Toon posts:

[Beamer]kopen of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
dag mensen...

ik heb een aanbieding gekregen om een beamer te kopen. hij is wel 2de hands maar maakt me niet uit.
het komt van een bedrijf uit dat het alleen gebruikt heeft voor presentaties.

het gaat om de Epson EMD-70 (kan het niet vinden op epson site: http://www.epson.nl/product/imaging/#emp ).

de prijs is 1500 eurootjes en ziet er aan de buitenkant nog goed uit.
zal ik heb kopen of zal ik naar een andere andere 2de hands zoeken?

graag wat serieuze reacties..

Verwijderd

zal wel de voorganger van de emp-71 zijn...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 17:09 ]

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-03 20:54
Hoeveel uur heeft ie aangestaan? (vaak zit er ergens een tellertje op)
De lampen in een beamer hebben maar een beperkt aantal branduren (ik dacht tussen de 1000 en 2000 uur), en een nieuwe lamp kopen is niet goedkoop.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik zou het niet doen, omdat je voor 2000 euro al een nieuwe Sanyo Z1 hebt. Maar ik weet de specificaties van dit ding niet, dus weet het niet zeker.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

eeh.. zo een lamp kost meestal zo een 50 tot 200 euro afhangkelijk..
dus is toch te doen??

lijkt mij wel een mooie prijs

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
die lampen doen dus met gemak meer dan € 400,- dus welzeker een belangrijke factor om rekening mee te ouden!

• DarkSide
  • Laatst online: 03-03 20:00

DarkSide

theres no place like ::1

Verder moet je rekening houden dat veel beamers voor presentaties niet optimaal zijn voor films. Contrast is minder. En is meer bedoeld voor juist weergeven van je presentatie ipv je DVD. Je lumiance is meestal wel hoger. Omdat dan niet alles helemaal donker dient te zijn in de kamer.
lamper gaan idd maar beperkt mee. Maar 2000 uur is best een tijd. Zijn 1000 films van 2 uur.
Kan je elke dag een film van 2 uur kijken voor ruim 2 jaar lang.
Verder moet je idd de specs weten en die vergelijken met nieuwe en ander beamers en wat die kosten. Of zelf eerst mee naar huis nemen en dan kijken.
opzich is 1500 niet duur.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

bogaards schreef op 24 January 2003 @ 17:22:
die lampen doen dus met gemak meer dan € 400,- dus welzeker een belangrijke factor om rekening mee te ouden!
jep..ik zou eerst dan even informeren heoveel vervangende kosten..
van sanyo schijnen ze wel mee te valen (zie prijzen die ik noemde)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
voor film enzo is het wel goed volgens de epson site....
maar als ik het risico moet nemen dat er een lamp inzit dat misschien bijna "dood" ofzo is dan neem ik hem liever niet...

ik heb geen beamer nodig, maar als ik naar de prijs kijk ben ik best geïnteresseerd. dus met een risico niet of iemand is zeker wat een lampje kost....
50 tot 200 euro of kost het 400 euro.

voor die 50 euro erbij.. best ;)
iemand anders mag hem ook kopen hoor, maar dan moet ik volgens mij in de v&a zitten.

bedankt voor jullie meningen

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-03 20:54

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Verwijderd

Topicstarter
sjees... bedankt voor je onderzoek !!
voor die prijs denk ik niet echt dat ik die beamer ga kopen... ik hou niet zo van risico's
iemand anders ? (richardvdkaaij@hotmail.com)

maar ik denk dat ik nog even doorspaar en een "echte" (lees: dure, zeker goeie) beamer ga kopen. bedankt mensen

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 18:35 ]

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Hmm een beamer lijkt mij ook wel wat ja .. Wat is nou echt een goeie, voor onder de zeg eens 2500 euro?

Verwijderd

EvilTuinHekje schreef op 24 January 2003 @ 19:37:
Hmm een beamer lijkt mij ook wel wat ja .. Wat is nou echt een goeie, voor onder de zeg eens 2500 euro?
Tja, je wilt hem, neem ik aan, gebruiken om dvd's te kijken?

Voor 2500ekom je qua nieuwe digitale projectoren bijvoorbeekd bij de Sanyo Z1 (16:9, 964 * 544 px), 1990e in Duitsland) of je gaat naar CRT toe... deze zijn vanaf een euro of 1500 te koop (met digitaal chassis).
Vergeet je aansturing niet + kabels + scherm.

Je moet je zelf eerst afvragen wat voor projector je wil. Lees daarom even de thread die zoiets heet als 'projector aanschaffen waar moet ik op letten'.

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Ahja ... hmm scherm kabels en aansturing is niet echt het probleem eigenlijk ... spelletje spelen erop is misschien natuurlijk ook wel leuk :) haha ... ja kzal morgen even die tread opzoeken .. tnx

Verwijderd

Topicstarter
ik kan toch de verleiding niet weerstaan als ik eraan denk....
voor films is het toch een goed ding? en ik kan tog zo met een standaard kabeltje dat ding aansluiten aan mijn gf kaart? en scherm... kan dat niet gewoon op een witte muur :S?

wat zouden jullie doen als jullie die aanbieding kregen en niet weet of die lamp ofzo er nog lang mee ging.?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:45

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik zou het niet doen voor dat geld. (Lamprisico)

Zeker niet als je voor 2000,- € een gloednieuwe met garantie etc hebt, moderne specs en ga zo maar door.

Aannames zijn fataal.

