virtusertable met meerdere files

Pagina: 1
Acties:

• Kerminator
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:56
Ik heb een aantal domeinen waarvoor ik de mail beheer en dat draait prima met virtusertable.
Nu wil ik echter een groot aantal mensen een adres op 1 specifiek domein geven en die door laten sturen naar een ander extern adres (bijv. hun eigen hotmail).
Bovendien moeten die aliasen automatisch door wat php gemaakt kunnen worden, zodat ik niet voor 2000 man dat hoef te beheren.
Uiteraard wil ik niet dat die php-scripts in mijn 'hoofd' virtusertable bestand gaan schrijven, dus wilde ik alle entries voor dit domein in een andere file gooien.

Bijv:
jan@domein1.nl jan
jan@domein2.nl kees
@domein2.nl -> file:/ergensanders/domein2table

Weet iemand of dit kan en/of hoe ik dat zou moeten opzetten. Het enige wat ik gevonden heb in de docs is dit:
"For people admininstering multiple domains, it may be easier to keep each domain's list in a separate file, then write a short script to concatenate all such files together into a master virtual user table. But we're getting ahead of ourselves; that's the next step... "

Trust me - I'm a lawyer!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Euh..

cat * > virtusertable kun je doen als ze allemaal in 1 directory staan, anders doe je cat bestand1 bestand2 > virtusertable.

En dat laat je door een cronjob gewoon elk uur ff doen ofzo.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Probeer eens uit of je in je lmaster.cf niet gewoon meerdere files kan aangeven die ie moet gebruiken ?

• Kerminator
XTerm schreef op 24 januari 2003 @ 11:31:
Probeer eens uit of je in je lmaster.cf niet gewoon meerdere files kan aangeven die ie moet gebruiken ?
Dit heb ik vanmiddag geprobeerd (althans de sendmail variant hiervan,) maar hij pakt altijd alleen de laatste file. Dat werkt dus helaas niet.

Waarschijnlijk wordt het dus catten, maar ik hoop nog steeds op een mooiere oplossing. Iemand?

Trust me - I'm a lawyer!

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:05
[google=sendmail+mysql]

php+mysql lijkt me niet zo'n probleem.

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik het van de week zo'n setup zitten maken met postfix, mysql en courier imap. Wert erg mooi moet ik zeggen. Alleen de php scriptjes moet ik nog schrijven.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• Kerminator
Op zich interessant, maar ik wil graag mijn originele virtusertable blijven gebruiken.
De afhandeling van het aparte domeintje moet nl. helemaal los staan van de rest van de domeinen.
jant schreef op 27 January 2003 @ 19:10:
Ik het van de week zo'n setup zitten maken met postfix, mysql en courier imap. Wert erg mooi moet ik zeggen. Alleen de php scriptjes moet ik nog schrijven.
Kunnen we daar ergens details van zien? Hoe heb je dat precies gedaan?

Trust me - I'm a lawyer!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kerminator schreef op 27 January 2003 @ 19:21:
[...]
Op zich interessant, maar ik wil graag mijn originele virtusertable blijven gebruiken.
De afhandeling van het aparte domeintje moet nl. helemaal los staan van de rest van de domeinen.
Denk wel dat dat zou moeten kunnen hoor, onder postfix krijg je dan zoiets van
virtual_mailbox_maps=hash/etc/postfix/algemeen, mysql:/etc/postfix/vmail.cf

Ik kan me niet voorstellen dat dit onder sendmail niet zou kunnen.

[...]
Kunnen we daar ergens details van zien? Hoe heb je dat precies gedaan?[/quote]

Dan moet je ff op mijn notebookje komen kijken VMWare roeleert :)
Deze setup heb ik gemaakt als een test. Zal waarschijnlijk over een paar maanden geimplemteerd worden.

Deze howto is wel handig:
http://kirb.insanegenius.net/postfix.html

Let op je spreek hier wel van een setup van Virtual Mailboxes in Maildir formaat, welke vervolgens met e POP3 daemon van courier imap uitgelezen kunnen worden.

Moet alleen nog ff kijken hoe ik de Maildir met juiste uid en gid kan aanmaken met een PHP scriptje.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Pagina: 1