaast is het wel degelijk een belangrijke instelling, ik neem aan dat het voor de topicstarter wel degelijk merkbaar was. En de tijd van verzonden e-mail is wel degelijk heel erg belangrijk.
Die tijd wordt dus niet door de server bepaald, maar door de verzendende mailclient.
Je wilt toch niet beweren dat Ladot de eventuele cronjobs die nodig zouden zijn heeft geconfigureerd op een foutieve tijd? Dat zou natuurlijk wel helemaal spannend worden dan. Natuurlijk is dat niet zo... ;) En als het wel zo zou zijn dan passen ze die cronjobs toch ook even aan? Alsof dat zo'n ingewikkelde klus is... ;)
LEES NOU EVEN. Ze gaan het ding uit produktie halen en willen er dus geen kosten meer aan hebben. Dat is een hele normale en professionele aanpak. Ze kunnen die tijd die ze van jullie moeten gebruiken voor een totaal onbelangerijk detail beter aan die nieuwe servers besteden.
lol, komop, zo kun je er nog wel een paar verzinnen. Niet elk wissewasje hoeft in een contract te staan voordat een helpdesk dat zou uitvoeren. Vrijwel elke helpdesk zou gewoon dit probleempje verholpen hebben of een duidelijke mail verzonden met waarom ze het niet aanpassen.
A ) dit is geen probleem. Zijn mail werkt prima.
B ) vrijwel elke helldesk = call center = geen access tot servers
C ) ze geven in dit mailtje toch echt heel duidelijk aan waarom het niet gebeurd.
Een systeem crasht echt niet als je de tijd een uurtje verder zet... :P
Wie zegt dat het hier om 1 systeem gaat? Lees nou eerst even voordat je wat zegt. Een array kan wel degelijk behoorlijk verstoord worden als er 1 server ineens 1.5 uur anders staat.
Je doet net alsof het hele systeem een herconfiguratie nodig heeft, dit is 1 seconde werk, totaal geen gevaarlijke instelling en als de tijden van de mails van de topicstarter niet kloppen wel degelijk een belangrijke instelling... ;)
Als de tijden van topicstarters' mail niet kloppen, moet hij z'n eigen computer op tijd zetten.

Probeer nou voor 1 keer te begrijpen wat ik bedoel, lees het desnoods nog 13 keer door ofzo.

Als je een server uit produktie gaat halen, ga je geen kosten en/of onnodige risico's meer veroorzaken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 18:29 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dat vind ik wel slordig van een hosting provider :/
Ik vind dat je er wel vanuit mag gaan dat ze zulke zaken (software) in elk geval op orde hebben, en dat ze anders een mannetje/vrouwtje hebben die het binnen no-time weer opgelost heeft.

Service is imho nog steeds het belangrijkste, je betaalt er vaak voor maar dat is het wel waard. Je hebt niks aan goedkope hosting als het niet werkt. Hoogstens leuk voor je persoonlijke crap websiteje ofzo, die je eigenlijk ook wel weer ergens gratis gehost kan krijgen.
Heeft er niemand een goede website waar je de kwaliteit van hostingproviders kan vergelijken?

Zoals al eerder is opgemerkt, de prijzen en de opties zeggen ook niet alles, het moet natuurlijk wel werken.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Aan je nogal agressieve houding die je aanneemt zou ik bijna denken dat je inderdaad van Ladot bent. Ik denk dat jij even moet lezen en misschien wat kennis moet opdoen alvorens hier zo'n verhaal op zo'n toon te typen.

In mijn ogen, en in de ogen van velen anderen is de situatie zoals jij en Ladot die schetst absolute onzin. De toon die je erbij zet doet ook weinig begrip afdwingen voor je verhaal. Maar ik heb geen zin om hier nou een probleem van te maken, dus laten we hier maar over ophouden ok... :? ;)

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 12:30:
[...]
Dat het onprofessioneel is ben ik met je eens, de rest is onzin. Immers, als je server anderhalf uur voor loopt, dan weet je precies waar je moet kijken als een klant een klacht heeft om 12 uur, nl 13:30.
Ehm, dat is natuurlijk prima als het maar 1 server betreft, en je precies weet hoeveel die scheef loopt. Ik mag hopen dat Ladot meer servers heeft draaien, en probeer dan de boel maar eens uit te zoeken.
Maar dit was een voorbeeld om aan te geven hoe stom het is om je servers niet op tijd te laten lopen. Ik vind het niet op tijd laten lopen servers meestal een teken aan de wand.
Doet me denken aan de handdoek van Ford Prefect...
Nog onprofessioneler is het als je niet eens weet dat er oplossingen bestaan waarbij je de boel gewoon door kunt laten draaien....

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 15:35

Twan V

...en er stralend uitzien

jvhaarst schreef op 26 January 2003 @ 19:24:
Nog onprofessioneler is het als je niet eens weet dat er oplossingen bestaan waarbij je de boel gewoon door kunt laten draaien....
Dat was nou ook mijn mening, na dit zo (goed) doorgelezen te hebben, maar ik was het ook wel eens met deze:
Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 19:10:
[...]Ik heb geen zin om hier nou een probleem van te maken, dus laten we hier maar over ophouden ok... :? ;)

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Verwijderd

Aan je nogal agressieve houding die je aanneemt zou ik bijna denken dat je inderdaad van Ladot bent. Ik denk dat jij even moet lezen en misschien wat kennis moet opdoen alvorens hier zo'n verhaal op zo'n toon te typen.
Sorry? Ik weet heel goed waar ik het over heb en wat voor technieken er hier gebruikt worden. Juist daarom kan ik mij het standpunt van LaDot goed voorstellen. Waar ik agressief van wordt, is dat mensen (zoals jij blijkbaar ook) niet lezen. Ik zeg helemaal nergens dat de boel gelijk vast moet lopen, ik geef alleen aan dat dat wel een onnodig risico is.

