met papier mache kun je alles maken!!
naja, weet ook niet hoe t uit te leggen, probeer eens drivers opnieuw installeren.
Wnat volgens mij hoor je geen kiestoon te krijgen als je een telefoon aan de "adsl kant" van de splitter aansluit. Een splitter filtert namelijk de lage frequeties van die kant van de lijn af, dus lijkt mij dat je ook geen kiestoon behoort te kijrgen.
En als het lampje knippert heb je meestal geen line-sync (bij de meeste modems), dit houd dus in dat je geen verbinding heb met de centrale. Dus het lijkt mij dan dat er of iets mis is met Kpn (of versatel) of (wat meer zeker) dat je iets verkeer heb aangesloten.
Overigens zegt die melding in windows niks qua adsl.
[ Voor 4% gewijzigd door Attilla op 24-01-2003 17:06 ]
Line zit aan muurkastje, Modem aan modem, Telefoon aan pots..
Misschien is mijn ADSL nog niet in de centrale gefixt ofzo? ik weet nite hoe lang dat duurt normaal.... heb het pakket 2 dagen geleden gekregen...
geloof me, die lijn is gefixed. maar waar bel je mee in?? volgens mij op de ouwe inbel verbinding ofzo? of je hebt een usb 56k modem gehadServowire schreef op 24 January 2003 @ 17:09:
Op de Splitter zitten 3 poortjes.... Line Modem en Pots..
Line zit aan muurkastje, Modem aan modem, Telefoon aan pots..
Misschien is mijn ADSL nog niet in de centrale gefixt ofzo? ik weet nite hoe lang dat duurt normaal.... heb het pakket 2 dagen geleden gekregen...
Kabel (maar die gaat er hier uit)sharkzor schreef op 24 januari 2003 @ 17:17:
[...]
geloof me, die lijn is gefixed. maar waar bel je mee in?? volgens mij op de ouwe inbel verbinding ofzo? of je hebt een usb 56k modem gehad
Verwijderd
ik heb het usb modem voor isdn, isp is planet.Servowire schreef op 24 January 2003 @ 17:01:
Ik heb net Zonnet aangesloten hier, en krijg nu een error bij in "inbellen"
error 680: Geen kiestoon yadayada...
Kiestoon bij ADSL?![]()
![]()
Het USB Lampje brand, het ADSL lampje knipperd groen...
Als ik een telefoon aan het modempoortje van de splitter druk is er wel een kiestoon.... maar werkt ADSL met kiestoon? volgens mij niet..
Uh... nou ja dat is het probleem dus
ik krijg die melding altijd als ik probeer te internetten meteen nadat ik de pc heb opgestart. op een gegeven moment (meestal na een halve minuut ofzo) verandert het taakbalk icoontje van de modem van kleur, en moet het gewoon werken.
http://specs.tweak.to/5253
De lijn is goed en ik heb het goed aangesloten maar ik denk dat misschien KPN nog geen DSL op de lijn gegooid heeft, kan iemand ff meten hoeveel Volt er op de DSL lijn behoord te staan (als dat van toepassing is) want ik meet namelijk niks (normale telefoonlijn heeft altijd wel een voltage van +/- 45V (dacht ik me te herinneren)).
Overigens, als je je adsl pakket binnen hebt, is je verbinding per defenitie al geactiveerd. Je hebt dus een storing.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Maar als ik niks meet op mijn hele DSL aftakking van die splitter dan houd het toch bij voorbaat al op of zie ik dat verkeerd?
En over dat pakket, eerst werd er gezegt dat dat 5 a 6 weken kon gaan duren maar nu hebben we het ineens binnen 2 weken al binnen, zou het niet kunnen zijn dat KPN te sloom is?
Nou, niet altijd: ik had onlangs ADSL van Demon/bbned aangevraagd: modem+toebehoren(splitter etc.) binnen 1 week binnen, lijn werd pas paar weken later opgeleverd (dit stond trouwens netjes aangegeven bij de status-voortgang, en zat ook brief bij het modem dat het nog geen zin had 'm aan te sluiten)JvS schreef op 23 augustus 2003 @ 22:14:
Overigens, als je je adsl pakket binnen hebt, is je verbinding per defenitie al geactiveerd. Je hebt dus een storing.
