Toon posts:

DVD discovery

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In het blad 5.1+ surround zag ik een verhaal over een DVD die te koop is in duitsland (www.dvd-discovery.de) om je beeld en geluid van je apparatuur te optimaliseren. Deze DVD heet DVD-Discovery en is voor 51 euro te koop. Heeft iemand ervaring met deze of soortgelijke dvd's en is het optimaliseren van de tv zelf goed te doen en de moeite waard?

met vriendelijke groet,

Verwijderd

Het is zeer zeker de moeite waard om de disk te kopen! Zowel om de beeld- als de geluidssignalen om je set perfect te calibreren. Wil je een stap verder gaan, dan kun je op je display nog een ISF calibratie laten doen. Dit zal nog weer een stap verder gaan.

• pling
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-01 21:44

pling

Lekker Kepjoeteren

Tip: Bij de starwars films zitten ook THX afstel menuutjes.

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
echter, die thx optimize tools zijn afgestemd op de film waarbij ze worden meegelevert. Je optimaliseerd dus je set voor die ene film.

Ik gebruik de ht tuneup dvd, kost pakweg €30 en is erg goed bruikbaar.

Of zoals garmtz zegt, een isf calibratie. Kost wat, maar het is het echt waard!

Verwijderd

Topicstarter
bjorn, de ht tuneup dvd waarin verschilt die van deze dvd en waar is deze te krijgen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 12:16:
In het blad 5.1+ surround zag ik een verhaal over een DVD die te koop is in duitsland (www.dvd-discovery.de) om je beeld en geluid van je apparatuur te optimaliseren. Deze DVD heet DVD-Discovery en is voor 51 euro te koop. Heeft iemand ervaring met deze of soortgelijke dvd's en is het optimaliseren van de tv zelf goed te doen en de moeite waard?

met vriendelijke groet,
Ook ik ben op zoek naar een goede test-dvd. Je kunt deze DVD-Discovery trouwens voor hetzelfde geld ook in Nederland kopen: www.snijders-hifi.com. Maar 51 euro vind ik wel wat prijzig. De vorige versie ervan, Referenz-DVD, is in Duitsland te koop voor 19,95 euro. Er staan hierop minder testbestanden en zo, maar misschien is deze ook de moeite waard, zeker als je niet per se het nieuwste van het nieuwste wilt?? Ben wel benieuwd of iemand mij deze Referenz-DVD kan aanraden (of een andere PAL-test-dvd).

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
httuneup is onder andere te krijgen bij http://www.xs4all.nl/~itc/ITCSHOP/index.html

Waarin deze verschilt van discovery weet ik niet, heb nog niet met discovery kunnen werken. Ik had iig genoeg aan de httune up dvd (+ een decibel meter) om mijn audio en projector af te stellen.

Kijk ook eens op www.htforum.nl, ik geloof dat men daar wel ervaring heeft met beide en je goed (beter dan ik in elk geval ;)) kunnen adviseren welke je moet gebruiken.

Verwijderd

bjorn schreef op 24 januari 2003 @ 21:32:
httuneup is onder andere te krijgen bij http://www.xs4all.nl/~itc/ITCSHOP/index.html

Waarin deze verschilt van discovery weet ik niet, heb nog niet met discovery kunnen werken. Ik had iig genoeg aan de httune up dvd (+ een decibel meter) om mijn audio en projector af te stellen.
Deze is ook geschikt voor de Nederlandse markt, neem ik aan (PAL en regio 2)?
Pagina: 1