Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Slijpen met een dremel :{

Pagina: 1
Acties:
  • 3.198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Topicstarter
sinds de 2 jaar dat ik hier kom hoor ik niks anders dan lovende uitspraken over de dremel. geweldig apparaat "het apparaat voor casemodding" dremel _/-\o_

nou ons pap laatst ook zo'n ding gekocht want et leek em wel handig. Ik zag et ding net liggen en bedacht dat er nog wat luchtsleuven in mijn server moesten. ivm fans die maar op 7V draaiden etc. dus ik ging dat ook eens proberen.
1e schijfje, TIK! GODVER! stoot ik met dat ding ergens tegenaan en krak schijfie kapoet, en ik was nog niet eens begonnen. naja, eindelijk aant 2e schijfje en in die kast aant slijpen, KRAK, weer vliegt er een schijfje door de lucht, blijkbaar blijven hangen in de 1mm dikke behuizing :X
nou bij het 3e schijfje leek het eindelijk goed te gaan. maar na 3cm was er al niks meer over van het mooie schijfie. ook bij het 4e en 5e schijfje waren na nog geen 5cm totaal opgebrand.
Mooie geldklopperij zon ding, als je ergens een vormpje uit wil slijpen kost je dat 20 schijfjes. Ook schijnen er iets sterkere schijfjes te zijn. maar overleven die een tikje van de zijkant? en hoe lang gaan die mee? 10cm ipv 5cm? :{

Ik krijg zo langzamerhand et idee dat al die mensen die zo lovend doen over die dremel dat die nog nooit een normale slijptol in de hand hebben gehad. OKE, hij is wat grover en groter, en je kunt er geen kleine vormpjes mee slijpen, maar hij breekt niet bij het minste of geringste en je kunt er tenminste flink wat mee slijpen voordat ie opraakt.

Misschien is het zo dat ik gewoon nog niet vaak met zon dremel gewerkt heb dat al die schijfjes breken, of het komt doordat ik een slijptol gewend ben. et ken me nie schelen ik pak daluk toch de slijptol, tis toch maar een oude kast :)

Ben ik de enige met dit soort frustrerende dremelervaringen? of zijn er hier meer?

Afbeeldingslocatie: http://as.gdries.com/schijf.JPG

OCH #!^$^ dit moet in cme |:(

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11 00:06

FlotterPower

Boxy Brown

je vader heeft misschien niet een echte dremel gehaald maar een dremelkloon.
het is vaker zo dat de dremelkloons schijfjes (en andere acces.) van wat mindere kwaliteit hebben. Misschien moet je wat van Dremel kopen (echten dus) die zijn stukken beter.

edit:
ja in CME heb je meer kans op goeie reply's ja :)

[ Voor 13% gewijzigd door FlotterPower op 24-01-2003 13:40 ]

I don't want no cake, I want me some pie!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-11 21:14

Youk

Volvo For Life

ik ben zelf nog niet lang bezig met dremels en ik moet zeggen de eerste keer dat ik zo'n slijpschijfje gebruikte was dat ook na 4 cm in stukken uiteen. Dan maar een 2e schijfje nemen, daarmee heb ik perfect al de rest kunnen doen wat ik wou! Het enige wat ik had gewijzigd was mijn manier van werken. Op dat eerste schijfje had ik gewoon veel te veel druk op gezet. M.a.w. het is gewoon ff wennen en zien op welke manier je het beste kunt werken

Volvo Classic Club Belgium

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:05
Dremelen is een kunst, je moet niet te hard en niet te zacht drukken, je moet hem op het juiste toerental laten draaien. En jij die slijpschijfjs zijn een beetj gevoelig voor afbreken. Ik was de eerste ook al kwijt voordat ik hem voor de eerst keer aanzette (:| is dat Nederlands :?) maar het wend wel. Ik heb alleen nog niet echt grote figuren uitgezaagd. Ik had op een gegeven moment maar 2 schijfjes op elkaar gedaan en vastgemaakt en dat is wel een stuk steviger maar of het goed is?

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:24
Maby iets meer met belijd doen? Dat ze niet zo lang meegaan is logis natuurlijk. Als je het vergelijkt met een slijpschijf van een gewone slijptol. Maar dat ze breken... (Denk beetje onervaren heid ofzo)

edit:

Niet lullig bedoelt natuurlijk. Ik zal er ook nog wel een paar slopen ;) .

