Liteon 16x48 CD/DVD-rom probleem

Pagina: 1
Acties:

• Comet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-03 08:40
Ik heb een liteon 16x DVD/ 48x CD-rom speler. (JLMS DVD-ROM LTD-166S).

Ik zet de computer aan en in windows XP professional wordt deze speler niet meer herkend. In het bios echter wel. Voorheen was deze speler wel werkend.
Al ga ik naar Device Manager, dan staat er dat het register beschadigd is of de driver niet goed werkend. (een code 19).
Nu heb ik nieuwe firmware gedownload (rpcde2.exe) maar deze kan niet worden geinstalleerd omdat ie de DVD/CD-speler niet herkend.
Ik heb m ook al verwijderd in de Device Manager en opnieuw opgestart en opnieuw automatisch laten installeren door WinXP maar dan komt ie weer met dezelfde foutmelding.

Ook snap ik de oorzaak van het probleem niet. In de FAQ staat dat je misschien een brandprogramma hebt geinstalleerd of ge-deinstalleerd. Dit is echter niet het geval.

Ik heb de FAQ en de search gebruikt, maar ik kan niets vinden wat op mijn probleem lijkt. Wie kan mij helpen?

Edit:
Ik heb net een andere cd-romspeler, een A-open 52 speed, uit mn andere pc gehaald en vervangen voor de lite-on. Echter hetzelfde probleem doet zich nu voor met de A-open...

[ Voor 9% gewijzigd door Comet op 24-01-2003 12:06 ]

Verwijderd

kan ook zo zijn dat windows je ide-contoller niet goed pakt oid, ik neem aan dat je de dvd speler op je ide-poorten hebt zitten en niet op een onboard-raid controller of een pci-raid controller ofzo ???

bij xp kun je hem terug laten zetten naar een bepaald herstelpunt (ben ik zelf geen voorstander van), misschien dat een driver brak is ofzo :S

en nu ik dit zeg kun je misschien voor je moederbord de nieuwste 4in1 drivers halen, want dit lijkt me geen firmware/bios probleem...

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:04

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Maar ligt het dan niet gewoon aan je moederbord ofzow? ik bedoel als 2 drives het niet doen dan is er toch degelijk wel iets mis :s

Xbox Live ID:Notna8310

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:07

n00bs

Het is weer Zomer!

Firmware update doen, IDE Kabels ff switchen..., Zorg dat je 1 Device op je kabel hebt staan... staat die op Master?? zoja, kanje ook nog CS proberen. Anyway Uninstall je DVD bij je system devices

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 19:19
Ide controller eens helemaal verwijderen, en opnieuw laten detecteren.
Helpt dit niet -> Windows Reinstall

Je kunt wel weet ik hoe veel tijd in het oplossen van het probleem gaan steken, maar een windows reinstall is vaak sneller / handiger.

• Comet
Moederbord werkt nog goed. Kabels ook en DVD-speler ook, alleen wordt deze nu niet herkend.
Kabels heb ik geswitched. Dit hielp ook niet.
Nieuwe 4in1 drivers geinstalleerd. Dit hielp ook niet.
Firmware update gedaan. Dit hielp ook niet.
Alle IDE-controllers verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Dit hielp ook niet.

Heeft iemand nog een idee voordat ik een Windows Reinstall ga doen?

• Comet
*klein schopje*

Niemand meer? Das nou jammer...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het ziet er naar uit dat er toch echt iets mis zit.
Je device manager, heb je die gecontroleerd in windows normal mode of in windows safe mode?
Anyhoe, Format C: lost het probleem wel op.

• Comet
Ik heb zowel in de 'normal mode' als in de 'safe mode' in de device manager mijn DVD-speler verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Dit werkt niet.

Met format c:\ schiet ik ook niks op...
Behalve dat alles van mn pc is verwijderd en die DVD-speler het nog steeds niet doet.

• Comet
Ik heb het probleem nu eindelijk opgelost.
Simpelweg door gewoon een aantal PCI-kaarten van sloten te verwisselen.
Waarschijnlijk zat er daar plotseling een conflict in.
Pagina: 1