[ Voor 6% gewijzigd door 3dfx op 23-08-2003 22:47 ]
mvdonk: zonder splitter aansluiten, dus alleen het modem, om uit te slutien dat de splitter het probleem maakt, of dat je die gewoon verkeerd om hebt aangesloten (wat ik ook nog zie gebeuren).
Nou... splitter heb ik wel goed aangesloten denk ik, zitten 3 dingen op:
Line, Phone, DSL
Line -> buitenlijn
Phone -> overige telefoons
DSL -> de DSL lijn die in het modem moet
Dus dat lijkt me wel goed, we hebben tijdje geleden wel een brief gehad van KPN dat ze de lijn ADSL geschikt zouden gaan maken maar weet niet of er een data opstond vanaf wanneer, dus die brief maar eens ff zoeken.
Verwijderd
"Na de installatie kunt u direct uw ADSL aansluiting gebruiken."
(ik heb sinds vorige week ADSL, de papierzooi ligt nog op m'n bureau)
Ik moest nadat ik het installatiepakket had gekregen nog 5 dagen wachten op de inloggegevens van Tiscali. Nadat die binnen was, heb ik de zooi aangesloten, dus ik kan niet precies zeggen of het knipperen normaal is. Bij mij werkte het in 1 keer.
Probeer eens een ander kabeltje tussen je Splitter(DSL) en USB-modem.
[ Voor 9% gewijzigd door Arie Kanarie op 23-08-2003 23:20 ]
-
Voor de rest zou ik de bekabeling nakijken.
'When you're not paying for the product, you are the product!'
als er echt iets niet goed is gegaan = ook best alng wachten (meestal) dan hebben ze het of druk of pakken steeds het kaartje boven in plaats van onnder van de stapel. beetje raar altijd met die lui.
dubbel ip(is ook een optie tijdje terug veel problemen mee)
of splitter / modem kapot.
of zelf splitter er niet goed tussen gezet.
(ik gok BTW op 95% van de keren dat t goed gaat)
kek
Verwijderd
als de lijnsynchronisatie niet klopt krijg je deze problemen.
ik heb hetzelfde gehad, je moet gewoon kort zijn tegen de zgn "eerste lijn medewerkers".
Volgens de TD doen ze die metingen de hele dag door....
Tegen de helpdesk zeggen dat je het modem met bijgeleverde kabel op het ISRA punt hebt aangesloten en dat volgens jou je lijn niet goed gesynchroniseerd is. Zeggen dat je al vijf keer gebeld hebt helpt ook.
Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 00:02:
als je alles goed aangesloten hebt: kpn bellen, zeggen dat je zakelijke klant bent
Mag ik even? Gebieden???? Wat een arrogante gast ben jij zeg. Ik werk op die helpdesk (2e lijn trouwens) en als ik blaaskaken als jou aan de lijn krijg, ga ik altijd eerst even heel uitgebreid uitleggen dat adsl van kpn niet zakelijk is en dat als dat wel afgesproken is, je het lekker uit mag gaan vechten met je acount manager, want wij supporten het consumentenartikel adsl van kpn., gebieden om door te mogen naar de tweede lijn, naar de technische dienst, die meten je lijn door op afstand, direct.
Als je dan arrogant blijft en gaat dreigen met "ik loop orders van vele duizenden euro's per dag mis" dan ben ik absoluut niet te beroerd om te melden dat ik het dan knap stom (ok, "nogal onverstandig" is correcter) vind dat je zulke orders af laat hangen van een lijntje van 30-55 euro per maand. Met dat soort geblaat kom je er bij sommige onzekerdere mensen vast wel, maar bij veel mensen op de 2e lijn krijg je dan gewoon te horen "hier zijn wij niet voor, gedraag je normaal of ik ga je niet eens helpen".
Tuurlijk, vooral hun werk niet laten doen hoorje moet gewoon kort zijn tegen de zgn "eerste lijn medewerkers".
Tuurlijk gewoon liegen, calls worden gelogd dus die 5 calls staan er niet. "met wie had u dan gebeld meneer?". Dat helpt dus alleen maar averechts. Ik hou altijd wel van mannetjes als jou aan de lijn om gewoon heel erg correct, rustig en duidelijk de waarheid te vertellen (en genieten van het feit hoe stil ze dan worden). Ik krijg weleens klanten zo doorverbonden en ik neem die ook altijd over. Alleen ga ik ze dan eerst een les helpdeskbellen geven en geef ze een tweede kans met de 1e lijn (ik hang op en jij mag dan terugbellen om het in een tweede poging te proberen en het systeem te volgen, dat is trouwens heel extreem, maar sommige arrogante ventjes hebben zo'n behandeling nodig, jij klinkt ook als zo iemand)).Volgens de TD doen ze die metingen de hele dag door....