[ Voor 20% gewijzigd door My-life op 24-01-2003 13:45 ]

Verwijderd

het is niet voor niets doe-het-zelf gereedschap :-D

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je moet Dremel nr. 426 (glass-fibre reinforced) schijfjes gebruiken voor het (grovere) slijpwerk, die gaan langer mee. En zoals al eerder gezegd: het juiste toerental en de juiste druk. Als je dremel over het oppervlak stuitert moet je em sneller zetten. Als ik in m'n case slijp met 426-schijfjes zet ik de dremel meestal voluit...maar dat is mijn aanpak. Goed ventileren vanwege het fijne stof en ALTIJD een veilgheidsbril op.

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

_sNaRs_ schreef op 24 januari 2003 @ 13:48:
Je moet Dremel nr. 426 (glass-fibre reinforced) schijfjes gebruiken voor het (grovere) slijpwerk, die gaan langer mee. En zoals al eerder gezegd: het juiste toerental en de juiste druk. Als je dremel over het oppervlak stuitert moet je em sneller zetten. Als ik in m'n case slijp met 426-schijfjes zet ik de dremel meestal voluit...maar dat is mijn aanpak. Goed ventileren vanwege het fijne stof en ALTIJD een veilgheidsbril op.
idd....ennuh...kijk dit eens
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/misterm/PictureCase1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/misterm/PictureCase2.jpg
dat logo aan de voorkant is met stift gedaan...voor dat unreal teken (moet nog "unreal" onder gedremeld worden 8) en kast moet zwart met zilver, maar moet nog ff kijken hoe ik da doe zonder dat mn verf eraf bladdert :P )
maaruh...2 schijfjes van dat fiberspul en hij zat erin...verder de stukken waar je niet lekker bijkan met de dremel ff met een klein vijltje mooi maken en klaarrrrrrr...die andere schijfjes zijn idd 10 cm slijpen en weg...of breekt idd..

• Sparhawk
  • Laatst online: 23:10

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Koop anders het diamanten slijpschijfje. Kost wat, maar dan kun je ook eeuwig doorwerken. Ik sloopte ook altijd teveel slijpschijfjes, maar dat is nu echt over :Y)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Alle begin is moeilijk, je had beter eerst op een stuk oud ijzer kunnen oefenen, dan weet je hou hard hij moet staan, hoeveel druk enz.

En je kan natuurlijk geen krappe bochten dremelen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 21:28

Imhotep

The Dark Side

als je idd die dunne schijfjes gebruikt ben je een hele hoop nodig voordat je iets klaar hebt.
Ik heb nu ook van die schijfjes met fiber (draden) gekocht en daarmee kun je dremelen wat je wilt en die gaan echt niet zomaar stuk of op.

ze zin wel iets groter dan die dunnen (diameter dan) dus je kunt ze niet voor het hele fijne werk gebruiken, maar daar heb je de vijltjes dus weer voor, zoals Mister M al zei :7

Still King

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
et waren btw wel originele DREMEL slijpschijfies, en idd na wat oefenen ging het ook wat beter, maar toch, door plaatwerk heen met die dingen dat is NIET te doen. toch maar eens van die reinforced schijfjes halen dan. Et toerental was btw maximaal, want volgens mij geldt met slijpen hoe sneller hoe beter.

die fiberdraden zijn bij een slijptol trouwens standaard, zelfs de goedkoopste schijfjes hebben dat soort dingen. anders zouden die ook breken. misschien moet dremel dat ook maar eens doen, want de standaard schijfjes kunnen dus van de zijkant ECHT niks hebben

Je zou misschien kunnen zeggen dat het onervarenheid is, maar ik heb toch al vele slijpschijven versleten als het om een echte slijptol gaat, en daar ben ik ook vrij bedreven in nu. Maar dit is toch echt wel andere koek.

[ Voor 20% gewijzigd door AtomicShockwave op 24-01-2003 14:28 ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Jij hebt die versterkte schijfjes nodig.. ik had het zelfde probleem, gewone schijfjes die braken steeds en als de dat niet deden dan waren ze na een paar cm al op, die versterkte schijfjes die gaan gewoon 10 keer zo lang mee :D

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Demoniac schreef op 24 januari 2003 @ 14:30:
Jij hebt die versterkte schijfjes nodig.. ik had het zelfde probleem, gewone schijfjes die braken steeds en als de dat niet deden dan waren ze na een paar cm al op, die versterkte schijfjes die gaan gewoon 10 keer zo lang mee :D
Inderdaad! Die zijn wel fijn voor scherpere randen te maken en sommige hoekjes, maar die versterkte gaan echt 5x langer mee ofzo. Kan makkelijk een 120mm blowhole met een schijfje doen. (dus niet die fiberglassversterkte, maar de gewone heavy duty)

• bredend
  • Laatst online: 29-11 12:03
|:( Dat JIJ niet kan dremelen betekent niet gelijk dat iedereen het wil weten... Het staat misschien niet in de FAQ maar het is gewoon een kwestie van oefenen.

