[EL?] Magnetischme en hardeschijfen

Pagina: 1
Acties:

• PLeX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik ben nog al een erge muziek-fanaat, en heb op een meter afstand van mijn pc een Subwoofer staan (MTX, 500w rms). Nou zit ik met het volgende probleem.

Eerste pc, ik heb 6 gb hdd, sterft af.
Eerste pc, 2e hdd 40 gb, sterft af.

Tweede pc 80 gbm sterft af....

Ik begin nou toch erg te twijfelen of die die sub hier niet de boosdoener is, of de trillingen die hij veroorzaakt, heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Hoi.

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Hoe lang duurde het voordat je HD afstief? [is dat een correct Nederlands woord?]. Probeer anders eerst het eens om je sub uit te zetten? Boekt dat resultaat?

Het is niet ondenkbaar dat door EM de HD data verliest. Heb er zelf geen ervaring mee maar ben wel benieuwd.

[ Voor 27% gewijzigd door Rizzi op 24-01-2003 13:16 ]

What's a cube to you?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ik denk dat de trillingen eerder schadelijk zijn dan het magnetisme, daartegen is een hardeschijf wel aardig afgeschermd.

Zie ook PC naast luidspreker, schadelijk?

Misschien dat iemand dat met zekerheid kan zeggen?

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-03 22:26
Zou kunnen hdd is natuurlijk erg gevoelig wanneer ie werkt.
500W RMS is wel erg veel naast je comp. maar of het genoeg is om een hdd af te laten sterven?

Maar ja, loop al jaren mijn comp. van z'n plek te slepen terwijl ie gewoon aanstaat. Nog nooit ergens last van gehad, lijkt me dat dat meer schokken geeft dan een sub.

mcb1

• PLeX
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik zal eens een filmpje fixen, waar op alles zichtbaar is, moment

Hoi.

• Remy
  • Laatst online: 24-03 03:46

Remy

I usually get 100% accuracy

meer schokken, daar gaat het niet om lijkt me. Toch meer om die lage herzen. Onder de 80 herz ofzo gaat door veel dingen makkelijk heen, of wordt zelfs versterkt (plaatstaal). Het zou heel goed kunnen doordat je harde schijf netjes zit vastgeschroefd in je kast, dat ie ook alle trillingen opvangt die die kast 'opneemt'. Misschien een idee om je HDD 'in te pakken' ? Een Silent Drive set ofzo, of misschien iets anders waardoor hij geisoleerd is.

LinkedIn
Instagram

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Mag trouwens wel naar Opslagmedia & I/O Controllers

[ Voor 5% gewijzigd door m-m op 24-01-2003 13:21 ]

Pagina: 1