Onze webserver met slackware heeft 2 maanden in een big-tower gedraait om hem uitgebreid te testen. nu hebben we echten een tijdje geleden een 2u server kast gekocht (2U kast van procase: http://viddel.shop.tweake...n=product&nr=72&groep=006)
De configuratie van de server is niet veranderd intussen en in de opstart procedure heb ik het commando "modprobe apm" staan wat voorheen altijd goed is gegaan, maar sinds de server dus in zijn nieuwe behuizing zit kan ik hem niet meer afsluiten, iedere poweroff resulteerd in een restart
Is dit een ongedocumenteerde functie van de kast
of heeft iemand anders een id waar dit aan kan liggen?
ow btw, als ik de powerknop ingedrukt houd krijg ik ook een reset ipv poweroff
het is natuurlijk ook wel makkelijk omdat de server zo nooit per ongeluk afgesloten kan worden maar het is ook vervelend als je em wil afsluiten omdat je nu moet gokken wanneer je de stekker eruit kan trekken
De configuratie van de server is niet veranderd intussen en in de opstart procedure heb ik het commando "modprobe apm" staan wat voorheen altijd goed is gegaan, maar sinds de server dus in zijn nieuwe behuizing zit kan ik hem niet meer afsluiten, iedere poweroff resulteerd in een restart
Is dit een ongedocumenteerde functie van de kast
ow btw, als ik de powerknop ingedrukt houd krijg ik ook een reset ipv poweroff
het is natuurlijk ook wel makkelijk omdat de server zo nooit per ongeluk afgesloten kan worden maar het is ook vervelend als je em wil afsluiten omdat je nu moet gokken wanneer je de stekker eruit kan trekken
[ Voor 4% gewijzigd door No13 op 24-01-2003 16:54 . Reden: typo ]