P3 passief koelen waar in nl

Pagina: 1
Acties:

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
Ik ben eens aan het zoeken geraakt in de got database en en in de faq's
op google en alavista.
Maar ik heb niet kunnen vinden wat ik wou.
ik wil anmelijk een passieve koeling voor een p3 slot 1 500mhz.

wie kan mij aan een adres in nl helpen waar ik za kan bestellen.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 17:13
Gewoon de grootst mogelijke slot1 koeler vinden :? Anders zelf een heatsink modden. In de FAQ staat een enorme lijst met allemaal winkels: Phreak in "Frequently Asked Questions CME"

op www.perfect-systems.nl staat ook erg veel...

[ Voor 21% gewijzigd door bredend op 24-01-2003 14:54 ]

• whocarez
die hele faq van freak heb ik omgespit. maar wat ik zoek zit er niet in.
een slot1 cooler die in nl verkrijgbaar is.
want de meeste bedrijven zitten allemaal in het buitenland of hebben geen passieve colling van p3 slot1

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik heb wel eens een p3 500 Katmai (slot-1) passief gekoelt gehad. Je moet daarvoor echt wel een GROTE heatsink hebben kan ik je vertellen. Ik geloof trouwens dat Alpha zo'n Slot-1 koeler had. Als je zo eentje kunt krijgen gaat het je denk ik wel lukken. Ik denk dat je gewoon overal advertenties moet plaatsen want ik heb er ook al eens naar gezocht maar nooit gevonden.

[ Voor 20% gewijzigd door kutkip op 24-01-2003 15:28 ]

Verwijderd

denk dat je iets te laat bent om een nieuwe slot-1 cooler te zoeken.
Je vind ze bijna nergens meer, of met geluk...

• whocarez
ik weet dat ze groot moeten zijn, we hebben ze op me staeg ook namelijk. maar die doen ze niet weg :( die zijn van compaq namelijk.

nou nog een adres

Verwijderd

global win vos32 is daar ook wel goed voor. Is nog stukkie groter als die alpha zelfs. Zwarte plastic er vanaf slopen wil ook wel helpen.

• kutkip
Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 15:29:
global win vos32 is daar ook wel goed voor. Is nog stukkie groter als die alpha zelfs. Zwarte plastic er vanaf slopen wil ook wel helpen.
http://www.thetechzone.com/reviews/cooler/vos32_vs_p3125/ :)

• whocarez
zoals ik zei in nederland als het kan, om nou zo'n ding te gaan alten importeren, nee dank je.

• kutkip
bphderuyter schreef op 24 January 2003 @ 15:36:
[...]

zoals ik zei in nederland als het kan, om nou zo'n ding te gaan alten importeren, nee dank je.
Ik liet je alleen maar een review zien hoor, ook daar kun je hem niet kopen.
En je ziet meteen de Alpha die ik bedoel :) Waarschijnlijk is zo'n ding nergens meer nieuw te krijgen :|

[ Voor 13% gewijzigd door kutkip op 24-01-2003 15:39 ]

• IkBenAlles
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

bphderuyter schreef op 24 January 2003 @ 15:21:
die hele faq van freak heb ik omgespit. maar wat ik zoek zit er niet in.
een slot1 cooler die in nl verkrijgbaar is.
want de meeste bedrijven zitten allemaal in het buitenland of hebben geen passieve colling van p3 slot1
Als je echt zn hele faq hebt doorgespit dan zou je wel weten dat z'n naam Phreak is ;) .
Kun je niet zelf een heatsink modden?

Samen staan we sterk!

• kutkip
Bij http://www.oc-shop.com/ hebben ze zo'n Slot-1 Orb koeler. Dan heb je iig een mooi vlakke plaat met goede bevestiging waar je met deze lijm http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=132 wat grote heatsinks op kunt plakken.