Tegen de helpdesk zeggen dat je het modem met bijgeleverde kabel op het ISRA punt hebt aangesloten en dat volgens jou je lijn niet goed gesynchroniseerd is. Zeggen dat je al vijf keer gebeld hebt helpt ook.
Mensen als jij vallen snel genoeg door de mand. Het type klant dat denkt dat een storing sneller wordt opgelost als je er heel vaak "SPOED" in de storingsmelding zet. mensen die nog niet helemaal snappen hoe het werkt.
Als jij gewoon zelf al de modem rechtstreeks op de buitenlijn hebt aangesloten en je meldt bij de 1e lijn dat je dus een knipperend adsl lampje/linesnync lampje hebt (dus geen linesync op ISRA), dan kan de 1e lijn gewoon direct voor jou een melding maken bij de storingsdienst die het probleem dan gewoon snel oplossen, daar heb je die walgelijke arrogante houden van jou echt niet voor nodig hoor. En de 2e lijn is er niet om een storing bij installatie voor je aan te horen, die is er om lastige problemen en storingen als het al gewerkt heeft (wat vaak geen storingen zijn) op te lossen, niet om arrogante gasten die beweren dat ze het "zakelijk gebruiken" op hun knieen te gaan helpen.
Bah.
[ Voor 26% gewijzigd door JvS op 24-08-2003 00:40 ]
Verwijderd
(sorry voor t in korten je weet om wel bericht t gaat)JvS schreef op 24 August 2003 @ 00:10:
[...]
met adsl zeker
[...]
Mag ik even? Gebieden???? Wat een arrogante gast ben jij zeg. Ik werk op die helpdesk (2e lijn trouwens) en als ik blaaskaken als jou aan de lijn krijg, ga ik altijd eerst even heel uitgebreid uitleggen dat adsl van kpn niet zakelijk is en dat je die walgelijke arrogante houden van jou echt niet voor nodig hoor. En de 2e lijn is er niet om een storing bij installatie voor je aan te horen, die is er om lastige problemen en storingen als het al gewerkt heeft (wat vaak geen storingen zijn) op te lossen, niet om arrogante gasten die beweren dat ze het "zakelijk gebruiken" op hun knieen te gaan helpen.
Bah.
k heb ook bij helpdesk van ISP gewerkt en ik kan je hier idd gelijk ingeven zeker in het feit dat t averechts werkt.
je word gewoon snoei hard afgepoeierd.
met de eerste lijn kan je al een heel eind komen. komen die er echt nie uit ga je naar de 2e lijn zij werken er langer weten er wat meer van en hebben meer tools tot hin beschiking (inc. rechten) maar met 1e lijn red je het meestal wel.
kek
log van 2e lijns medewerker over een usb modem dat helemaal *NIETS* deed op de pc van een klant:
"op een andere pc werkte het modem wel prima, dus het is de usb controller, klant gaat dat even uitzoeken"
krijg ik 'm potverdorie een half uur later aan de lijn met het verhaal dat het modem op de andere pc ook niets doet.. Wat wil zo iemand dan?
Heerlijk is dat. Sommige mensen denken dat wij daar zitten om alle storingen zo goed mogelijk niet door te melden en dat ze zo hard mogelijk zelf eigenwijs moeten proberen door te drammen. Op een enkele verkeerd geplaatste medewerker na die niet snapt wat pingen is en hoe kabels aangesloten horen, is dat dus niet zo.
Je hebt het over een POTS aansluiting op je splitter. Laat POTS nu net analoog zijn... ik ben bang dat je de verkeerde splitter hebt, aangezien je een ISDN verbinding hebt. Wel 2 vragen:
- ik neem aan dat je je splitter meteen aan het begin geplaatst het en niet achter een evenutueel NT1-kastje?!
- hoe lang is de kabel van splitter tot modem?
[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]
Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5
ik heb het usb modem voor isdn, isp is planet. ... was alleen geen reactie van de topicstarter. Conclusie: bedtijdJvS schreef op 24 augustus 2003 @ 00:49:
hoe kom jij nou bij isdn?
