Toon posts:

Internet netwerk hoe, wie, wat, waar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even snel een vraag.
Na eindelijk verlost te zijn van UPC (na maanden van zeuren over de foute bedragen op de rekening) is het nu tijd voor ADSL.

Ik wil een draadloos netwerk opzetten waaraan mijn thuis comp. (win 2000 Pc ) komt te hangen, een mogelijkheid voor een apple I book en eventueel een Apple powerbook komen te hangen. Er zal wel met maximaal twee computers tegelijk worden gewerkt.

Nu wil ik weten wat is de meest praktische oplossing???
Is WiFi eventueel iets voor mij??
Kan een Mac met een PC op een netwerk??

Sneller dan 512 k hoeft niet en ik zit te denken aan ADSL via Zonnet
(breedband family)
Iemand ervaring hiermee??
Andere opties hoor ik ook graag maar hou het betaalbaar!

Dank alvast voor de stroom aan reacties ;-)

Grt

Peet

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39
Waarom zoek je zelf niet?

Echt alles is zelf te vinden, ga desnoods na een leuke winkel als het niet zo druk is (dus niet donderdag avond - zaterdag) dan willen ze je vast verder helpen.

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:57
Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 16:33:
Even snel een vraag.
Na eindelijk verlost te zijn van UPC (na maanden van zeuren over de foute bedragen op de rekening) is het nu tijd voor ADSL.

Ik wil een draadloos netwerk opzetten waaraan mijn thuis comp. (win 2000 Pc ) komt te hangen, een mogelijkheid voor een apple I book en eventueel een Apple powerbook komen te hangen. Er zal wel met maximaal twee computers tegelijk worden gewerkt.

Nu wil ik weten wat is de meest praktische oplossing???
Is WiFi eventueel iets voor mij??
Kan een Mac met een PC op een netwerk??

Sneller dan 512 k hoeft niet en ik zit te denken aan ADSL via Zonnet
(breedband family)
Iemand ervaring hiermee??
Andere opties hoor ik ook graag maar hou het betaalbaar!

Dank alvast voor de stroom aan reacties ;-)

Grt

Peet
Lees eerst dit maar eens: Hoe deel ik Internet ?

En gebruik de 'Search' eens, dan moet het wel lukken.

Powered by KPN

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Goed, aangezien je 2 notebooks heb... is Wifi wel heel handig natuurlijk. :)

Als je een Apple Airport zou aanschaffen (wireless acces point) deze schijnen heel makkelijk op Mac's te configureren te zijn dan heb je gelijk wifi. Deze kan je bij mijn weten gewoon aansluiten op een normaal netwerk aangezien tcp/ip gewoon een vast protocol is, het enigste is dat je een Airport alleen maar kan configureren met een Mac als ik me niet vergis, maar dit zal vast wel te vinden zijn in de documentatie.

Als je dan adsl besteld zonder modem, en dan zelf een modem en router in 1 besteld (liefst met switch erin) dan kan je hieraan de win2000 pc en de airport op aansluiten. Dit zijn dan wel weer extra dingen die je moet kopen, maar je heb er ook wel wat voor.

Wat je ook als mogelijkheid kan beschouwen (als deze er zijn) is een wireless/router/adsl-modem in 1, volgens mij zijn deze wel beschikbaar maar je zal er wel goed naar moeten zoeken en wel even vergelijken met de prijs van een losse Airport en een losse modem/router.

Wat betreft Zonnet Family, dan raad ik je aan om de search te gebruiken, hierin kan je namelijk heel veel ervaringen vinden van gebruikers.
http://arethusa.tweakers.net/~acm/omega/omega

Let wel, ik weet niet of de mogelijkheid bestaat om met Zonnet een pakket zonder modem te bestellen, ik heb namelijk gehoord dat de support hierop wat minder is.

Hopelijk heb je hier wat aan, suc6

Verwijderd

Topicstarter
Dank alvast aan allen.
Ik heb natuurlijk al de search gebruikt maar vind niet wat ik zoek.

Windows met Mac gaat niet altijd lekker samen in een netwerk.
Daarnaast werkt het modem van Zonnet Family ADSL met een USB modem. Daar kun je niet elke router aan hangen.

Dus daarom graag meer ervaringen en tips alvorens ik overga tot het bestellen van deze ADSL aansluiting. Wil gewoon een goede keus maken. Zeker na mijn gezeik met UPC. })

PS mijn telefoonlijnen zijn analoog.

Dus tips blijven welkom.

Peet

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
> NT :)

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik zou geen usb modem kiezen, maar een ethernet variant, of zoals [Airwolf] zei een modem/router/wireless-in-1. Daarnaast heb ik zelf m'n bedenkingen bij Zonnet, ik zou voor een bekendere provider gaan, Xs4all bijvoorbeeld :) Overigens kan dit puur psychologisch zijn, maar ik heb altijd een beetje een el-cheapo idee bij die naam.

Wat betreft de rest van je netwerk, zitten er al wireless kaartjes in beide apple's? Ik begrijp uit je verhaal dat je die win2k pc ook graag wireless wil hebben.
Dan zul je dus 1 wireless pci kaart moeten kopen (voor je win2k pc), en kaartjes voor je Apple's (als die nog niet aanwezig zijn). Wat hiervoor de mogelijkheden zijn kan ik je helaas niet vertellen.
Ik neem aan dat de Wireless kaartjes (airport?) die in/aan een Ibook/Powerbook zitten gewoon compatible zijn met 'normale' wireless apparatuur. Dan zou je dus bijvoorbeeld een adsl pakket zonder modem, en een Draytek Vigor 2600WE kunnen nemen, dit is een modem/router/accesspoint in 1. Ook kun je denken aan een Vigor 2200e + los accesspoint (3Com ofzo) + een adsl pakket mét modem.

Dat Macs niet helemaal lekker gaan in een netwerk heb ik zelf nooit ondervonden. Ik heb hier een iBook G3-500 met OS9, die samen met 2 windows clients aan een win2k server hangt. Internet is geen probleem, ip adressen gaan keurig netjes via dhcp. Filesharing moet ook kunnen, mits op de server appletalk geinstalleerd is.
OSX schijnt wat dit betreft nog makkelijker te zijn, daar hoop ik komende week kennis mee te mogen maken :)

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje heb kunnen helpen, mocht je alsnog vragen hebben dan horen we dat wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank Timmert.

Heb nog geen wirelesskaarten voor macs. pc hoeft niet perse draadloos te zijn. dat is toch een bakbeest.
maar de powerbooks wel. lekker door het huis heen huppelen met comp. op schoot.

dank vor je advies ben weer iets wijzer.

peeet

Verwijderd

Topicstarter
mmm, krijg net de post binnen.
versatel heeft mooie aanbieding: bussiness internet (heb eigen bedrijfje) 1024/ 256 kb. voor 49 eur per maand plus gratis hosting van site incl. apparatuur en onderhoud. voor 25 computers geschikt. nu alleen effe een draadloos routerje en klaar.

dat eens bekijken..

peeet

mischien nog een tip voor een ander....
Pagina: 1