Toon posts:

Mobiel stoort muis?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan het zo zijn dat mijn mobieltje (Motorola T190) mijn MX700 stoort?
sinds ik m'n mobiel heb gaat de muis af en toe "stroef". Niet fijn als je in een war zit

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:02

Exirion

Gadgetfetisjist

Je GSM zendt maar af en toe een signaal, dus als je niet belt dan kan ie absoluut niet voortdurend op je muis storen.

edit:
Niet goed gelezen dus... Je kunt het goed uitproberen door eens te bellen tijdens het muizen. Tijdens het bellen zendt ie continu dus dan zou ie je muis ook flink dwars moeten zitten :)

[ Voor 47% gewijzigd door Exirion op 24-01-2003 17:22 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:18

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Mogelijk bij een RF-muis. Wat voor muis heb je? (Zie ook richtlijnen voor topic start)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:02

Exirion

Gadgetfetisjist

Mr. Liu schreef op 24 January 2003 @ 17:21:
Mogelijk bij een RF-muis. Wat voor muis heb je? (Zie ook richtlijnen voor topic start)
Logitech MX700 staat er.. Da's een draadloze muis.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:18

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Exirion schreef op 24 januari 2003 @ 17:22:
[...]

Logitech MX700 staat er.. Da's een draadloze muis.
My bad, maar ik ken niet alle merken en types.

Nu we toch bezig zijn met elkaar corrigeren:
TS geeft al aan dat zijn muis af en toe stroef gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Freee!! op 24-01-2003 17:28 . Reden: strike ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:08
Laat ik het zo zeggen

Als ik bij een vriend ben en hij heeft zijn gsm (nokia3310) naast mijn muis (logitech cordless mouseman optical) liggen haperd mijn muis, maar de zijne niet. (die ligt er dan ook niet ver vandaan). Dit is al vaker besproken op GoT tussen de mouseman optical en nokiagsm's.

Misschien is het bij jouw combo ook zo dat de gsm de muis stoort.

je kan er natuurlijk ook gebruik van maken door na enkele tweaks met je gsm te muizen :+

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:11

Smarron

The bend

Ik heb er ook last van, maar alleen als ik word gebeld. Ik heb een Nokia 6310i en een draadloze muis van Logitech (Mouseman, non-optical). Dan wilt de muis niet zo lekker meer bewegen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zelf heb ik een Logitech Wheelman cordless, maar mijn mobiel (Sagem mw 936) ligt vlak naast mn muis maar stoort totaal niet hoor. :) Zal wel aan de frequentie oid liggen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 17:20:
Kan het zo zijn dat mijn mobieltje (Motorola T190) mijn MX700 stoort?
sinds ik m'n mobiel heb gaat de muis af en toe "stroef". Niet fijn als je in een war zit
Als er een infraroodpoort op je telefoon zit, moet je die ff uitschakelen.

Telefoon op zich lijkt me onmogelijk, omdat dit microgolven zijn en niet IR.

[edit]Laat maar... 'T is een RF muis [edit]

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 21:23 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:58

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 20:50:
[...]

Als er een infraroodpoort op je telefoon zit, moet je die ff uitschakelen.

Telefoon op zich lijkt me onmogelijk, omdat dit microgolven zijn en niet IR.
Ja ho eens... een MX700 is niet infrarood hoor :+

Ik heb het ook, als mijn telefoon over gaat en hij ligt naast mijn Cordless MouseMan Optical gaat ie ook even flippen... springt de cursor over het beeld enzo. Zal wel in dezelfde frequency range zitten.

Verwijderd

Korakal schreef op 24 January 2003 @ 20:53:
[...]

Ja ho eens... een MX700 is niet infrarood hoor :+
Ja, je hebt gelijk... O-)

Maare, ik heb eve de review van Tweaker.net doorgelezen en daar stond dat die muis juist zo is ontworpen, dat de kans op interferentie met andere apparatuur zo klein mogelijk is.
The Fast RF Cordless technology used in the MX700 has been improved by Logitech to match the speed of a USB connection, allowing you to use the mouse within a six foot radius of the receiver. Unlike the older cordless mice which could only transmit signals at a rate of 40hz, equivalent to the speed of a PS2 port, the new Fast RF technology can transmit signals at 140hz, which is actually faster than what the USB port can handle (125hz). You won't miss out on a bit of the optical performance or accuracy because you will not be limited by the speed of the radio signal. Logitech uses a 27Mhz frequency to transmit the signal as opposed to the 900Mhz used in some other cordless devices. This helps avoid signal interference between the mouse and some cordless telephones used by many people.

bron: nieuws: Logitech MX700 Cordless Optical Mouse review
mooie nieuwe technologie dan, het werkt dus waarschijnlijk voor geen meter.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

kan je bij die muis niet toevallig kiezen uit meerdere kanalen?
kijk ff of er een schakelaartje ergens zit, meestal in het batterijencompartiment... en ergens op de ontvanger natuurlijk.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je op het knopje CONNECT drukt op de onderzijde van de muis (dus *niet* de ontvanger) wisseld hij van kanaal 1 naar 2 en omgekeerd ;)

Voor de rest denk ik niet dat je er iets aan kan doen omdat als je GSM eens in het half uur contact zoekt met het netwerk (ook als je niet wordt gebeld) dan zend hij gewoon met max 2watt dat is gewoon behoorlijk wat vermogen als hij naast je muis ligt.

Dus het zal niet zo zeer zijn dat je het ontvangstpad van je muis beinvloed maar meer dat de electronica van je muis gaat flippen...
Want het is geen metalen afgeschermde behuizing die de straling tegenhoud, dat zou een beetje zwaar worden voor de gamers >:)

Verwijderd

Ik heb zelf trust cordless muis en die heeft er ook last van vooral als ik zit te bellen is het erg goed te merken.

Ik heb allebei de kanalen geprobeerd maar het heeft niks geholpen.
Enige oplossing mobiel aan de andere kant van de tafel leggen. of in je broekzak hielp bij mij ook
Pagina: 1