[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]
Forget your fears...
...and want to know more...
beetje rare boel altijd.
/off ja k heb keer klat gehad die 3keer in half uur belde. kreg hem dus de 3e keer aan de lijn heb m maar doorgeschakelt naar de pers. die m de erste keer aan de lijn had dikke harde battle want t was dus die vent zn eigen schuld (iedreen door t lint) k zat paar tafelsd verder kon m nog horen schtreeuwen altijd leuk dat soort dingen( mar niet elke call)
kek
De splitter kan ook alleen maar 4 aderige stekkertjes aan, is dat allemaal wel goed dan als je de buitenlijn (buitenlijn is 4 aderig stekkertje) direct op de splitter doet, de uitgang 'Phone' naar zo'n NT kastje en vanuit daar naar een Quadrofox die 4 analoge lijnen maakt?
En je "4 aderig waarvan er maar twee gebruikt worden" zegt niets over of het en pots of isdn modem/splitter is.
Verwijderd
Er was eens....
Een tweaker die jarenlang geen fatsoenlijker internetverbinding dan isdn kon krijgen. Zijn tel nr was 0xx-3869045 en hij had een analoge lijn. Hij nam isdn, en was telefonisch bereikbaar op zijn oude nummer. Dit duurde 2 jaar. Na 2 jaar KPN bestoken met mails over zijn wens om ADSL te krijgen (gesteund door +-25 anderen in zijn tweakdorpje) startte een andere tweaker een draadloos initiatief. Toen het geheel wat vorm aan begon te nemen (financiering, vereniging, website) was er ineens binnen een week het bericht dat KPN adsl beschikbaar ging maken vanaf juni. Verwonderlijk, dacht de tweaker.
In juli, een maand te laat zou het dan eindelijk kunnen.
ADSL ging het worden. ISDN eraf, analoge lijn terug, meteen adsl bij planet aanvragen.
De tweaker belde met KPN, en na twee verzette afspraken (!) kwam de KPN monteur voor het luttele bedrag van 45 euro de NT1 kast weer ophalen. 45 euro voor 5 minuten werk, verwonderlijk, dacht de tweaker.
Plots nam het geheel een bizarre wending.
De tweaker was niet langer telefonisch bereikbaar. Zijn nieuwe hoofdnummer bleek een ondernummer van zijn oude ISDN aansluiting te zijn, namelijk 0**-3865249.
Verwonderlijk dacht de tweaker, want op de bevestigingen stond toch echt dat het nieuwe analoge nummer 0**-3869045 zou blijven.
De tweaker belde weer met KPN. De mensen van de eerste lijn snapten er niets van. Het was volgens hun niet mogelijk dat bij een POTS/ISDN-migratie een hoofdnummer ondernummer werd, en daarom was het zo dat de tweaker de 8 jaar analoog die hij voor isdn had, altijd gebeld had met 0**-3865249. Als dat volgens de tweaker niet zo was, moest hij dat maar bewijzen. De tweaker heeft net een aangetekende brief naar kpn verstuurd met een telefoonrekening uit 1995, met het hoofdnummer 0**-3869045 en hoopt dat die idioten gaan snapppen wat ze nou uitgevreten hebben dat volgens hun eigenlijk niet kan. Niemand kan op dit moment de tweaker bereiken, want ze hebben visitekaartjes en telefooon met daarin zijn 0**-3869045 nummer. Tweaker vind dit niet langer verwonderlijk, maar irriterend.
Oh ja, de tweaker zou ook ADSL krijgen. De order voor adsl over pots kan niet eerder gaan lopen dan het moment dat de tweaker een analoge lijn heeft. Dit zorgde voor 2 weken extra vertraging.
De order ging lopen, werd uitgesteld (tweaker kreeg een iris checque van 10 euro, plus een rekening van 20 euro voor het bellen naar het kpn servicenummer). Na 5 weken kwam het doe het zelf pakket.
De tweaker sloot het aan, en kwam erachter dat de aansluiting niet klopte, ipv de rode en blauwe ader was de telefoonlijn aangesloten op de witte en oranje ader. Rood en blauw waren dood. Geen probleem dacht de tweaker, ik snap hoe het moet. Telefoon deed het probleemloos in het hele huis (6 telefoons). ADSL niet. Hetzelfde probleem als de topicstarter. Tweaker weer bellen met kpn. eerste lijn, lang verhaal, eerste lijn snapt het niet meer "de witte en oranje ader meneer? dat kan niet hoor, het moet rood en blauw zijn, anders werkt het niet. sluit dat eerst maar aan en probeer dan nog eens". na nog meer uitleg verbonden naar de tweede lijn, niet mogelijk, td onbereikbaar ivm onduidelijke redenen, nogmaals proberen, zelfde verhaal, of de tweaker later terug wil bellen.
