Wat is de moeilijkheid met ff de behuizing eraf halen en een willekeurig koelblok erop maken? Er zitten 4 gaten rond de socket, dus elke groot koelblok (socket478/A) kan er dan toch op doormiddel van 4 gaatjes boren. Neem gewoon de grootste en goedkoopste. Bij de gamma haal de boutjes en moertjes en neem dan een paar rubber of nylon ringetjes mee voor op je pcb van je cpu.
// tips: monteer een koelblok zo dat de ribben vertikaal zitten als je cpu in de kast zit. Zo krijg je vanzelf een beetje airflow doordat de warme lucht opstijgt.
Minder stroom op je cpu wil ook prima werken. Ik heb eens een systeem gebouwd met p3-500 en die heb ik 1,8V gegeven omdat de kast in een bureau kwam te staan, belden ze me anderhalf jaar later op dat de computer soms vastliep met 3D spellen.... Hadden ze het bureau voor een verwarming gezet en de fan was vastgelopen. Hij werd 'maar' 78 graden.

Maar een p3 zul je niet kapot krijgen hiermee.
Waarschijnlijk was die fan al heel lang kapot (aan de stofigheid te zien) en kregen ze klachten toen het winter werd en de verwarming aanging.
[
Voor 53% gewijzigd door
Verwijderd op 27-01-2003 01:35
]