Toon posts:

[Philips 109p4] Onduidelijke letters

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe PC gekocht en heb nou problemen met me beeldscherm, een Philips BRILLIANCE 109p4. Ik was er eerst van overtuigd dat het me videokaart was, maar naar testen bleek dat niet zo te zijn.

Ik zie in een verticale lijnen patroon en soort grote lichtere strepen lopen (mix tussen lichte strepen en rozeachtig lijkt het),

En met teksten op mijn beeldscherm ziet de "i" er op sommige plekken uit als "l" en "ii" lijken op sommige plekken wel aanelkaar te zitten.

Mijn theorie is dat die lichte en donkere verticalen lijnen door me leter heen lopen en er zo voor zorgen dat ik soms een duidelijke i heb, soms een i van de helft een lichte streep en andere helft donkere streep, en soms een letter op de lichte streep die daarom vaag overkomt in een tekst. Ik weet het een vaag verhaal maar een groot irritant probleem voor me..:'(

Hier heb ik het meest last van rond de resolutie 1280x1024. Met moire settings helpen wel iets met weg te werken maar volgensmij zorgt dat er alleen voor dat alles VEEL minder scherp wordt. Heb me Convergence wel goed ingesteld.

Heb veel zitten te lezen hier op tweakers en ik lees dingen over Ghosting, Moire en gebruik van BNC kabels? Wat zou ik voor een probleem hebben en belangrijker..

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen??

Greetz,
Dark Shadow :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens of er ook monitor drivers zijn voor je monitor. Zet verder AA eens aan in geavandeerde beeldeigenschappen. En vervang de kabel van je monitor ook eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ben ik aan 't doemdenken, maar weet je zeker dat de monitor niet ooit eens een fikse dreun te verduren heeft gehad?

Ik lees in de specs van de monitor dat 't een aperture grill mask (dradenmasker- als in een trinitron) scherm heeft. Die zijn redelijk kwetsbaar, zeker bij de grotere schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 14:44:
Kijk eens of er ook monitor drivers zijn voor je monitor. Zet verder AA eens aan in geavandeerde beeldeigenschappen. En vervang de kabel van je monitor ook eens.
Heb ik geprobeerd echter AA heeft volgenmij geen effect op het bureaublad.
Officiele monitor drivers had ik al geinstalleerd.:/
Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 15:54:
Misschien ben ik aan 't doemdenken, maar weet je zeker dat de monitor niet ooit eens een fikse dreun te verduren heeft gehad?

Ik lees in de specs van de monitor dat 't een aperture grill mask (dradenmasker- als in een trinitron) scherm heeft. Die zijn redelijk kwetsbaar, zeker bij de grotere schermen.
Zover ik weet niet.. Niet hier in huis waar ik bij was iig, hij is neergezet en niet meer van z'n plaats afgekomen.:/

nergens mensen met een 109p4 om te testen of hun het zelfde zien??

Voor de duidelijkheid, de enigste klachten die ik er over heb is dat letters soms erg vaag over komen, ik zie geen grote strepen over me beeld heen lopen op het bureau blad ofzo, maar dus wel genoeg "storing" om er voor te zorgen dat me ogen zich ergeren aan die vage letters op 1280x1024 (en omgeving).

Nog meer idee'e ?? :X :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:48
Waarom maak je niet gewoon aanspraak op garantie? Die monitor hoort gewoon een strak beeld te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet ik, maar gehad gehoopt meer reactie hier te krijgen van mensen die dezelfde monitor hebben om te zien of het niet het zelfde probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens nieuwe drivers te dowloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een Philips 109p4, ik draai hem voor CAD en 3D op 1600x1200, en ik moet zeggen dat het redelijk draait. De signaalkwaliteit van de kabel of de kaart is misschien een beetje minder, waardoor je muispijltje als je heel goed kijkt een beete een schaduw heeft, maar het soort problemen als jij ze zegt heb ik niet gehad. Het is een topklasse monitor, verwacht dan ook maar van de Philips dat ze het product zullen vervangen. Ga wel echt goed na of het aan je monitor ligt, probeer eens een andere monitor uit op je pc, en sluit je Philips aan op een andere pc. Zo sluit je uit dat het aan de videokaart kan liggen. Dit probleem lijkt me ook geen kwestie van drivers eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dank jullie voor jullie antwoorden tot nu toe.

Na verder zoeken heb ik een duidelijke beschrijving van mijn probleem in het engels gevonden:

I'm having appears to be subtle vertical stripes on the
screen, which causes text to alternate horizontally between sharp, and
slightly out of focus.

Heb er vandaag trouwens ook een andere videokaart aangehongen en videokaart drivers geupdate maar geen verschil.

Zou het veel verschil maken als ik er een BNC kabel opaansluit ??
of maakt dat in mijn geval niks uit ?

Ook de convergence is boven in herm en onder in de scherm niet erg goed, in het midden geen problemen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verder niemand meer die informatie of tips met me te delen heeft??
Pagina: 1