He ja, tkost toch niks....
een uur later, zelfde verhaal, door naar tweede lijn, verbinding wordt verbroken. Tweaker is getting agitated. Kwartier later, nog eens proberen. Tweaker ratelt boos tegen eerste lijn: "Mijn lijnsynchronisatie klopt niet, ik bel voor de derde keer en ik wil de td spreken."
Binnen 10 seconden een zeer vriendelijke man van de TD, die mij volkomen begreep, de lijn doormat, en een storing melde via mijn GSM. Na het weekend werd ik gebeld, ADSL functioneerde weer. 's middags werd ik weer gebeld, of de storing verholpen was? Dat had ik 's ochtends al bevestigd, maar vooruit, beter twee keer dan niet.
Al met al heeft het bovenstaande tweaker zeer veel telefoontikken en ergernis bezorgd, al maakt die ADSL verbinding het de laatste week wel weer een beetje goed
ik hoop dat je mijn eerdere post nu beter begrijpt jvs, ik lig nogal in de clinch met KPN.
Niet zozeer met de td, die weten namelijk waar ze het over hebben, maar met de protocollen, bureaucratie en niet begrijpende callcenter medewerkers. Als ik dan ook nog naar de tv kijk en zie dat meneer scheepbouwer de regels van de commissie tabaksblat maar niks vind omdat ie dan geen bonus meer krijgt voor het succesvol leiden van zijn chronisch zieke bedrijf, dan wordt ik daar niet positiever van.
Ow ja, edit: over dat zakelijke klant verhaal. Ik gebruik mijn adsl lijn thuis voor behoorlijk wat zakelijke mail, webdesign etc. en ben dus gedeeltelijk zakelijke klant. voorts heb ik de ervaring dat ik in het menu eerder een echt persoon aan de lijn heb als ik kies voor zakelijke klant. de wachttijd is dan gemiddeld een stuk korter.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 15:57 ]
Sommige problemen komen veel minder vaak voor, jij belde ook voor de derde keer, er waren waarschijnlijk notities gemaakt dat het een raar probleem was en dat de verbinding verbroken werd, dat het even door de TD uitgezocht moet worden. Toen je weer belde, meldde jij dat dus en zag de helpdeskmedewerker dat ook gelijk, die je doorschakelde naar de 2e lijn (met een iets ingewikkelder probleem dan gewoon simpelweg geen linesync) die je met de TD doorschakelde.
Dat is vrij normaal, dat het dan sneller gaat, zeker als het rustig is (al wordt er amper doorverbonden met de td, vaak wordt een terugbelafspraak gemaakt, zodat zijn continu door kunnen werken en niet als callcenter hoeven te wachten of bezet zijn als ze wat langer bezig zijn, dat zou zonde van een TD medewerker zijn).
Als jij belt met een probleem als in dit topic, met de attitude van je 1e post, dan had ik je dik dik dik de oren gewassen. Je 2e verhaal is ten eerste een stuk subtieler en ten tweede een echt probleem. Zet dan niet zo 'stoer' neer dat je gewoon moet gaan liegen ofzo, want dan heb je aan ons echt een heeeeeeeele verkeerde
Verwijderd
Dat is dus de houding van kpn ook, onprofessioneel.JvS schreef op 24 augustus 2003 @ 16:03:
Da's allemaal heel erg voor je, maar zulke dingen gebeuren soms weleens.
Heel heel erg vaak gaat het wel gewoon goed
heeft idd niets met de helpdesk, maar dat was ook niet mijn punt. punt is dat het eerst jarenlang niet kan, en als er een serieus alternatief is met animo bij mensen, dan ineens wel. is op meerdere plaatsen in nederland gebeurd. ik spam trouwens niet, ik stuurde serieuze mails met naam en adres van meerdere mensen eronder geplakt. ik kreeg ook serieus antwoord"in de trant van "het is technisch niet mogelijk en staat ook niet gepland voor de lange termijn"(oftewel, jammer dan).(en dat verhaal over lverering van adsl, dat gaat bijzonder weinig te maken hebben met je mailtjes, kpn beslist dat zelf en niet aan de hand van een fanatieke spammer die een wireless verbindinkje gaat beginnen en heeft niets met de helpdesk te maken.)
