volume rotel rsp-1066

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-08 12:59

ranzige pad

kwaaak kwaak

Topicstarter
Ondertussen heb ik mijn rsp-1066 een maand of 2. Maar wat mij nu begint op te vallen dat het uitgangsvolume zo laag is. Ik kan hem gemakkelijk open zetten op 40.. 45 (90is max). Ik loop dan nog steeds niet schreeuwend de kamer uit. De vorige voor versterker die ik had (rc-995) hoeft ik maar open te draaien tot "9uur" op de knop, een 1/4 ongeveer dus.

wat zijn jullie bevindingen hier mee ?

Tevens heb ik een storing in me video beeld als er een snelle beelden wisseling is (bliksem bijvoorbeeld). Het apparaat verliest dan zijn sync en het scherm is dan heel even zwart. Het kan niet aan de dvd speler liggen.

info rotel pre amp:
firmware 2.2.2 en heeft 200mhz hdtv componenten.
eind amp:
rb991 + rmb-1075

zie ook:
http://www.dvdforum.nl/ubb/Forum8/HTML/003358.html

[ Voor 6% gewijzigd door ranzige pad op 24-01-2003 12:58 ]

HT & NAS & Inventaris

Verwijderd

Volumecontrol wil idd nog wel eens verschillen per voorversterker, dat komt o.a. doordat de versterking van de verschillende voorversterkers verschillend is. (10db - 20 db) Maar ook door de gebruikte pot-meters. In mijn oude voorversterker zat een blauwe ALPS en die kon je idd makkelijk half open zetten. Ergens bij ALPS staat ook dat ie het halverwege pas in het lineaire stuk van de meter zit.

Tevens vind ik het raar dat de rotel die snelle beelden niet trekt. Denk toch dat er dan een bug in de speler zit (kan zowel hardware als software zijn.) Maar ik weet er verder ook niets van, ben geen Rotel gebruiker.

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-08 12:59

ranzige pad

kwaaak kwaak

Topicstarter
zijn er nog meer mensen met de zelfde waarnemingen ? jah het geluid bedoel ik :)

HT & NAS & Inventaris