Maar ik ga voor me window wel een slijptol gebruiken... Goed idee ;)

Verwijderd

vind dat Mister M wel een mooi kastje heeft, alleen die Dual Bios sticker, haal die weg :) dat ziet er toch niet uit.... :Y)

Verwijderd

zoals ik het hoor, mag je wel een helm gebruiken bij een dremel, als die dingen eraf vliegen en ze raken je hoofd...

Casemodder gedood door rondvliegend dremel schijfje ;(

Verwijderd

mja mij lukte het op het begin ook niet echt (slot openslijpen koste 10 schijfjes of zo :P) maar nu heb ik het wel onder de knie en gaat het veel langer mee

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

AtomicShockwave schreef op 24 January 2003 @ 14:27:
et waren btw wel originele DREMEL slijpschijfies, en idd na wat oefenen ging het ook wat beter, maar toch, door plaatwerk heen met die dingen dat is NIET te doen. toch maar eens van die reinforced schijfjes halen dan. Et toerental was btw maximaal, want volgens mij geldt met slijpen hoe sneller hoe beter.
whahaa lol!
zet em eens iets lager jij :P
en lees de FAQ over dremelen.. daar staat je antwoord gelijk... bovendien heb je 2 soorten slijpschijfjes (behalve reinforced)..
normale dunne en heavy duty...
zo'n dunne laten vallen breekt ie al meteen.. je moet echt de heavy duty hebben (zit in een doosje van 20stuks, met grijs deksel)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

bredend schreef op 24 januari 2003 @ 14:50:
|:( Dat JIJ niet kan dremelen betekent niet gelijk dat iedereen het wil weten... Het staat misschien niet in de FAQ maar het is gewoon een kwestie van oefenen.

Maar ik ga voor me window wel een slijptol gebruiken... Goed idee ;)
Wat voor soort window? gewoon een vierkante met rechte hoeken?

Zo nee, dan kun je beter een decoupeerzaag gebruiken met een fijn metaalzaagje. Dat gaat beter in de hoeken (doorschieten met een slijptol is niet mooi), en dan kan je rond gaan, bochtradius van een paar cm kan je dan maken. (met een slijptol is dat haaks)
Oxigun schreef op 24 januari 2003 @ 15:53:
[...]

whahaa lol!
zet em eens iets lager jij :P
en lees de FAQ over dremelen.. daar staat je antwoord gelijk... bovendien heb je 2 soorten slijpschijfjes (behalve reinforced)..
normale dunne en heavy duty...
zo'n dunne laten vallen breekt ie al meteen.. je moet echt de heavy duty hebben (zit in een doosje van 20stuks, met grijs deksel)
Wat mij opviel was dat die 420 schijfjes (die dikke) sneller sleten dan de 409 (originele die er bij zaten).
Misschien dat ik iets te hard drukte, maar voor mijn gevoel duwde ik even hard.

[ Voor 33% gewijzigd door Resistor op 24-01-2003 16:02 ]

Verwijderd

gebruik de juiste opzetstukken dat scheelt nogal, als ik die foto zie heb je slijpsteen op de Dremel zitten en geen slijpschijf.

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 16:00:
gebruik de juiste opzetstukken dat scheelt nogal, als ik die foto zie heb je slijpsteen op de Dremel zitten en geen slijpschijf.
Ik zie geen slijpsteen, die zijn grijs en 3x zo dik als de 420 die ik in het bovenste plaatje zie. Verkeerde topic?

• DocB
  • Laatst online: 20-11 16:54
Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 15:04:
zoals ik het hoor, mag je wel een helm gebruiken bij een dremel, als die dingen eraf vliegen en ze raken je hoofd...

Casemodder gedood door rondvliegend dremel schijfje ;(
Is wel eens een topic over geweest hoor...
Altijd bescherming pakken bij het dremelen, er zijn volgens mij al een aantal tweakers geweest met oog beschadigingen of bijna-ongeluk gevallen. Misschien topic nog ff opzoeken...

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

DocB schreef op 24 January 2003 @ 16:09:
[...]

