Toetsenboard werkt niet op MSI-5169

Pagina: 1
Acties:

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:10
Hallo,

ben hier bezig met een AMD K6/2 400 op een MSI-5169 moederboard, dus ik alles in de kast proppen, HD, CDROM, FDD, Geluidskaart, netwerk kaart en TNT2.

Dus ik zet hem aan en wil bios in. Dus ik druk op DEL, maar gebeurt nix. Hij gaat gewoon verder naar volgende scherm en probeert van HD te booten wat niet lukt ( staat nog geen OS op dus logisch ).

Ik dus BIOS clearen, en nog een keer proberen. Nu zegt ie:

CMOS Checksum Bad
Keyboard Error

Press F1 to Run Setup

Dus wat doe ik, ik druk op F1... nix.

Toetsenboard werkt overigens prima op andere computer ( is een Logitech Explorer Deluxe ofzo ) en het Numlock lampje gaat ook gweoon aan/uit.

Iemand die dit probleem kent?

fotoblog

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Heb je al een ander toetsenbord geprobeerd?

tvw

• ViolatoR
Yep

ook een Logitech, modelw eet ik zo niet

[ Voor 88% gewijzigd door ViolatoR op 24-01-2003 17:11 ]

fotoblog

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Ik ben bang dat je toetsenbordaansluiting op je mobo los/kapot is. Heb je al naar de 'connectortjes' gekeken die de plug aan het mobo verbinden?

tvw

• ViolatoR
Ja het ziet er allemaal goed uit in principe. Snap ook niet waarom de NumLock led gewoon gaat branden.

fotoblog

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Zou het kunnen dat je ps2 poort rot is? Misschien een pci usb kaart indoen en dan een usb toetsenbord proberen, ik denk niet dat die mobo usb heeft :)

• ViolatoR
jazeker heeft ie USB :)

Bestond toen ook al :) Krijg vanavond van iemand een USB tb te leen dus moet ik het daar maar eens mee proberen. Maar was eigenlijk niet echt van plan om geld in dit ding te steken. :( Ben bang dat dat dus niet gaat lukken.

http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=102

dit is het mobo trouwens

fotoblog

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ViolatoR schreef op 24 januari 2003 @ 17:20:
jazeker heeft ie USB :)

Bestond toen ook al :) Krijg vanavond van iemand een USB tb te leen dus moet ik het daar maar eens mee proberen. Maar was eigenlijk niet echt van plan om geld in dit ding te steken. :( Ben bang dat dat dus niet gaat lukken.

http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=102

dit is het mobo trouwens

USB zou kunnen, maar als ik me niet vergis staat USB keyb per default uit in BIOS, en om hem aan te zetten heb je een... keyb nodig :'(

Tip: je kunt op veel mobo's de keyb in de muis PS/2 aansluiting steken (doe ik hier met een FIC PA-2010+ met dode keyb aansluiting)- probeer dat eens

Oslik blyat! Oslik!

• ViolatoR
dion_b schreef op 24 January 2003 @ 17:25:

[...]

USB zou kunnen, maar als ik me niet vergis staat USB keyb per default uit in BIOS, en om hem aan te zetten heb je een... keyb nodig :'(

Tip: je kunt op veel mobo's de keyb in de muis PS/2 aansluiting steken (doe ik hier met een FIC PA-2010+ met dode keyb aansluiting)- probeer dat eens
Heb ik ook al geprobeerd :(
Vorige eigenaar heeft hem met USB getest en die deed het wel dacht ik. Dus als het goed is moet het wel lukken.

[ Voor 13% gewijzigd door ViolatoR op 24-01-2003 17:29 ]

fotoblog

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Lijkt me een uitgefikt ps/2 poortje.
D'r is niets verbrandt bij de ps/2 connector.

And The Only One

Verwijderd

Kan wel meer zijn, dan een uitgefilkt poortje.

Op mijn werk heb ik een Compaq Evo minitower (P4). Totdat ik er een printer op aansloot gaf hij nooit problemen. Printer aangesloten, mee geprint en alles, pc uitgezet en printer aan laten staan. 2 uur later zette ik hem weer aan, en disco op de num, scroll en capslock en doet het toetsenbord niks. Start ik hem op met de printer uit, geen probleem. Ik moet nou dus eerst de printer uitzetten, voordat ik de pc opstart, anders werkt het toetsenbord niet.

Start het ding eens op met alleen een videokaart, harde schijf, floppy en cdrom erin. Wat doet hij dan?

• ViolatoR
Heb ook al alleen met videokaart gedaan, blijft gewoon zeggen dat er geen tb is

fotoblog

Verwijderd

Dan is hij idd. echt stuk....

• ViolatoR
Heb er nu een USB tb opzitten, toetsenboard reageert gewoon als ik op escape druk bij memtest enzo. Maar hij zegt nog wel CMOS Checksum Bad Press F1, en daar reageert hij niet ofzo

fotoblog

Verwijderd

Bios flashen misschien??? Kun je meteen de nieuwste versie erop zetten.
O, hij start dus niet door.
Da's balen.

Kun je het BIOS inkomen???

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 21:32 ]

• ViolatoR
Hij piept gelijk zodra hij dat zegt en ongeveer 1/2seconden later zegt ie het weer

fotoblog

• ViolatoR
Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 21:28:
Bios flashen misschien??? Kun je meteen de nieuwste versie erop zetten.
O, hij start dus niet door.
Da's balen.

Kun je het BIOS inkomen???
Nee, want zodra je DEL drukt zegt ie dat checksum msg

fotoblog

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ViolatoR schreef op 24 January 2003 @ 21:22:
Heb er nu een USB tb opzitten, toetsenboard reageert gewoon als ik op escape druk bij memtest enzo. Maar hij zegt nog wel CMOS Checksum Bad Press F1, en daar reageert hij niet ofzo

Probeer eens NIET Esc te drukken, de test gewoon traag te laten doorlopen en dan F1 te drukken...

Oslik blyat! Oslik!

• ViolatoR
Nahja denk dat die PS2 porten gewoon kadûk zijn :( USB toetsenboard aan de praat gekregen en BIOS ook. Toetsenboard werkte plotseling door er wat op geramt te hebben

iig bedankt voor alle hulp

fotoblog

Pagina: 1