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:38

Adonias

Oe! Buttons :9

Voor €2000 heb je wel een nieuwe, maar dat is toch nog altijd €500 meer... hele smak geld. De EMD70 is €3600 (linkje) en dan vind ik €1500 geen slechte deal. Probeer er anders nog wat af te dingen, dan hou je wat over voor een nieuwe lamp over een paar jaar :)

[ Voor 28% gewijzigd door Adonias op 25-01-2003 18:01 ]

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Als de beamer bij een bedrijf vandaan komt, dan hebben ze meestal ook wel een a 2 lampen op voorraad.
Mischien interessant om daar ook eens naar te informeren.
Als jij die beamer neemt, hebben zij die lampen ook niet meer nodig ;)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

TD-er schreef op 25 January 2003 @ 18:02:
Als de beamer bij een bedrijf vandaan komt, dan hebben ze meestal ook wel een a 2 lampen op voorraad.
Mischien interessant om daar ook eens naar te informeren.
Als jij die beamer neemt, hebben zij die lampen ook niet meer nodig ;)
daar zit wat in. maar vraag anders aan die persoon of je even mag kijken wat de lamp gelopen heeft een als doe nog niet zoveel gedaan heeft dan is het zeker een goed koop. wij hebben op school ook een beamer en dat ding is een jaar of 2 oud en is nog steeds bezig aan zijn eerste lamp en de teller staat nu op 3500 uur. is wel een hele grote beamer [wel lcd]

Verwijderd

Topicstarter
tsjah.. ben vandaag naar staffhorst gegaan en lekker veel info gevraagd over beamers enzo... die verkoper was aardig en legde alles uit.

je hebt bij hun al een beamer voor 1550 euro (pricewatch goedkoper) en dat is de epson emp-30. deze is natuurlijk veel minder dan dan de emp-70 die ik aangeboden kreeg maar voor mij thuis waar ik af en toe een dvd op kijk is de emp-30 al voldoende...
het enige waar je op moet letten met deze goedkope beamer is dat je kamer donker genoeg is en dat de afstand niet te groot is en niet te klein.

dir zal wel nutteloze info zijn voor jullie maar voor iemand die ook een 2de hands ding wil kopen kan beter goed nadenken waarvoor je hem gebruikt.

die lampen zijn idd duur... maar als je een goedkope beamer koopt (die emp-30) met een extra lamp, dan ben je net zo duur uit als een emp-50 die iets feller is (wat weer nadeel is in een donkere kamer) zonder extra lamp.

dus ik koop hem niet. (garantie enzo heeft er ook mee te maken). ik hoop dat ik hiermee iemand help anders tik ik dit voor niets en laat ik jullie dit voor niets lezen ;)

bedank nogmaals voor de tips.

Verwijderd

Ik zou maar even letten op het contrast van de projector... met een lage ratio heb je dus totaal geen zwart, maar grijs en zwarte vlakken met details worden dus gewoon egaal grijs.... daar ga je je geheid aan storen.

Je zegt dat je alleen DVD's kijkt... dan ben je beter af met een 16:9 projector, zoals de Sanyo Z1. Ik neem aan dat de projector die jij noemt SVGA (800 * 600) is en als deze al een 16:9-stand heeft, hou je wel erg wel pixels over....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 13:21:Je zegt dat je alleen DVD's kijkt... dan ben je beter af met een 16:9 projector, zoals de Sanyo Z1. Ik neem aan dat de projector die jij noemt SVGA (800 * 600) is en als deze al een 16:9-stand heeft, hou je wel erg wel pixels over....
zou je dit misschien even verder kunnen uitleggen? of vind je dat ik maar de search op moet gaan? ;)

miscchien heeft iemand een site met uitleg erover :S

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-03 09:54
De Sanyo is 954*544 (ofzo, geen zin om op te zoeken). In ieder geval hou je niet je 576 PAL-strepies. Met die EMP-70 (XGA) houd je wel al je 576 PAL-beeldlijnen, want de EMP-70 = XGA. Of klets ik hier nou crap?
Maar ik verwacht dat de sanyo wel mooier HT-beeld zal geven omdat die puur HT-gericht is (YUV, 16:9 zwart-waarde, etc.). Hoewel men hier http://www.home-entertain...irstlook_read.asp?ID=1275 best enthousiast is over zijn kleine broertje de EMP50 (SVGA).

Zin.

• DarkSide
  • Laatst online: 03-03 20:00

DarkSide

theres no place like ::1

Die sanyo heeft precies de helft van de beeldlijnen die gebruikt worden voor HDTV.
ze kunnen zo heel simpel de lijnen verdubbelen en een verbluffende HDTV kwaliteit bereiken als er zo'n signaal ingestopt word.
check review eens uit

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
kijk eens naar die philips op www.beamers.nl, 6000 branduren (nu dus 6 jaar lang iedere dag film van 2 uur kijken :P)

Verwijderd

Tja, leuk en aardig, maar dan heb ik liever een 'betere' projector die ik toch binnen een paar jaar upgrade :)

Over het pixelverhaal... 800 * 600 ... als je uitgaat van een 16:9 formaat met een breedte van 800 px, houd je verticaal 450 pixels over. Dan moet je zelfs regio 1 (NTSC = 480 beeldlijnen) comprimeren.
Ik weet niet van welke regio's je dvd's zijn, maar bij pal moet hij dus van 576 naar 450 ...... 8)7

Het is waar dat de Sanyo ook geen 576 px haalt, maar ik heb zelf de Z1 gezien en ben behoorlijk overtuigd. Het zwartniveau is behoorlijk goed, contrast is goed, prijs is niet gek, 16:9 panelen, genoeg goed bruikbare aansluitingen (VGA + component)....

En dat voor 500 euro bovenop die 2e hands projector... ik zou het wel weten :7
Pagina: 1