Is wel eens een topic over geweest hoor...
Altijd bescherming pakken bij het dremelen, er zijn volgens mij al een aantal tweakers geweest met oog beschadigingen of bijna-ongeluk gevallen. Misschien topic nog ff opzoeken...
Dremeltjes zijn gevaarlijk.

Er was er nog 1, waar je een stukje schijf in het glas van zo'n bril ziet steken.

Geen dremel, wel in de buurt: mannesman is goed maar LINK

[ Voor 10% gewijzigd door Resistor op 24-01-2003 16:35 ]

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
Resistor schreef op 24 januari 2003 @ 16:28:
[...]

Dremeltjes zijn gevaarlijk.

Er was er nog 1, waar je een stukje schijf in het glas van zo'n bril ziet steken.

Geen dremel, wel in de buurt: mannesman is goed maar LINK
mjah, je moet zowiesow niet in de draaicirkel van die schijf gaan zitten anyways, kun je wel een bril opzetten. maar je verstand gebruiken is belangrijker, je moet denken dat stukken er altijd in een rechte lijn vanafvliegen. er is altijd een bepaald vlak waar je niet met je kop boven moet gaan hangen want dan is de kans gewoon groot dat je et tegen je kop krijgt.

Verwijderd

Ik krijg zo langzamerhand et idee dat al die mensen die zo lovend doen over die dremel dat die nog nooit een normale slijptol in de hand hebben gehad
Zullen we het eens omdraaien ?
Er zijn hier massa's tweakers die er totaal geen problemen mee hebben... Moi incluis.

Je moet een dremel ook niet als een lompe slijptol behandelen. Ik heb een dremel-kloon met normale kwaliteit schijfjes en die gaan best lang mee. Je moet een vaste hand hebben en heel voorzichtig zijn.
Als je denkt effe door 1,2mm staal heen te raggen wordt het toch tijd je methodiek eens te herzien...

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 22:01 ]

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Bij mij werkt het het beste als je op een laag toerental begint, "krast" dus... Dan branden ze niet op. Dan ga je iets harder, nog wat harder, enzovoort.

Verwijderd

move.to CME :)

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

je hebt dus ook glasvezel/koolstofvezel versterkte exemplaren...

en nee, ik vind een dremel niets om windows mee te maken, fresen en heel fijn boren that is...

Electronics development

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Ik was vandaag bezig met dremelen! en morgen ga ik verder.. daarna komen de pics :)

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

1 Ding... de dremel moet het werk doen, niet jij... Ja het duurt langer en ja het is geen slijpmachine. Sim-pel, als je gaat drukken gaan ze breken of slijten ze gewoon snel. Zoals in dit topic al meerdere keren staat. Fiber versterkte zijn voor jouw kunsten iets beter.

System specs

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-11 17:00

Quintus

Eg wel! Dus....

Als veiligheids"bril" kun je ook een stuk sheet pakken (a5) en dat met schilderstape om je hoofd plakken. Ziet er niet uit maar is wel goedkoop en veilig !!

Unknown

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Quintus schreef op 25 januari 2003 @ 18:53:
Als veiligheids"bril" kun je ook een stuk sheet pakken (a5) en dat met schilderstape om je hoofd plakken. Ziet er niet uit maar is wel goedkoop en veilig !!
Werkt niet echt lekker volgens mij.
En een pak sheets kost meer als een veiligheidsbril...

Samen staan we sterk!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Quintus schreef op 25 January 2003 @ 18:53:
Veilig??? D8 het niet.. zo'n slijpschijfje schiet daar dwars doorheen als ie breekt. Ik heb wel eens een topic gelezen waarin werdt verteld dat een stukje van zo'n slijpschijfje tegen een veiligheidsbril van acryl is geschoten die daar dus in bleef haken, laat staan wat er met je transparantje doet.

Wees nou eens slim en koop gewoon de juiste spullen, je ogen zijn je meer waard als die enkele euro's!!

[ Voor 6% gewijzigd door Tentacle1 op 25-01-2003 19:26 ]

System specs

Verwijderd

Tentacle1 schreef op 25 January 2003 @ 19:24:
[...]

Veilig??? D8 het niet.. zo'n slijpschijfje schiet daar dwars doorheen als ie breekt. Ik heb wel eens een topic gelezen waarin werdt verteld dat een stukje van zo'n slijpschijfje tegen een veiligheidsbril van acryl is geschoten die daar dus in bleef haken, laat staan wat er met je transparantje doet.

