mijn printer doet het niet meer , ik heb alles al geprobeerd ... de verbinding tussen pc en printer is niet in orde . want de zelftest op de printer werkt goed. Ik denk dat de aansluiting op de pc via lpt1 niet goed is als ik daar namelijk de snoer inplug is het daar achter erg geforceerd en een beetje ingedrukt (de lpt1 poort is ingedrukt achter aan op het moederbord) nou vraag ik me af of er een soort pluggies zijn die het mogelijk maken om de printer nu niet via lpt1 te verbinden maar via usb of moet de printer daar helemaal op afgericht zijn (ik heb een hp 690) en de newe printers werken allemaal bija met usb maar kan ik deze ook via een snoer zo weer wewrkende krijgen......of moet ik iets anders doen??
Er zijn USB printerkabels, dat klopt
maar of ze werken op je printer, dat is beetje afhankelijk van de printer (maar zodra je een USB printerpoort geinstalleerd krijgt zou het geen probs moeten geven)
maar of ze werken op je printer, dat is beetje afhankelijk van de printer (maar zodra je een USB printerpoort geinstalleerd krijgt zou het geen probs moeten geven)
Ik heb wel ergens USB -> LPT converters gezien (mogelijk van Safeway oid), maar die kan ik op dit moment niet zo snel vinden. Wel kan je iets anders doen: een PCI Parallel kaartje. Dat zou gewoon moeten werken met je printer.
Dat is overigens nog een stuk goedkoper, want USB kabels zijn niet echt goedkoop te noemen (waren geloof ik iets van 40€ ofzo toen ik ze laatst ergens zag).Aikeleer schreef op 24 January 2003 @ 16:33:
Ik heb wel ergens USB -> LPT converters gezien (mogelijk van Safeway oid), maar die kan ik op dit moment niet zo snel vinden. Wel kan je iets anders doen: een PCI Parallel kaartje. Dat zou gewoon moeten werken met je printer.