• whocarez
die slto1 cooler van oc-shop is leuk. maar met een fan, als je dan de fan en die koel ribben er af sloopt betwijfel ik of hij nog werkt.

dan zou je zoiets als een Zalman CNPS6000CU erop moeten zeggen voor een cooling oid

• kutkip
bphderuyter schreef op 24 January 2003 @ 16:25:
die slto1 cooler van oc-shop is leuk. maar met een fan, als je dan de fan en die koel ribben er af sloopt betwijfel ik of hij nog werkt.

dan zou je zoiets als een Zalman CNPS6000CU erop moeten zeggen voor een cooling oid
Idd met een fan, maar die moet je gewoon niet aansluiten. En het liefst eruit halen zodat je daar ook weer een heatsink kan plaatsen. En een Zalman waaier is helaas niet geschikt voor slot-1 procesors.

• whocarez
kutkip schreef op 24 January 2003 @ 16:29:
[...]

Idd met een fan, maar die moet je gewoon niet aansluiten. En het liefst eruit halen zodat je daar ook weer een heatsink kan plaatsen.

je denkt cker dat ik 1 of andere big tower heb, nou nee het moet zo klein en stil mogelijk, binnekort moet hij namelijk naar een kast van 40x50x15 (bxdxh)

En een Zalman waaier is helaas niet geschikt voor slot-1 procesors.
das nou weer een beetje jammer

Verwijderd

hebben ze bij ocshop ook niet een aantal alphas slot1 cooler in de uitverkoop? Tijdje geleden iig wel namelijk. Anders kan je misschien eens in V&A kijken :)

• whocarez
op de website staat niks over aanbieding van slot1 coolers, en in v&a kan ik ook niks vinden kwa slot1

• Frank_DE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-02 19:46
Kijk hier eens:
http://www.frozen-silicon...93d259b5fc85f689451434723

sorry voor de lange url, ik weet niet hoe je dat aanpast..

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.reichelt.de/bilder/web/C800/!V6506.jpg

Wat je zoudt kunnen doen is zo'n groot koelprofiel kopen bij een elektronicaboer, en dan zelf de bevestigingsgaatjes boren. Kost je ongeveer 10~15 euro.

Hoe je zoiets zwaars vastzet in je PC weet ik niet... misschien met aluminium stroken aan de kast.

Verwijderd

Hoi,

Ik gebruik voor mijn standalone DIVX speler een 10x10x5 koelblok (te koop bij de meest electroboeren) Deze koeler is zwaar genoeg om mijn slot1 PIII-750 passief te koelen. Ik gebruikt de clips van mijn originele Intel koeler. Moest wel even een paar gaatjes boren en een hoekje eruit freezen (bovenfrees), maar hij past dan ook uitstekend op de socket.

Voor fotos van de divx speler en koeler zie

http://www.warande.net/~hulsebos/divx1.jpg t/m divx9.jpg

Verwijderd

Of het past weet ik niet want mijn computer kennis is niet zo groot maar hier :
http://www.baco-army-goods.nl/ ( =>componenten =>dan even doorklikken)
staat deze : (met foto)
C.P.U. cooler, koelplaat en ventilator, 12 volt-0,14a, voor b.v.b. pentium 2 toepassing, afm:124x56x33mm, afm. koelvlak:30x30mm, nieuw.....€6,80

Succes met deze klus !

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 18:31 ]

• whocarez
het komt er dus op neer dat ik het volledig zelf zou moeten fabriceren

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:38
Een vriend van mij heeft thuis een compaq 600mhz (of 667, of 733, weet niet precies), passief gekoelt.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• whocarez
doetie hem weg dan mag hij hem hier verkopen :*)
PASware schreef op 24 januari 2003 @ 18:56:
Een vriend van mij heeft thuis een compaq 600mhz (of 667, of 733, weet niet precies), passief gekoelt.

• kutkip
bphderuyter schreef op 24 januari 2003 @ 18:47:
het komt er dus op neer dat ik het volledig zelf zou moeten fabriceren
Nee hoor, deze 2 kunnen het wel fixen denk ik.
Frank_DE schreef op 24 January 2003 @ 16:50:
Kijk hier eens:
http://www.frozen-silicon...93d259b5fc85f689451434723

sorry voor de lange url, ik weet niet hoe je dat aanpast..
Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 18:24:
Of het past weet ik niet want mijn computer kennis is niet zo groot maar hier :
http://www.baco-army-goods.nl/ ff een paar pagina's doorklikken ( =>componenten =>dan even doorklikken)
staat deze : (met foto)
C.P.U. cooler, koelplaat en ventilator, 12 volt-0,14a, voor b.v.b. pentium 2 toepassing, afm:124x56x33mm, afm. koelvlak:30x30mm, nieuw.....€6,80

Succes met deze klus !

