Toon posts:

Netwerk Planet ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een netwerk aanleggen met Planet ADSL. Ik had al een netwerk met Casema. Hoe moet ik dit netwerk veranderen om een netwerk met Planet ADSL te krijgen? Alleen de DNS nummers veranderen?

Wat zijn eigelijk de DNS nummers en de SMTP van plantet ADSL? Ik kon ze niet vinden in het boekje van Planet.

DigitalX (is onervaren met netwerkjes...helaas)

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 21:42

GaMbiNo

1337

Je bent dus overgestapt van internetprovider van Casema @Home naar Planet ADSL?

Dan moet je ff in de boekjes kijken of je zelf handmatig een IP moet gaan invoeren of dat je moet kiezen voor "Automatisch een IP verkrijgen" ook wel DHCP.

Het lijkt me echter stug dat er geen duidelijke handleiding bij zit. :/

Verwijderd

Wat bedoel je in vredesnaam? Een netwerk met Planet ADSL? Je hebt al een ADSL verbinding bij Planet of niet?
Door je DNS serverinstellingen te veranderen gebruik je vanaf dan alleen hun DNS servers en verder niks hoor.

Verwijderd

GaMbiNo schreef op 24 January 2003 @ 12:42:
Dan moet je ff in de boekjes kijken of je zelf handmatig een IP moet gaan invoeren of dat je moet kiezen voor "Automatisch een IP verkrijgen" ook wel DHCP.
Opzetten van een standaard KPN ADSL verbinding werkt niet zo simpel, maar staat allemaal overduidelijk in de handleiding aangegeven inderdaad.

Verwijderd

Topicstarter
GaMbiNo schreef op 24 januari 2003 @ 12:42:
Je bent dus overgestapt van internetprovider van Casema @Home naar Planet ADSL?

Het lijkt me echter stug dat er geen duidelijke handleiding bij zit. :/
Er zit wel een duidelijke uitleg bij hoe je de ADSL moet installeren, maar niet over hoe je een LAN in moet stellen. Maar ik dacht dat de DNS voor het delen van internet was.. moet die dan niet veranderd worden

Verwijderd

Hier is maar 1 antwoord op eigenlijk: Hoe deel ik Internet ?

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:38

m0nk

16-09-2003 15.15

beetje vaag verhaal maar ja hier de info..

dns1: 195.121.1.34
dns2: 195.121.1.66

smtp: mail.planet.nl

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 12:44:
[...]

Er zit wel een duidelijke uitleg bij hoe je de ADSL moet installeren, maar niet over hoe je een LAN in moet stellen. Maar ik dacht dat de DNS voor het delen van internet was.. moet die dan niet veranderd worden
Je hoeft toch ook geen LAN aan te leggen?
Je moet gewoon ff een paar netwerkinstellingen doen.
IP, DNS, Gateway of DHCP
Dit staat vast wel omschreven in de handleidingen.

Of wil je je internet delen over meerdere computers?

[ Voor 3% gewijzigd door GaMbiNo op 24-01-2003 12:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 12:43:
Wat bedoel je in vredesnaam? Een netwerk met Planet ADSL? Je hebt al een ADSL verbinding bij Planet of niet?
¨
Ik bedoel dat er hier in huis twee computers staan, beneden heeft verbinding met Planet ADSL en dat wil ik boven ook hebben.

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 12:46:
[...]

¨
Ik bedoel dat er hier in huis twee computers staan, beneden heeft verbinding met Planet ADSL en dat wil ik boven ook hebben.
Als je dan ff had gezocht had je dit Hoe deel ik Internet ?
gevonden.

Je posts laten aan duidelijkheid ook iets te wensen over. :/

Verwijderd

Topicstarter
m0nk schreef op 24 januari 2003 @ 12:46:
beetje vaag verhaal maar ja hier de info..

dns1: 195.121.1.34
dns2: 195.121.1.66

smtp: mail.planet.nl
Thanks voor de info. Wat eigelijk, vaag verhaal.. ? Ik wil gewoon het internet delen.. Lijkt me toch niet zo advanced moeilijk te begrijpen...

Maar ok.. als ik die dns nummers invul, boven en beneden, moet ie het dus doen?

Verwijderd

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. Nee Nee Nee.
Lees Hoe deel ik Internet ? nou gewoon man.
En lees de FAQ er gelijk ook bij, het is hier geen helpdesk, er wordt van je verwacht dat je zelf ook enige moeite doet, iets dat jij klaarblijkelijk niet wenst te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 13:10:
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. Nee Nee Nee.
Lees Hoe deel ik Internet ? nou gewoon man.
En lees de FAQ er gelijk ook bij, het is hier geen helpdesk, er wordt van je verwacht dat je zelf ook enige moeite doet, iets dat jij klaarblijkelijk niet wenst te doen.
Voor de rest gaat het goed? Ik heb het toch ook gelezen.. maar ja..als ik het dan nog niet helemaal snap.. sorry dat ik niet zo goed ben in netwerken als jij. Maar iedereen zit wel te zeuren dat ik zo dom ben etc. maar ik heb nog steeds geen -normaal- antwoord...

Verwijderd

Verwijderd

Als je eerst je even een beetje had ingelezen in de regels hier, dan had je geweten dat je het compleet fout aanpakt zo.
Als je gewoon een topic opent, duidelijk aangeeft wat je gelezen hebt, wat je geprobeerd hebt en waar je dan daarna niet uitkomt, dan is iedereen je bereid te helpen, hoe 'simpel' die vraag ook zou zijn.
Nu kom je hier gewoon 'hoi, ik wil dit, het lukt me niet, leg me dat eens uit' en dat is gewoon niet gewenst.
Ga het nou eens rustig zelf proberen aan de hand van die FAQ en vertel dan wat er eventueel niet lukt of onduidelijk is.

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Misschien heb je hier wat aan dan:
FAQ Network Troubleshooting
En nogmaals:
Hoe deel ik Internet ?
Daar staat echt alles in wat je moet weten, als het dan nog niet lukt kan dat drie oorzaken hebben:

1.) Je pc is brak, post dan duidelijk wat precies het probleem is en wat er wel niet werkt, je settings, OS, internet deel programma, enz.
2.) Je moet beter lezen en leren zoeken
3.) Misschien moet je toch es dat linkje van Yakko doen.

Iedereen hier probeert je zo goed mogelijk te helpen maar je posts laten nogal wat aan duidelijkheid te wensen over en na een aantal van dat soort posts beginnen mensen zich daaraan te irriteren.

Wat je hier vraagt is zo vreselijk basic, het staat in bovenstaande FAQ's heel erg duidelijk omschreven.
Daarnaast zijn er al honderden topics over geweest die je via De Search zo terug zou kunnen vinden.

Succes.

[ Voor 4% gewijzigd door GaMbiNo op 24-01-2003 13:54 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

<h1>Hoe deel ik Internet ?</h1>

sorry hoor, maar met die FAQ en dan ook nog eens de manual van je inet verbinding moet je er toch echt wel uitkomen.
Gelieve ook eerst eens op je gemak de FAQ door te lezen, ipv een of andere cryptische omschrijving neer te kwakken.

Dat je een totale n00b bent in Netwerken is totaal geen probleem, echter zul je er dan wel je best voor moeten doen en niet zomaar voor laten kauwen zonder zelf zoeken.

NOFI maar misschien is dit idd wel iets : http://www.beginnersweb.n...3f2ab88d2a2a1b459967bd8cf

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.