KT3 MS-6380E Ultra 2 loopt vast bij 133 Mhz

Pagina: 1
Acties:

• kuka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 21:04
Geachte lezer,
Ik heb zojuist een hoop topics doorlopen maar antwoord op mijn vraag heb ik nog niet gevonden. o.a. fsb xp2000+

SPECS: KT3 MS-6380E Ultra 2 mobo (1ste versie), AMD 2100+, 512mb ddr PC2700, powercolor 128 Radeon 9000 vid.kaart,Pinnacle Studio Pro tv-kaart, Soundblaster live, 3com netwerkkaart,a-open brander en a-open dvd.

PROBLEEM: Mijn pc werkt alleen als de FSB op 100 Mhz staat (1500+). Wanneer ik deze hoger wil zetten en hem uiteindelijk op 133 Mhz (2100+) zet en opsla zie ik bij het opstarten wel dat ie op 2100+ staat maar verder dan het 2de scherm komt ie niet. Na een paar keer uit en aanzetten komt hij wel verder tot in windows en herkent hij mijn vid.kaart, tv-kaart, geluidskaart, brander en dvd niet meer. Ik kan mijn geheugen nu ook niet volop gebruiken en dat is :( . Heeft iemand een idee?

Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Uit Hangen en Opstartproblemen onderaan op Technische PMG FAQ:
Eventueel FSB nóg lager zetten bij instabiliteit (bijv. 100MHz in plaats van 133MHz). Als het probleem hiermee wordt opgelost, dan is er vaak sprake van een koeling/airflowprobleem, een ontoereikend cq half kapotte voeding, gaar geheugen of veel te strakke geheugentimings. In zeldzame gevallen is de moederbord de schuldige.
Heb je dit allemaal reeds nagelopen?

En verder:
Ik kan mijn geheugen nu ook niet volop gebruiken
Dit kan ik niet goed interpreteren.. Wil je op dat punt wat duidelijker zijn?

• kuka
Het geheugen draait nu ook op 100 Mhz terwijl dat toch normaal op 333Mhz is of heb ik dat mis?
Als de FSB op 100 Mhz staat dan doet mijn systeem het goed, geen klagen. Zoals ik het van jou begrijp kan ik er zelf, (software-matig) niks aan instellen of veranderen. Ik denk dat ik hem naar de winkel breng en dat ze maar uitzoeken wat er mee aan de hand is. Ik heb tenslotte nog garantie. Thanx!

• kuka
Ik heb betaald voor een 2100+ en kan nu maar tot 1500+ da's toch zonde.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

kuka schreef op 24 januari 2003 @ 11:29:
Het geheugen draait nu ook op 100 Mhz terwijl dat toch normaal op 333Mhz is of heb ik dat mis?
De term "DDR" zegt jou dus niks? Lees eens rustig de [NOHTML]Technische PMG FAQ[/NOHTML] door om meer kennis te vergaren B)
Als de FSB op 100 Mhz staat dan doet mijn systeem het goed, geen klagen. Zoals ik het van jou begrijp kan ik er zelf, (software-matig) niks aan instellen of veranderen. Ik denk dat ik hem naar de winkel breng en dat ze maar uitzoeken wat er mee aan de hand is. Ik heb tenslotte nog garantie. Thanx!
Ook goed :Y)
kuka schreef op 24 januari 2003 @ 11:30:
Ik heb betaald voor een 2100+ en kan nu maar tot 1500+ da's toch zonde.
Daarmee voeg je niks toe aan dit topic.. Overbodige mededeling dus ;) Dan nog had je ook gewoon het edit-knopje kunnen gebruiken. Monologen lezen namelijk niet zo prettig..

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Wat zijn je voltages op 100Mhz FSB?

Ik denk dat 't je voeding is...

En stel in je bios onder Advanced Chipset features, DRAM timing control, SDram frequency "HCLK" ipv "HCLK+33/+66" in voor je op 133Mhz fsb overstapt.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Had ik ook eerst, bleek de koeler verkeerd om te zitten :? op precies het zelfde bordje

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Verwijderd

ik heb dit probleem dus ook, bord is met geen mogelijkheid op een fsb van 133mhz te krijgen, heb ook de instellingen van W3ird_N3rd geprobeerd...

CasperGT, hoe bedoel je de koeler verkeerd om ??? ik kan maar op 1 manier want anders komt het 'lepeltje' (in mijn geval), waar je de koeler mee losneemt tegen de voeding aan :S

edit:

ff in fuzzylogic gekeken, de cpu (core???) staat op 1,74 volt

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 18:04 ]

Pagina: 1