Ik heb de volgende code die een XML-bericht genereert:
en dit geeft het volgende resultaat:
Zoals je kunt zien, genereert mijn code een XML-bericht wat bijna helemaal correct is. Het enigste probleem is dat ik 2 of 3 newlines teveel krijg in 1 </product>-tag. Ik zet deze er niet zelf neer zoals je kunt zijn in de code, dus ik hoop dat iemand van jullie weet hoe ik deze newlines kan wegkrijgen. Ik denk zelf dat het iets te maken heeft met de lengte van de $XMLString, want als ik minder producten in het XML-bericht zet, dan staan de newlines ook op een andere plek.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| $XMLString = "<?xml version='1.0'?><INSERT>"; while ($rij = mysql_fetch_array($resultaat)) { $catquery = "SELECT Naam FROM categorie WHERE Categorieid ='$rij[CategorieID]'"; $res = mysql_query($catquery); $categorie = mysql_fetch_array($res); $cat = $categorie[Naam]; $XMLString = $XMLString."<PRODUCT fid='$rij[Productid]'>\n <NAAM>$rij[Naam]</NAAM>\n<PRIJS>$rij[Prijs]</PRIJS>\n"; $XMLString .= "<OMSCHRIJVING>$rij[Omschrijving]</OMSCHRIJVING>\n <PLAATJE>$rij[Plaatje]</PLAATJE>\n <CATNAAM>$cat</CATNAAM>\n</PRODUCT>\n"; } $XMLString = $XMLString."</INSERT>"; |
en dit geeft het volgende resultaat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| <?xml version='1.0'?><INSERT> ...... <PRODUCT fid='7'> <NAAM>Trust draadloos netwerkkit</NAAM> <PRIJS>179</PRIJS> <OMSCHRIJVING>..... </OMSCHRIJVING> <PLAATJE>trust.gif</PLAATJE> <CATNAAM>Netwerkaccessoires</CATNAAM> </PRODUCT> <PRODUCT fid='8'> <NAAM>USB netwerkkabel</NAAM> <PRIJS>35</PRIJS> <OMSCHRIJVING></OMSCHRIJVING> <PLAATJE>usb.gif</PLAATJE> <CATNAAM>Netwerkaccessoires</CATNAAM> </PRO DUCT> <PRODUCT fid='9'> <NAAM>Netwerkkaart</NAAM> <PRIJS>15</PRIJS> <OMSCHRIJVING>.........</OMSCHRIJVING> <PLAATJE>netwerk.gif</PLAATJE> <CATNAAM>Netwerkaccessoires</CATNAAM> </PRODUCT> </INSERT> |
Zoals je kunt zien, genereert mijn code een XML-bericht wat bijna helemaal correct is. Het enigste probleem is dat ik 2 of 3 newlines teveel krijg in 1 </product>-tag. Ik zet deze er niet zelf neer zoals je kunt zijn in de code, dus ik hoop dat iemand van jullie weet hoe ik deze newlines kan wegkrijgen. Ik denk zelf dat het iets te maken heeft met de lengte van de $XMLString, want als ik minder producten in het XML-bericht zet, dan staan de newlines ook op een andere plek.
[ Voor 27% gewijzigd door $n@p$hot op 24-01-2003 14:38 ]