[Biostar M7VKD] PC loopt soms vast tijdens booten

Pagina: 1
Acties:

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:40

Youk

Volvo For Life

Topicstarter
Eerst en vooral de specs waarover dit gaat:

moederbord: Biostar M7VKD
cpu: AMD Duron 1GHz socket A (nooit OC'ed)
ram: 128 MB pc133 sdram 168 pins

verder:
300W voeding (no-name AMD certified)
pci schermkaartje
pci netwerkkaart
isa scsi kaart voor de scanner
2 HD's 5400 rpm
plextor ide brander
ide cdrom
floppy

Wanneer ik in het bios aan het rondkijken of wijzigen ben gebeurt het regelmatig dat de pc vast slaagt. Het enige wat ik dan nog kan doen is via de powerknop uitschakelen of resetten. Ook gebeurt het dat het toestel niet wil booten (wel post screen, maar voor OS dat het vast slaagt), hierbij wederom reset of power down als enige mogelijkheid. Na wat proberen lukt het dan wel. Eens geboot is er geen probleem meer, dus in windows loopt het toestel niet vast.

Ondertussen heb ik al enkele bios upgrades gedaan maar het blijft hetzelfde. De heatsink van de cpu wordt niet echt warm, dus ik denk ook niet dat het een warmte probleem is. Trouwens de heatsink werd geplaatst in de winkel waar dit gekocht is.

Zijn er nog bepaalde zaken die ik kan uitproberen om dit op te lossen?

Nog ff ter info: de reden waarom voor dit bord gekozen is, is omdat op dat moment het enige (vindbare) bord was met nog een isa slot op.

Volvo Classic Club Belgium

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Biostar staat bekend om trage maar stabiele borden, dus op zich geen reden om je te schamen, en die ISA slot is als je hem nodig hebt een pre.

Wel zie ik een zwik aan hardware dat evt voor problemen zou kunnen zorgen. Trek alles muv CPU, RAM en VGA (dus SCSI, NIC, CD, HDD en flop) eruit en kijk dan of het in BIOS vastloopt. Maar dit en eigenlijk nog veel meer staat in de Hangen en opstartproblemen FAQ - probeer even de suggesties die daarin staan en post indien nodig je bevindingen hier als je er niet uitkomt :)

Oslik blyat! Oslik!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:40

Youk

Volvo For Life

Topicstarter
sorry, ben ik vergeten te vermelden, ik heb die FAQ doorgenomen en alles wat er volgens mij mee te maken kon hebben getest

voor de zekerheid nog eens getest daarnet: wat was er aangesloten:
mobo met cpu en ram + pci vga met daaraan een 15" scherm, toetsenbord en muis, dat is alles

Volvo Classic Club Belgium

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm, lastig dan. Ook raar dat het alleen in de BIOS gebeurt. Tenminste heb je er daarbuiten geen problemen mee, maar schoonheidsfout is het zeker

Oslik blyat! Oslik!