Het is deel van mijn verklaring voor mijn kpn-aversie.
Het spijt me als het overkwam als pochen, feit blijft dat het in mijn situatie wel gewerkt heeft.maar je loopt in je eerste post te pochen dat je moet zeggen dat je zakelijk gebruiker bent, je moet zeggen dat je al 5x gebeld hebt en dat je de andere kort moet houden. Liegen dus en onnodig arrogant doen bij zo'n simpel probleem.
Bij een goed werkende helpdesk met ervaren medewerkers had ik bij mijn eerste telefoontje al de TD gekregen. Ik ben geen boeman aan de telefoon.Sommige problemen komen veel minder vaak voor, jij belde ook voor de derde keer, er waren waarschijnlijk notities gemaakt dat het een raar probleem was en dat de verbinding verbroken werd, dat het even door de TD uitgezocht moet worden. Toen je weer belde, meldde jij dat dus en zag de helpdeskmedewerker dat ook gelijk, die je doorschakelde naar de 2e lijn (met een iets ingewikkelder probleem dan gewoon simpelweg geen linesync) die je met de TD doorschakelde.
Vreemd vond ik ook dat de man van de td vriendelijker, sneller, behulpzamer en duidelijker was dan de eerste lijn. Je zou een geek verwachten
Wel jammer dat ze mij dan een verhaaltje over linesync aansmeren.
Vertel me dan wat er aan de hand is, net als met mijn telefoonnummerprobleem (zie boven).
waar, maar zeg dat dan ook als medewerker.Dat is vrij normaal, dat het dan sneller gaat, zeker als het rustig is (al wordt er amper doorverbonden met de td, vaak wordt een terugbelafspraak gemaakt, zodat zijn continu door kunnen werken en niet als callcenter hoeven te wachten of bezet zijn als ze wat langer bezig zijn, dat zou zonde van een TD medewerker zijn).
Verkeerde interpretatie, ik zal het anders zeggen, je moet vooral erg duidelijk, langzaam en begrijpelijk a-technisch tegen de eerste lijn praten.Als jij belt met een probleem als in dit topic, met de attitude van je 1e post, dan had ik je dik dik dik de oren gewassen. Je 2e verhaal is ten eerste een stuk subtieler en ten tweede een echt probleem. Zet dan niet zo 'stoer' neer dat je gewoon moet gaan liegen ofzo, want dan heb je aan ons echt een heeeeeeeele verkeerde.
Maar als ze aankomen met verhaaltjes over dode aders die je moet aansluiten en kabeltjes die je moet doormeten (wat je als tweaker allang gedaan hebt) mag je best verzoeken om de td.
Beter zo?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 16:29 ]
Met een beetje "reason" in je lijf, kan je je dan wel voorstellen dat ook een 1e lijn ook bij jou eerst even de standaard crap gaat afwerken, wij kunnen namelijk niet ruiken dat jij het wel goed hebt aangesloten (want ook de grootste kneus vindt dat hij het goed gedaan heeft en ook de beruchte "systeembeheerder" doet het in 9 vd 10 gevallen gewoon fout).
Je wordt dus gewoon wel geholpen, maar welllicht niet op de manier die jij wil. Laat de eerste lijn gewoon z'n werk doen, beantwoord de vragen (als jij je kabels dus al een keer gechecked hebt en het zonder splitter hebt aangesloten en dat ook rustig beantwoordt aan de 1e lijn, gaat het allemaal veel en veel sneller) netjes en doorloop dat traject.
Van afbluffen wordt namelijk echt niemand wijzer.
Niet waar, jij hebt dat niet eens gedaan. Jij had drie keer gebeld en jij had een echt probleem. In je eerste post suggereer je dat je maar gelijk moet liegen dat je al 5 keer gebeld hebt en dat je lekker kortaf moet doen en vooral moet roepen dat je zakelijk gebruiker bent (wat in je 2e post ook ineens niet terugkomt).feit blijft dat het in mijn situatie wel gewerkt heeft.
Je 1e post slaat dus echt kant noch wal.
