Ik heb zojuist redhat 8.0 geinstalleerd op mijn laptop (toshiba satellite pro 6100) en nu merk ik dat mijn toetsenbord heel gevoelig is. Ik draai KDE. Ik heb al in het configuratiecentrum geprobeerd de instellingen van het toetsenbord te veranderen, maar zonder succes. Iemand suggesties?
Je bedoelt neem ik aan dat hij te snel herhaalt en dat je dus steeeeeeeds llettters per ongelukk dubbell typpt?
Ja dat bedoel ik, het duurde ook 5 minuten voordat ik dat bericht had getypt
Coolrobpol schreef op 24 januari 2003 @ 17:08:
Ja dat bedoel ik, het duurde ook 5 minuten voordat ik dat bericht had getypt
Probeer dit eens : xset r off dat zet keyrepeat uit. Eventueel kun je in 'man xset' opzoeken hoe je de keyrepeat aan kunt passen.
Mocht dit werken, dan zul je 'exec xset r&' in de file .xinitrc in je homedirectory moeten zetten, dan zal hij dit voortaan automatisch opstarten zodra je x opstart.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Ja, ik merk wel verschil. Het is al de helft beter, maar nog steeds niet helemaal perfect
ja, maar daar staat niks over het toetsenbord voor zover ik weet. En in win2k werkt het toetsenbord wel gewoon goed.
Verwijderd
http://projects.gasperino.org/HOWTOs/toshiba-6100/ <-- Gevonden!!! (zie misc)
XFree86 "Double Key Press" problem - The 6100 seems to repeat keystrokes under X frequently. This can be solved by placing the following option within the XFree86 configuration file in the "InputDevice" setion under "Keyboard": Option "XkbDisable"
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 18:28 ]
robpol schreef op 24 januari 2003 @ 18:16:
ja, maar daar staat niks over het toetsenbord voor zover ik weet.
In mijn BIOS wel, bij de 'extra' bios opties geloof ik...kun je de delay en hoe snel 'ie herhaalt instellen.
Maar ik denk dat compukid de oplossing wel heeft gevonden ja
[ Voor 4% gewijzigd door Wilke op 24-01-2003 18:54 ]
Verwijderd
Op http://people.debian.org/~wouter/laptop/node4.html staat een zelfde oplossing als die compukid net aangaf, die gebruik ik op mijn Toshiba Satellite Pro 6000, werkt perfect.
.
Verwijderd
ik heb ook een toshiba 6100 pro en krijg redhat niet geinstalleerd. Doe het via anaconda en gebruik grub als bootloader. Naar installatie blijft ie gewoon op zwart scherm, heb jij geen enkel probleem gehad bij installeren?
Verwijderd
Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 16:40:
ik heb ook een toshiba 6100 pro en krijg redhat niet geinstalleerd. Doe het via anaconda en gebruik grub als bootloader. Naar installatie blijft ie gewoon op zwart scherm, heb jij geen enkel probleem gehad bij installeren?
Lijkt me niet dat deze vraag in deze draad thuishoort. En aangezien het probleem van de topicstarter als is opgelost zet ik deze op slot.
Lees ook [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] eens door over hoe een goede topicstart te maken.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()