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-01 00:34

FlotterPower

Boxy Brown

die cooler bij baco-army-goods hebben ze ook wel bij media markt,.. ze hebben daar wel meer van die coolers.
ik weet niet of het overal zo is maar bij mediamarkt in leeuwarden wel

I don't want no cake, I want me some pie!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 22:46
die is niet zo groot... ik heb het al eens bekeken en tot de conclusie gekomen dat die Globalwin heatsink vrij groot is en er ook 1 van Alpha is die erg groot is. (kon ik alleen niet zo snel vinden)

zelf ben ik van plan een Zalman erop te modden...

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik heb een P3 (geen slot1 , maar S370) 600@744 en daar heb ik een Volcano7+ op geschroefd. Vervolgens heb ik de fan daar vanaf gehaald. Dat werkt prima (komt niet boven de 35 graden) Dus neem gewoon de een koeler met een flink groot blok en sloop de fan eraf, dan werkt het waarschijnlijk wel.

Mocht het niet werken, dan loopt je P3 gewoon vast. Niets aan de hand dus.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 22:46
ja dat is niet het probleem... meer het 'slot 1' geval...

SECC heatsinks zijn tegenwoordig nou eenmaal moeilijk te krijgen...

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:21
compaq heeft die dingen denk ik wel?

https://wren.co/join/Devian

• whocarez
tja van compraq hebben we er zat op me werk, maar allemaal in gebruik

Verwijderd

Compaq computers zijn niet echt passief gekoeld...ze hebben niet een fan direct gericht op het koellichaam, maar wel een via een fanduct en dat werkt prima.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Zoek iemand met een p3 uit een compaq die hem weg wil doen of vraag iemand om zo'n heatsink. Zo'n p3 zou niet meer moeten kosten dan 30 euro met koeler.

Verwijderd

kutkip schreef op 24 januari 2003 @ 19:22:
[...]

Nee hoor, deze 2 kunnen het wel fixen denk ik.

[...]

[...]
Hmm, denk je behulpzaam te zijn, komt er een flapdrol langs die zichzelf Kutlip noemt en dus nog nooit een kut in het echt gezien heeft, je berichtje editten !
Analyse this : :r !

• whocarez
niet ouwehoeren anders hebben we er dadelijk een slotje bij.
en juist kunnen vele mogelijk iets uit dit topic halen

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
er was toch ook een manier om zo'n slot 1 te sandwitchen???, is dat niet wat....

One World Concepts

Verwijderd

Wat is de moeilijkheid met ff de behuizing eraf halen en een willekeurig koelblok erop maken? Er zitten 4 gaten rond de socket, dus elke groot koelblok (socket478/A) kan er dan toch op doormiddel van 4 gaatjes boren. Neem gewoon de grootste en goedkoopste. Bij de gamma haal de boutjes en moertjes en neem dan een paar rubber of nylon ringetjes mee voor op je pcb van je cpu.

// tips: monteer een koelblok zo dat de ribben vertikaal zitten als je cpu in de kast zit. Zo krijg je vanzelf een beetje airflow doordat de warme lucht opstijgt.

Minder stroom op je cpu wil ook prima werken. Ik heb eens een systeem gebouwd met p3-500 en die heb ik 1,8V gegeven omdat de kast in een bureau kwam te staan, belden ze me anderhalf jaar later op dat de computer soms vastliep met 3D spellen.... Hadden ze het bureau voor een verwarming gezet en de fan was vastgelopen. Hij werd 'maar' 78 graden. O-) Maar een p3 zul je niet kapot krijgen hiermee.
Waarschijnlijk was die fan al heel lang kapot (aan de stofigheid te zien) en kregen ze klachten toen het winter werd en de verwarming aanging.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 01:35 ]

Pagina: 1