Ik probeer de volgende query uit te voeren:
Maar krijg een NULL value terug.
Indien ik probeer de volgende query uit te voeren krijg ik wel een value terug:
Oftewel hier begrijp ik uit dat het niet mogelijk is om een YEAR() functie uit te voeren in combinatie met LIKE.
Wie heeft een oplossing voor dit probleem om dit toch voorelkaar te krijgen.
De bedoeling is namelijk dat er klantnummers(ID) in de debcre tabel staan en de ID word indien er een nieuwe klant is 1 verhoogt.
In de table staat dus dit:
--==[DEBCRE]==--
[ID] [NAME]
2002001 Pietje Puk
2002002 Bram Klopperburg
Nu indien er een nieuwe klant komt wil ik die 1ste query uitvoeren zodat er als resultaat 2002003 uitkomt.
Hopelijk heeft iemand een oplossing om dit toch door middel van een query op te lossen, als het niet anders kan dan moet ik dat maar met PHP oplossen maar het liefst zou ik dit in een query al opgelost willen hebben.
code:
1
| SELECT max(id)+1 FROM debcre where id LIKE YEAR('02-02-03')+"%" |
Maar krijg een NULL value terug.
Indien ik probeer de volgende query uit te voeren krijg ik wel een value terug:
code:
1
| SELECT max(id)+1 FROM debcre where id LIKE "2002%" |
Oftewel hier begrijp ik uit dat het niet mogelijk is om een YEAR() functie uit te voeren in combinatie met LIKE.
Wie heeft een oplossing voor dit probleem om dit toch voorelkaar te krijgen.
De bedoeling is namelijk dat er klantnummers(ID) in de debcre tabel staan en de ID word indien er een nieuwe klant is 1 verhoogt.
In de table staat dus dit:
--==[DEBCRE]==--
[ID] [NAME]
2002001 Pietje Puk
2002002 Bram Klopperburg
Nu indien er een nieuwe klant komt wil ik die 1ste query uitvoeren zodat er als resultaat 2002003 uitkomt.
Hopelijk heeft iemand een oplossing om dit toch door middel van een query op te lossen, als het niet anders kan dan moet ik dat maar met PHP oplossen maar het liefst zou ik dit in een query al opgelost willen hebben.