Toon posts:

vraag van een leek // 8500 LE 128mb

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is zo'n Radeon 8500 LE 128Mb goed?
Is hij anders dan een "gewone" 8500 of niet?
En waarom is hij zo goedkoop? ( hij lijkt mij wel snel )

Ik weet wel dat er een hoop dudes zijn die zeggen koop geen ati want support sux oid. Maar geef mij iig een zinnig antwoord->

Is het het waard om voor +/- 110 euro van een gf2 mx400 naar zo'n Radeon te stappen?

Alvast bedankt :)

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 23:48

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

De LE staat er voor dat hij 25 MHz langzamer is dan het originele model
8500 = 275/275 GPU/MEM
8500LE = 250/250 GPU/MEM

Verder zit er weinig verschil tussen

Hij is het zeker waard.
maar let er wel op dat je dan ook een goede koeling moet hebben.
ik heb mijn originele verkocht omdat hij te warm werd >:)

deze draait nu in een systeem met een grote zalman fan er boven op @ 12V.
een herrie maarja is mijn systeem niet

[ Voor 46% gewijzigd door SimplyMe op 24-01-2003 12:50 ]

Verwijderd

8500le betekend dat deze op een lagere kloksnelheid draait dan een normare 8500. Ik heb zelf een 8500 le met 64 mb gehad die draaide op 250mhz (geheugen en core), prima kaartje, kreeg na een half jaar alleen een conflict met mijn moederbord waardoor ik 1 game (bf1942) niet kon spelen, als ik de kaart in een ander moederbord drukte kon ik dit wel. Ik vond het een prima kaartje en het verschil tussen de gf4mx en de radeon is dat de laatse dx 8.1 ondersteund en in de meeste games net iets sneller is. Vraag even aan de winkel waar je de radeon wilt kopen op welke snelheid deze draait (geheugen en core), als deze op 250 mhz (of hoger) draai is het ok anders zou ik een andere kaart nemen.

Verwijderd

SimplyMe schreef op 24 January 2003 @ 12:48:
De LE staat er voor dat hij 25 MHz langzamer is dan het originele model
8500 = 275/275 GPU/MEM
8500LE = 250/250 GPU/MEM

Verder zit er weinig verschil tussen

Hij is het zeker waard.
maar let er wel op dat je dan ook een goede koeling moet hebben.
ik heb mijn originele verkocht omdat hij te warm werd >:)

deze draait nu in een systeem met een grote zalman fan er boven op @ 12V.
een herrie maarja is mijn systeem niet
Je hebt ook 8500 le kaarten die lager dan 250 mhz draaien

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Volgens mij draait die LE op een lagere core/mem frequency dan de echte. Zelf heb ik een Radeon 8500 pro, en die draait best lekker (had eerst een MX 400 erin hangen, verschil merk je wel degelijk).

Over het algemeen zijn de kleuren filters van ATI beter dan van Nvidia afhankelijk van welk board natuurlijk, er zijn hele goeie Nvidias en brakke ATis. zelf een Hercules gehad, maar dat was gewoon slecht beeld.

Maar ik zou zeggen bekijk eens een paar benches en kijk eens rond in V&B en ik denk dat je wel iets kan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ok thnx,

maar hij maakt niet veel bullshit problemen met allerlei spellen/games of programma's?

Want ik heb niet zo'n zin om in dit systeem dat al zo vaak hangt om niets nog een onrust schoppert erin te gooien if joe noo wot aai mien (: :Y)

k thnx np gl hf tbh imho GG jongeman :)

Verwijderd

Hmm, die 25 mhz kan je toch zo overclocken?
Dat moet geen probleem zijn of wel?

Nou ja, iig een stuk betere kaart dan zo'n GeForce 2 mx 400 :)

Verwijderd

Ga eerst eens zelf op zoek naar info, zorg dat je geen leek meer bent, dat is het minste wat we van je vragen. Er is echt veel informatie zelf makkelijk over te vinden. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.