Laat ik dan nog 1 poging wagen mijn standpunt naar voren te brengen.. stel je hebt een oude auto, welke weliswaar nog rijd maar niet alles is perfect. Je hebt een nieuwe auto besteld, en deze staat al in de garage.

Nu is er in die garage 1 monteur en jij hebt EUR 20 om deze man 1 uurtje te laten werken aan een auto.

Om het klokje in de oude auto gelijk te zetten kost 1 uur, tegelijkertijd kost het rijklaar maken van de nieuwe auto ook 1 uur.

Wat ga je dan doen? Ga je dan, net zoals alle anderen in dit topic, erg veel nadruk leggen op die oude auto, zodat je nieuwe nog steeds niet klaar is, of neem je even tijdelijk de mankementen van de oude auto voor lief en laat je de monteur aan de nieuwe werken? Zeker als je in je achterhoofd nog de waarschuwing hebt zitten dat het veranderen van dat klokje in de oude auto het ontregeld raken van deze auto tot gevolg kan hebben, zodat hij helemaal niet meer rijdt.
In mijn ogen, en in de ogen van velen anderen is de situatie zoals jij en Ladot die schetst absolute onzin.
en in mijn ogen kunnen jij en ik dat niet inschatten.
De toon die je erbij zet doet ook weinig begrip afdwingen voor je verhaal. Maar ik heb geen zin om hier nou een probleem van te maken, dus laten we hier maar over ophouden ok... :? ;)
Mijn toon is exact gelijk aan die van topicstarter.. 'oh ik betrap ze op een kleine onvolkomendheid', om je rot te lachen wat een sukkels.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 15:47
Nu ga ik even zeggen dat ik je onzin vind uitkramen, een fatsoendelijke hoster heeft zijn tijden goed ingesteld, en het liefst zo dat hij om de zoveel tijd nog synchroniseert ook...

Stel jij hebt op die server een script draaien welke tijdsafhankelijk functioneert en loopt zo toevallig 4 mega klanten mis... Onprofessioneel van je hoster niet...

|>

Verwijderd

ja, lezen is moeilijk hoor.. welke hosting provider laat nu zijn clienten scripts draaien op de mailserver?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 21:15 ]

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Sorry, maar in dit geval vind ik die vergelijking totaal niet kloppen. Eventjes de tijd goed zetten is in 1 minuut gebeurd en overstappen op een ander systeem niet.

mijn T.net systeemspecspagina

• JQR
LEES NOU EVEN. Ze gaan het ding uit produktie halen en willen er dus geen kosten meer aan hebben. Dat is een hele normale en professionele aanpak. Ze kunnen die tijd die ze van jullie moeten gebruiken voor een totaal onbelangerijk detail beter aan die nieuwe servers besteden.
Waarschijnlijk worden dat win2k-systemen die ze wel kunnen onderhouden, zodat ze meer geld kwijt zijn dan de linuxbakken die ze nu hebben en dan zometeen M$ de schuld kunnen geven.. :X
Die tijd wordt dus niet door de server bepaald, maar door de verzendende mailclient.
Als de tijden van topicstarters' mail niet kloppen, moet hij z'n eigen computer op tijd zetten.
Heb hieronder de headers van een mailtje dat ik mezelf heb gestuurd, waarbij 21.29 de juiste tijd is, gepost...
En mijn computer staat wel op tijd, timesync is namelijk heel makkelijk in te stellen... :9

==
Return-Path: <Peter@>
Received: from net.wau.nl (NET.WAU.NL [137.224.10.12])
by mailhost5.ladot.com (8.11.4/8.9.3) with ESMTP id h0QJIes17463
for <Peter@>; Sun, 26 Jan 2003 20:18:40 +0100 (CET)
Received: from jqr ()
by net.WAU.NL (PMDF V5.2-32 #38746) with SMTP id <@net.WAU.NL>
for Peter@; Sun, 26 Jan 2003 21:29:11 +0100 (MET)
Date: Sun, 26 Jan 2003 21:29:11 +0100
From: Peter <Peter@>
Subject:
To: Peter <Peter@>
==
A) dit is geen probleem. Zijn mail werkt prima.
Sja zo ken ik er nog wel een paar: De NS is het beste bedrijf van Nederland, en een Trabantje mag ook op de snelweg.. 8)7

Als ik iets meld bij een bedrijf waar ik klant ben, dan verwacht ik gewoon een professionele afhandeling van klachten.
Bovendien heb ik zelf ook een half jaar op een computerhelpdesk gewerkt, en weet precies wat professonaliteit inhoudt. En dat is dit niet!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08
Jongens, dit loopt uit op een grote flame/troll zooi.

Ladot is op sommige punten inderdaad niet zo netjes bezig, maar daar is al voldoende over te vinden in de search :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.