Toon posts:

Dolby Digital 3/2.1Ch?

Pagina: 1
Acties:
  • 565 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mij probleem is als volgt:

Ik heb een Pioneer versterker VSX-D 511S en een pioneer DVD speler Pioneer DV-350S en hier op aangesloten 2 frontspeakers, 1 center speaker en 2 surround speakers.

Tijdens het afspelen van een DVD kan ik niet met de AUDIO knop schakelen naar een andere taal / ander audio stand, ik krijg dan de melding:
depending on the disc,this operation may be prohbited., dit terwijl de audio optie 1 van de 8 is (1/8) is.

Als je dan vervolgens om info vraagt, geeft de DVD speler aan dat hij Dolby Digital 3/2.1Ch afspeelt.

Het rara is ook dat de versterker aangeeft dat Hij Dolby Digital afspeelt maar dat de DSP uit staat?

Ik begrijp niet wat ik fout doe en de mannen van Raf waar ik het spul gekocht hebben komen er via de telefoon niet uit.

Mijn instelling van de DVD speler is als volgt:

Dolby Digital : On
Dolby Digital out: Dolby Digital
DTS out: DTS
96Khz PCM out: 96khz - 48 Kz
MPEG OUT: MPEG

De verbinding van de versterker met de DVD speler gebeurt mbv COAX kabel in de eerste Digitale port die voor de DVD speler is bedoelt.

Ik ben erg benieuwd of iemand de oplossing voor mij probleem heeft/
groeten
Ray

Verwijderd

Neej, dat 3/2.1 klopt hoor, ik heb een complete set van Pioneer en die geeft dat ook aan, das gewoon 5.1 :)

met 3 bedoelen ze de front kanalen en met 2.1 de rear en subwoofer.

Verwijderd

Heb je meerdere DVD's geprobeerd?

Verwijderd

ah, antwoord is er al :)

Verwijderd

Topicstarter
ok toppie. Maar waarom geeft de versterker telkens "DSP=off"

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Wat is nou eigenlijk de vraag?
Zoals bush zegt, 3/2.1 is gewoon 5.1.
Dat je niet mag wijzigen van geluidskanaal ligt aan de dvd (user prohibited action, waar zwaar irritant is gewoon).
Dat DSP=off zal wel te maken hebben met een dsp die in je versterker zit, waarmee je wat geintjes kan uit halen (concert hall simuleren enzo). Bij mijn oude yamaha stond er altijd "effect off" in het display, dat is net zoiets.
Dsp effecten wil je overigens niet.

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-07 12:09
Omdat Dolby Digital geen effect is dat door een DSP gemaakt wordt. Het is ge-encode in het signaal en gaat dus alleen door een decoder, niet door de DSP. Daarom staat de DSP dus uit.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:01

GaMeOvEr

Is een hork.

De vraag is hier eigenlijk: Heb je over alle Speakers geluid?

Sowieso is het zo dat je bij sommige DVD's de soundtrack (5.1, 2.0, dts) alleen maar in het menu mag kiezen (ondertiteling zelfde verhaal) en dat je het dan niet meer mag aanpassen als de film al speelt.

(Erg irritant is dat, maarja.)

Houd wel in de gaten dat "Dolby Digital" een verzamelnaam is voor verschillende soorten surround. Dit kan 2.0 (Stom stereo) 5.1 of zelfs 6.1 (DD EX) zijn.

[ Voor 77% gewijzigd door GaMeOvEr op 24-01-2003 23:37 ]

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1