Usb was helemaal goed ingestelt maar op het moment als ik hem aan mijn pc hing ging het wel goed.
Dus ben ik eens na gaan denken wat nu het verschil is.
Technisch gezien helemaal niks zijn usb werkte perfect dus moest het eigenlijk ergens anders aan liggen dat was echter niet zo nadat ik had geprobeert het usb modem op een ander usb poort te prikken (1 die niet onboard was) en tot mijn grote verbazing gaf hij toen wel aan dat hij adsl link had.
Ik hoop ook dat dit voor jullie een oplossing is.
Verwijderd
Even opnieuw. Ik heb het niet over 1 telefoontje, maar over een serie met verschillende onderwerpen. Na een keer of 3 bellen probeerde ik het eens via de optie zakelijk van de lijn voor vaste telefonie (ook zo heerlijk, 8 verschillende servicenummers). Wat bleek, ik was veel sneller aan de beurt. Dit heb ik hierna nog een paar keer herhaald en weer vergeleken met prive, en kwam tot de conclusie dat je als zakelijke klant sneller geholpen wordt (wat ik best begrijp, ik studeer bedrijfskunde, zakelijk is commercieel veel interessanter). Mijn advies: bel zakelijk. Bij ADSL kan dat inderdaad niet, dat is in deze vorm alleen voor consumenten.JvS schreef op 24 August 2003 @ 16:33:
De 1e lijn zegt dat niet voor niets hoor. 90% van de mensen die belt HEEFT ook daadwerkelijk de hele aansluiting verkeerd aangesloten of zelf een kabeltje gemaakt met breukjes erin enzo. Een helpdesk is niet voor mensen zoals jij die het misschien wel goed hebben gedaan, maar wordt helaas ongeveer 100% belast door mensen die vinden dat ze een "storing" hebben en het gewoon helemaal niet (willen) snappen.
Met een beetje "reason" in je lijf, kan je je dan wel voorstellen dat ook een 1e lijn ook bij jou eerst even de standaard crap gaat afwerken, wij kunnen namelijk niet ruiken dat jij het wel goed hebt aangesloten (want ook de grootste kneus vindt dat hij het goed gedaan heeft en ook de beruchte "systeembeheerder" doet het in 9 vd 10 gevallen gewoon fout).
Je wordt dus gewoon wel geholpen, maar welllicht niet op de manier die jij wil. Laat de eerste lijn gewoon z'n werk doen, beantwoord de vragen (als jij je kabels dus al een keer gechecked hebt en het zonder splitter hebt aangesloten en dat ook rustig beantwoordt aan de 1e lijn, gaat het allemaal veel en veel sneller) netjes en doorloop dat traject.
Van afbluffen wordt namelijk echt niemand wijzer.
[...]
Niet waar, jij hebt dat niet eens gedaan. Jij had drie keer gebeld en jij had een echt probleem. In je eerste post suggereer je dat je maar gelijk moet liegen dat je al 5 keer gebeld hebt en dat je lekker kortaf moet doen en vooral moet roepen dat je zakelijk gebruiker bent (wat in je 2e post ook ineens niet terugkomt).
Je 1e post slaat dus echt kant noch wal.
Volgende punt. Roepen dat je al vijf keer gebeld hebt werkt idd niet als de calls gelogd worden. In mijn geval werd ik echter wel meteen doorverbonden toen ik vertelde dat ik al twee keer mislukt naar de td gestuurd was. Zonder vragenlijstje te beantwoorden, binnen een paar seconden nadat de 1e lijn opnam.
Met kort zijn tegen de 1e lijn bedoel ik niet dat je ze moet afsnauwen, maar dat je geen hele ingewikkelde technische verhalen tegen ze moet beginnen, dan sturen ze je toch door. Je mag best het lijstje voor zijn, en meedelen dat je de kabels al getest hebt en het modem op het isra punt hebt aangesloten.
Na mijn eerste post herlezen te hebben kom ik idd tot de conclusie dat de boodschap niet heel duidelijk is. Het komt over alsof je je als de grootste eikel moet gedragen. Niet de bedoeling, wel beleefd blijven, maar zakelijk.
De eerste lijn kwam in mijn geval echt nooit met bruikbare dingen aandragen.
In sommige gevallen gingen ze collega's vragen, die ik dan aan de telefoon kreeg, die het ook niet wisten, die het weer gingen vragen, waarna na 10 minuten wachten de verbinding ineens verbroken was.
