Toon posts:

Sharing folders in WinXP pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoeveel gebruikers gelijktijdig een verbinding kunnen hebben met een PC onder XP pro.
Ik weet dat je een folder gelijktijdig kunt delen met 10 anderen, maar is dit tevens een restrictie voor de hele PC?
Stel dat je 2 folders hebt en deze wilt delen met 20 gebruikers, stel verder dat je de ene folder wilt delen met 10 gebruikers en de andere folder met 10 andere gebruikers. Kan dit tegelijkertijd?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dit heeft herlemaal NIETS met PNS te makien.

Het gaat om het aantal IPC$ connectie's. Dus of jij die 10 connectie's nu over 1 share of over 10 shares verdeeld boeit weinig.
Je kan in z'n totaal 10 concurrent connections aan.

Move PNS > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

ik snap weinig van je verhaal... :/ wat wil je bereiken?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 13:49 ]

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
hij wil per map apparte rechten kunnen geven m.b.t. connecties van andere gebruikers.

[ Voor 4% gewijzigd door Rody op 24-01-2003 14:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Rody schreef op 24 januari 2003 @ 14:43:
hij wil per map apparte rechten kunnen geven m.b.t. connecties van andere gebruikers.
Neen, ik wil geld besparen.
Een PC met XP pro + tape unit is duizenden euro's goedkoper dan een fileserver met serversoftware, clientlicenties en backup-programmatuur.

Verwijderd

ik snap dan echt niet wat je nou wil....sorry.. misschien iemand anders..maar ik niet

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 16:17:
ik snap dan echt niet wat je nou wil....sorry.. misschien iemand anders..maar ik niet
We zitten hier met zijn twintigen (en 20 PC's) en willen onze bestanden centraal opslaan. Simpel, we kunnen een fileserver kopen met SCSI schijven, Windows2000 server, 20 clientlicenties, een DLT-unit en backupprogrammatuur (serverversie). Toch een kleine 3000 Euro. Probleem is dat we hier geen budget voor hebben.
Voor minder dan de helft van die genoemde 3000 Euro heb ik een PC met een dikke ide-schijf, Windows XP pro en een tape-unit.
Probleem is dus dit. Als ik in Windows XP pro met rechts een folder aanklik, kan ik de eigenschappen van die folder instellen, o.a. delen. Bij het delen kan ik het toegestaan aantal gebruikers opgeven , echter maximaal 10. Dit is dus een eigenschap van die folder.
Stel dat ik dit ook met een andere folder doe. Dus ook instellen dat maximaal 10 gebruikers toegang hebben.
Nu heb ik dus 2 folders, waartoe ik 10 gebruikers heb gemachtigd. Nu komt het. De 10 gebruikers die ik gemachtigd heb voor de eerste folder, zijn andere (lees: andere PC's) dan de 10 gebruikers van de tweede folder.
En dat is dus de kern van mijn vraag. Kunnen die 20 gebruikers tegelijkertijd een verbinding hebben met die PC, 10 met de eerste folder en 10 andere met de tweede folder.
Maar KOFFIE geeft al aan dat XP pro maar 10 concurrent connections aankan.

• Bajo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 13:08
Ik meen dat active -Directory onbeperk aantal gebruikers aankan en allerlei rechten toegewezen kunnen worden via dit mooie systeem.

Active Directory zit vanaf de Server versie of Advanced Server.
Maar zal geen oplossing zijn die jij zoekt, vanwege je budget etc.

Je zult wel een simpelere en goekopere manier willen horen.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Je kan onder XP pro gewoon aangeven hoeveel mensen op zo`n map kunnen,(kan dus 1 zijn maar ook 999999)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Maar kan je niet beter gewoon NTFS rechten gebruiken? dus het NTFS filesystem.. dan kan je toestaan wie welke folder in mag en wie niet... alleen moet je dan wel een domein hebben, wat jij niet hebt.

ivm roaming profiles e.d.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 20:10 ]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:04
euh waar de rest het over heeft :? maar het is zo idd dat bij windows xp maar maximaal 10 connecties kunnen. ik had maand terug p-r-e-c-i-e-s hetzelfde probleem op de zaak. ik heb toen gewoon redhat 8.0+samba geinstalled (nooit eerder met linux geklooid) en loopt al weken perfect!!!

Omdat het toch maar server is boeit et verder niet dat et linux is

www.redhat.com en www.samba.org ff kijken

success!!

CISSP! Drop your encryption keys!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gek he, dat een workstation OS geen SERVER taken aankan :? |:(

Een WinXP doosje kan idd een paar simpele server taken aan, wil je meer moet je gewoon een server neerknallen.

Het vergelijken van een
een fileserver kopen met SCSI schijven, Windows2000 server, 20 clientlicenties, een DLT-unit en backupprogrammatuur (serverversie).
met
Voor minder dan de helft van die genoemde 3000 Euro heb ik een PC met een dikke ide-schijf, Windows XP pro en een tape-unit.
Slaat als een tang op een varken en is appels met peren vergelijken.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 24 January 2003 @ 22:16:
Gek he, dat een workstation OS geen SERVER taken aankan :? |:(

Een WinXP doosje kan idd een paar simpele server taken aan, wil je meer moet je gewoon een server neerknallen.

Het vergelijken van een

[...]

met

[...]

Slaat als een tang op een varken en is appels met peren vergelijken.
Bestanden delen doen we nu ook al, Windows voorziet daarin. En zoals ik al aangaf, we willen graag onze bestanden centraal opslaan en simpel delen. We vergelijken geen appels met peren. We zijn aan het uitzoeken of dat kan en hoeveel dat kost en of we dat kunnen betalen.

Zeg laurens0619, bedankt voor je suggestie. We zullen dat zeker onderzoeken en jij, Koffie, vergeet vandaag je pil niet in te nemen.
Pagina: 1