[Asus A7A266] Fan speed Wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:57
Zoals topictitel doet vernomen, ben ik in het bezit van dit grappige bordje :)
Nu heb ik echter 1 probleem, mijn nieuwe bord plus XP2400+ is gesneuveld, XP2400~nog wel heel en draait nu bij mijn broer, ik zit dus nu met mijn 2de systeem te draaien maar wel met de cooler die ik voor mijn XP2400 gebruikte, de Coolermaster HHC-001 ja die herrie bak :)
Alleen de Asus A7A266 heeft dus geen C.O.P oftewel automatische Fan RPM wijziging als temperatuur laag is.
Je begrijpt de Thunderbird 1333 waar ik nu dus mee werk en de HHC-001 houden hem dik onder de 40 graden maar wel 7700 rpm.
Speedfan werkt voor geen meter om die 700 toeren omlaag te krijgen, mijn vraag nu of er misschien programma's zijn die dit wel kunnen in combinatie met mijn moederbord?
google leverde me nix op en ook hier de search geeft alleen maar Speedfan als oplossing ?

Nog een x kort samengevat :P

HHC-001 7700rpm moet langzamer kunnen op een Asus A7A266 softwarematig dus?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

blijkbaar niet, als dat ding al niet hardwarematig kan geef ik je weinig kans om et softwarematig te doen.

probeer anders eens een simpel fan-busje te maken ofzow, maar niet met een 2 standenknop maar met een potmeter (moet wel een dikke zijn).
zo kan je de fan RPM traploos regelen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

Laat em op 5 of 7 volt draaien? FF de search gebruiken om te vinden hoe je dit moet regelen, zijn zat topix over geweest :)