Geloof me, ik snap best dat er veel idioten naar die helpdesklijnen bellen, maar zet er alsjeblieft geen idioten tegenover om de telefoon op te nemen...
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 17:09 ]
Verwijderd
zeer bekend probleem: alcatel usb modem op een via chipsetgsjonnie schreef op 24 August 2003 @ 16:42:
Ik heb dit probleem laatst bij iemand gefixed, en al hoe stom als het klinkt lag het aan de usb.
Usb was helemaal goed ingestelt maar op het moment als ik hem aan mijn pc hing ging het wel goed.
Technisch gezien helemaal niks zijn usb werkte perfect dus moest het eigenlijk ergens anders aan liggen dat was echter niet zo nadat ik had geprobeert het usb modem op een ander usb poort te prikken (1 die niet onboard was) en tot mijn grote verbazing gaf hij toen wel aan dat hij adsl link had.
oplossing: pci usb kaart kopen
Ik ga het nog een keer zeggen: jij had ook 3 keer gebeld, dus dan is dat logisch. Wat jij hier zegt is dus iets HEEL HEEL anders:Verwijderd schreef op 24 augustus 2003 @ 17:06:
[...]
Even opnieuw. Ik heb het niet over 1 telefoontje, maar over een serie met verschillende onderwerpen. Na een keer of 3 bellen probeerde ik het eens via de optie zakelijk van de lijn voor vaste telefonie (ook zo heerlijk, 8 verschillende servicenummers). Wat bleek, ik was veel sneller aan de beurt. Dit heb ik hierna nog een paar keer herhaald en weer vergeleken met prive, en kwam tot de conclusie dat je als zakelijke klant sneller geholpen wordt (wat ik best begrijp, ik studeer bedrijfskunde, zakelijk is commercieel veel interessanter). Mijn advies: bel zakelijk. Bij ADSL kan dat inderdaad niet, dat is in deze vorm alleen voor consumenten.
Volgende punt. Roepen dat je al vijf keer gebeld hebt werkt idd niet als de calls gelogd worden. In mijn geval werd ik echter wel meteen doorverbonden toen ik vertelde dat ik al twee keer mislukt naar de td gestuurd was. Zonder vragenlijstje te beantwoorden, binnen een paar seconden nadat de 1e lijn opnam.
Dat is volgens mij iets heel anders. Hier speelt helemaal niet het probleem "al drie keer gebeld en het is echt een probleem". Het is heel leuk voor je dat jij dat wel had, maar hier is dat totaal irrelevant. Je gaat het hier doodleuk als tip geven aan mensen die een simpel probleem hebben dat makkelijk door de 1e lijn afgehandeld gaat worden omdat jij een moeilijk probleem had.Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 00:02:
als je alles goed aangesloten hebt: kpn bellen, zeggen dat je zakelijke klant bent, gebieden om door te mogen naar de tweede lijn, naar de technische dienst, die meten je lijn door op afstand, direct. Ze bellen je terug op gsm als het niet klopt moet je wachten tot er een monteur toevallig langs de buurtcentrale komt (duurde in mijn geval 2 werkdagen) als je geluk hebt kunnen ze het verhelpen op afstand.
als de lijnsynchronisatie niet klopt krijg je deze problemen.
ik heb hetzelfde gehad, je moet gewoon kort zijn tegen de zgn "eerste lijn medewerkers".
Volgens de TD doen ze die metingen de hele dag door....
En je zegt dus wel dat je bij de eerste keer moet gebieden door te verbinden, bij dit simpele probleem. Je praat daar dus gewoonweg poep, in je latere posts niet. Met zo'n simpel probleem zijn jouw tips alles behalve handig. geef dat gewoon toe, want jouw ingewikkelde probleem doet in dit topic echt totaal niet terzake. geen van de tips in die post is goed.
Ik heb het op meerdere USB poorten geprobeerd en zelfs alle andere apparaten eraf gegooid, maar ik hou het nog steeds op het feit dat KPN er geen DSL signaal op gegooid heeft. Morgen de helpdesk eens bellen, kunnen ze dat dan gelijk ff aanzetten of gaat daar weer een tijd over heen?gsjonnie schreef op 24 August 2003 @ 16:42:
Ik heb dit probleem laatst bij iemand gefixed, en al hoe stom als het klinkt lag het aan de usb.
Verwijderd