[adsl] splitter aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 07:50
ik weet dat hij voor alle andere apparatuur moet, maar volgens mij als ik hem voor dit kasje plaats is het ook goed aangezien ik vermoed dat alles daarop is aangesloten
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.vloothuis/kassie2.jpg
het is een kastje tegen afluisteren (werkt met relais)

dit komt ook een stuk beter uit met de bekabeling. nu zit ik alleen nog met een probleem, hoe knijp ik dit in een rj11?? bij ons hebben ze wel heele vage kleuren gebruikt.. snap er niks meer van...
in mijn vorige topic die weer dicht werd gegooit voordat ik verder kon vragen
zij iemand dat ik die witte en zwarte moest hebben, maar ik weet dus niet hoe om ze in de rj11 moeten.

ik ga liever ook niet knoeien met de kabel beneden, aangezien er ook nog appart isdn doorloopt over andere aders. geen idee welke. kpn heeft er weer een zooitje van gemaakt :(

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:54

Arjan A

Cenosillicafoob

Laat KPN maar eens langskomen, dit is toch geen professioneel aangelegde telefoonlijn???

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• sharkzor
Arjan A schreef op 24 January 2003 @ 12:02:
Laat KPN maar eens langskomen, dit is toch geen professioneel aangelegde telefoonlijn???
nee dat d8 ik ook toen ik het zag. :(
heeft ook vanalles hier gelopen. 2 analoge lijnen waarvan 1 was omgezet naar isdn, datanet en weet ik veel nogmeer.

maar ik heb net ffe die 1e 2e eruit gerukt en toen waren alle telefoons dood. dat betekent dus dat dat het begin is. dat is de 1e aansluiting. als ik die 2 draadjes gewoon in een rj11 krimp is het opgelost. nu nog weten hoe het om moet en dan heb ik helemaal geen stinkende 100pleuro kostende monteur nodig ;)

--edit--
net ffe de dhz helpdesk gebelt, die hadden dus geen idee over wat voor kastje ik het had. :(
ze blaaten gewoon van ja meneer u moet het beneden aansluiten waar de lijn binnenkomt en anders belt u maar een monteur. #$@@#$@$# ik hoef alleen maar te weten hoe ik die zooi in rj11 krimp!!

kan het trouwens kwaad als ik het perongeluk andersom probeer? heb nog wel een kabel wat losse draadjes, ga ik het gewoon met een telefoon uitproberen

[ Voor 27% gewijzigd door sharkzor op 24-01-2003 12:13 ]

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik zou hier toch even mee oppassen met het aansluiten.
Zelf weet ik niet wat een dergelijk apparaat precies doet en of dit kan storen met adsl.

Je _zou_ het volgende kunnen proberen:

Als het goed is zit dit (wat je op het plaatje laat zien) _voor_ de NT1, als het goed is loopt er 1 kabel tussen de NT1 en wat je laat zien.
Deze kabel doormiddenknippen, rj11 stekkers erop (rood en blauw in het midden, welke volgorde weet ik niet uit mijn hoofd) en dan de splitter ertussen. Hou er wel rekening meer dat je een verbindingskastje bij de hand heb om het weer aan elkaar te zetten, mocht het niet meer werken.

Maar nogmaals, ik weet niet wat het apparaatje doet met de frequentie op de telefoonlijn.
Persoonlijk lijkt het mij het beste om die kpn man voor 100 euro in te huren en dan vervolgens lekker zonder problemen te internetten en geen geklooi met zelf aanleggen en iemand die zeker weet dat hij er verstand van heeft.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

gewoon de 2 draden in de middelste pennen van de rj11 knijpen, volgorde maakt inderdaad niet uit, als de draden andersom zitten doet alles het gewoon .

• sharkzor
Radian schreef op 24 January 2003 @ 12:22:
gewoon de 2 draden in de middelste pennen van de rj11 knijpen, volgorde maakt inderdaad niet uit, als de draden andersom zitten doet alles het gewoon .
mooi :)
kwam er ook net achter, ffe met losse contactjes en een telefoon getest. maakt idd niks uit.
en [Airwolf], ik heb adsl over analoog. isdn ligt er nog naast. word door de zaak ook omgezet in adsl hoorde ik })

• sharkzor
#%$#@$#@!!!![voeg hier scheldwoorden in]

net aangesloten, zwarte en witte in rj11, die in de splitter, dan vanuit de splitter terug in het kasje en naar het modem. krijg ik ruis op de achtergrond!!! $@#$#@!!
andersom aansluiten resulteerd in geen adsl signaal...
net ffe met pa gebeld die nu op vakantie is, ik mag een monteur bellen. ga ik nu ook zeker doen, laten hun die zooi maar uitzoeken!

