[redhat7,3] java installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• wigwam
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 18:46
Ik vond op internet een java applet om bestanden via een netwerk te benaderen via java. Het programma start je op met java JFS ./root. Dus ik java gedownload. j2sdk-1.3.0-2.i386. Alleen het werkt nog steeds niet het commando java herkend hij niet. PS heb ik de juiste module wel gedownload j2sdk-1.3.0-2.i386. Of moet ik toch een andere module hebben.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Heb je ook nog wat meer gedaan dan downloaden??

Download iig bij sun
De nieuwste versie (1.4.1_01) die zal vast beter werken en vergeet niet de rpm dan ook daadwerkelijk te installeren...

Verder staat er in de helpfiles van je browser wellicht wel hoe ie weet hoe ie de jvm moet aanroepen. Euh, daarbij ging ik er van uit dat je applets via je browser bekijkt.

Je kan voor het bekijken van applets zonder browser denk ik beter de applet-viewer gebruiken?

[ Voor 21% gewijzigd door ACM op 24-01-2003 11:41 ]

• wigwam
tuurlijk heb ik de RPM geinstalleerd. SOrry

• wigwam
j2re-1_4_1_01-linux-i586-rpm <--- hoe kan ik zoiets installeren. Want op de normale manier lukt het niet. Met RPM -Uvh j2re-1_4_1_01-linux-i586-rpm. Dit is toch wel de juiste package. Want ik kan kiezen tussen JRE & SDK

[ Voor 11% gewijzigd door wigwam op 24-01-2003 11:46 ]

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

chmodden zodat ie executable wordt en daarna executen :)

(chmod 755 j2re-dinges, ./j2re-dinges)

Als je zelf java wilt developen kan je beter de sdk nemen, als je echt alleen maar applets wilt draaien is de jre voldoende.

• wigwam
Unpacking...
Checksumming...
0
0
Extracting...
UnZipSFX 5.40 of 28 November 1998, by Info-ZIP (Zip-Bugs@lists.wku.edu).
inflating: j2re-1_4_1_01-fcs-linux-i586.rpm
Done.

Oke maar nu weet ik helemaal niet waar hij hem heeft gezet en hij was binnen 3 seconde klaar

• wigwam
sorry het is nu natuurlijk een RPm geworden SORRY. Maar ik heb hem nu geinstalleerd alleen hoe kan ik hem nou runnen. Bij C is het gewoon gcc. Alleen wat is het bij java. In iedergeval een java want dat werkt niet.

[ Voor 63% gewijzigd door wigwam op 24-01-2003 11:57 ]

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Euh...

Je hebt ofwel een .jar of .class file die je wilt "uitvoeren" dat doe je ongeveer zo:
java NaamVanClass (zonder .class) en evt java NaamVanClass -cp dinges.jar

En als je .java files moet compileren dan ben je natuurlijk met java-development bezig en dan moet je die sdk versie hebben zoals ik al zei.

Verwijderd

Zorg ook voor dat het pad van /j2sdk1.4.0_01/bin in de omgevingsvariabele $PATH is opgenomen.

• wigwam
Hoe doe ik dat precies. Dat met dat PATH.

Verwijderd

Nou zo dus:
code:
1
export PATH=$PATH:/hierdushetpad/vandejava/runtimeenvironment/bin
.

Verwijderd

[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]
Hoe je een directory aan je PATH toevoegt mag je zelf wel even uitzoeken, dit lijkt weer af te dalen naar helpdesk niveau. Lees bijvoorbeeld de documentatie van je distro eens door. In bevengenoemde draad staan onderin linkjes naar documentatie per distro en in het algemeen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.