Wees nou eens slim en koop gewoon de juiste spullen, je ogen zijn je meer waard als die enkele euro's!!
Zo'n Dremel schijfje is nog nix! Ik was een keer m'n pa aan het helpen toen ie met de grote slijptol bezig was... Even later zet ie 'm weer aan, PATS!!!

Ik werd ineens bekogeld door 100'en stukjes slijpschijf!!! :'(

Dat doet heel erg auw! Overal schaafwonden en blauwe plekken... Het was zo'n high-grade slijpschijf om gehard stalen assen mee door te slijpen...

Maar ook hier geldt weer: gelukkig had ik een bril op en stond ik niet recht met m'n hoofd naar dat ding toe _/-\o_

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Kan je nagaan... en dan te bedenken dat sommige er dan met een transparante sheet staan te werken }:O |:(

System specs

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 19:30:
[...]

Zo'n Dremel schijfje is nog nix! Ik was een keer m'n pa aan het helpen toen ie met de grote slijptol bezig was... Even later zet ie 'm weer aan, PATS!!!

Ik werd ineens bekogeld door 100'en stukjes slijpschijf!!! :'(

Dat doet heel erg auw! Overal schaafwonden en blauwe plekken... Het was zo'n high-grade slijpschijf om gehard stalen assen mee door te slijpen...

Maar ook hier geldt weer: gelukkig had ik een bril op en stond ik niet recht met m'n hoofd naar dat ding toe _/-\o_
een slijptol scherf komt idd 100x harder aan als zo'n dremel ding, komt omdat de diameter groter is, en de centrifugaalkracht veel groter. een scherf daarvan gaat ook door je huid heen kan ik je vertellen :P

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 00:28

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

uhm, ik gebruik tijdens het dremelen altijd die goedkoopste schijfjes, die van 35 stuks voor 7.50. Die zijn wel zo op, maar ik moet zeggen dat ik met 1 schijfje toch altijd halve meter 1mm dik staal doorkom, als het op bochten werk aan komt, gaat dat natuurlijk veel harder.....en dan is het hooguit 20 cm....
ik heb geleerd om het rustig aan te doen, en vooral geen kracht te zetten op de dremel, laat de dremel happen. Want anders breekt ie, en als die dat niet doet, dan die je het schijfje voor je ogen kleiner worden.....

suc6, en veel experimenteren en oefening baart kunst.

T60P Widescreen

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
uitglijden over je case is ook wel een domper. Laatst was ik bezig met het maken van blowholes.

ziiiiiiingggg...zo de halve case over, uitgeschoten |:(

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Ach, als je het zo bekijkt, is zelfs een handzaag gevaarlijk.

"Wij danken u voor de aanschaf van deze met-de-hand-aangedreven-zaag.
... draag tijdens gebruik altijk helm, veilighieds bril, veiligheidsschoenen en gehoorbescherming" 8)7

Het blijft altijd uitkijken met slijpschijven, hoe klein ze ook zijn.

Ik dacht dat bij een gewone slijptol de omtreksnelheid van een nieuwe schijf ergens rond de 80 m/s ligt.

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Seesar schreef op 26 januari 2003 @ 21:22:
uhm, ik gebruik tijdens het dremelen altijd die goedkoopste schijfjes, die van 35 stuks voor 7.50. Die zijn wel zo op, maar ik moet zeggen dat ik met 1 schijfje toch altijd halve meter 1mm dik staal doorkom, als het op bochten werk aan komt, gaat dat natuurlijk veel harder.....en dan is het hooguit 20 cm....
ik heb geleerd om het rustig aan te doen, en vooral geen kracht te zetten op de dremel, laat de dremel happen. Want anders breekt ie, en als die dat niet doet, dan die je het schijfje voor je ogen kleiner worden.....

suc6, en veel experimenteren en oefening baart kunst.
Precies!

en ik wil nog toevoegen dat 2 schijfjes op elkaar ook werkt! B)

eerste keer bij mij vlogen ze ook in het rond,
toen schrok ik me ook rot
maar je krijgt er handigheid in, al moet ik toegeven dat ik me nogsteeds rotzweet als ik Dremel (ww.)

* Rebels is Dremel specialist ondertussen :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door Rebels op 26-01-2003 23:17 ]

• RooT
  • Laatst online: 29-11 13:51
Druk je misschien bij het slijpen? Als jij druk zet gaan de schijfjes zo op ja, je moet gewoon meegaan ermee en geen druk zetten (dan duurt het wel langer, maar bespaart je een boel schijfjes)
Pagina: 1