Verwijderd

sharkzor schreef op 24 January 2003 @ 11:59:
ik weet dat hij voor alle andere apparatuur moet, maar volgens mij als ik hem voor dit kasje plaats is het ook goed aangezien ik vermoed dat alles daarop is aangesloten
[afbeelding]
het is een kastje tegen afluisteren (werkt met relais)
Dit is zo te zien wel degelijk door KPN aangelegd en niet door een broddelaar. KPN gebruikt namelijk altijd het kabelomhulsel om lassen te isoleren, en dat is hier ook gedaan.

Zo te zien is 't een telefoonrelais, een automatische schakelaar dus, die ervoor zorgt dat er als een toestel in gebruik is het andere toestel buiten gebruik is. Met andere woorden, gebruik je toestel 1, dan is toestel 2 helemaal dood en andersom (bij de Gamma en dergelijke winkels verkopen ze ze ook, maar dan in een kleine vorm).

Ik neem aan dat N je netlijn is en dan die A + B daarvan de draden die je moet hebben, terwijl n1 en n2 de toestelaansluitingen zijn. Met andere woorden, als ik gelijk heb moet je de splitter aan die draden hangen die nu aan N zitten, en dan 2 draden van je splitter naar die 2 N aansluitingen.

• sharkzor
Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 13:27:
[...]

Dit is zo te zien wel degelijk door KPN aangelegd en niet door een broddelaar. KPN gebruikt namelijk altijd het kabelomhulsel om lassen te isoleren, en dat is hier ook gedaan.

Zo te zien is 't een telefoonrelais, een automatische schakelaar dus, die ervoor zorgt dat er als een toestel in gebruik is het andere toestel buiten gebruik is. Met andere woorden, gebruik je toestel 1, dan is toestel 2 helemaal dood en andersom (bij de Gamma en dergelijke winkels verkopen ze ze ook, maar dan in een kleine vorm).

Ik neem aan dat N je netlijn is en dan die A + B daarvan de draden die je moet hebben, terwijl n1 en n2 de toestelaansluitingen zijn. Met andere woorden, als ik gelijk heb moet je de splitter aan die draden hangen die nu aan N zitten, en dan 2 draden van je splitter naar die 2 N aansluitingen.
dat werkt idd zo. ik had m vanuit de N lijn naar de splitter gedaan en vanaf de splitter weer naar de N. ik kreeg echter nogsteeds een ruis zodra m'n router verbinding ging zoeken.... of moesten er 2 draadjes daaruit gewoon direct op die n1 en n2? lijkt me niet, want ik hoor die router gewoon verbinding zoeken... anyway, na 30min in de w8 te hebben gestaan heb ik een monteur voor dinsdag geboekt. nog best snel vind ik ;)

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

KPN-monteur kost € 70,- inclusief voorrijkosten en dan verwachten ze dat ze het binnen ongeveer 30 minuten kunnen doen. Dus valt behoorlijk mee.

/dev/null

• sharkzor
I_Stealth_I schreef op 24 januari 2003 @ 15:13:
KPN-monteur kost € 70,- inclusief voorrijkosten en dan verwachten ze dat ze het binnen ongeveer 30 minuten kunnen doen. Dus valt behoorlijk mee.
30min? hahahah! dat gaat m echt niet lukken!
maargoed, ze hebben er zelf zo'n zooi van gemaakt.

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:28
Probeer het positief te zien *grinn*. Veel succes met die monteur :*)

http://specs.tweak.to/5253

• sharkzor
Dimmu schreef op 24 January 2003 @ 20:33:
Probeer het positief te zien *grinn*. Veel succes met die monteur :*)
yeah right. ik denk dat er zo'n n00b komt die na 5 min gillend wegrent :D

ik post nog wel of het gelukt is

[ Voor 9% gewijzigd door sharkzor op 24-01-2003 21:11 ]

• sharkzor
kpn is net langsgeweest. was een zeek vakkundig iemand! hij heeft dat achterlijke kastje gelukkig weggehaald en netjus een normaal doosje gemonteerd.
moet wel zeggen dak nogsteeds een beetje ruis op de lijn heb, maar hij hoorde niet echt iets, dus zal wel aan mijn supergevoellige gehoor liggen :D. hij dat het ook met onze isdn lijn te maken kon hebben die door dezelfde kabel liep.
ach boeie, ik bel nooit op lijn :)
ben blij dat het er nu tenminste een beetje netjus uitziet.

Verwijderd

Weet je nou dan ook HOE hij het aangesloten heeft?
Oftewel, weet je wat je fout deed :)

• sharkzor
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 21:13:
Weet je nou dan ook HOE hij het aangesloten heeft?
Oftewel, weet je wat je fout deed :)
volgens mij bijna exact hetzelfde, alleen haalde hij het relais kastje weg. ik hoorde ook dezelfde ruis, maar dat kwam dus door de extra isdn lijn volgens hem ofzo. t boeit me eigenlijk niet zo, hij hoorde bijna niks en pa zal met z'n leeftijd die frequenties ook wel niet echt horen. ik bel toch met isdn :D
iniedergeval staat het zaakje nu een stuk netter. het was echt een bende.
Pagina: 1