Toon posts:

software tegen IP adres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het valt me de laatste weken steeds meer op dat ik bijna op iedere site mijn IP adres zie staan. bestaat daar nu geen progje voor dat men mij niet kan zien op het net en waar kan ik deze downloaden.
Bedankt

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 01:04

ZaZ

Tweakers abonnee

Als je een site wilt bezoeken dat je Ip (bijna niet) traceerbaar is kan je het beste via een proxy connecten.
Maar waarom?

Lekker op de bank

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
nee bestaat niet.

je kan via proxy's gaan surfen, maar dan wordt het wat trager

verder maakt het helemaal NIKS uit dat je ip address op een site staat, want je hebt er toch niks aan.
en als mensen je ip willen hebben kunnen ze er al achter komen door je een icq bericht te sturen ofzo

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Waarom denk je? Ik heb wel een vermoeden ;)

Verwijderd

je ip address is het adres van je computer. Als je pakketjes wilt ontvangen, moet dat op een adres afgeleverd worden. simpel toch :) verbergen kan dus niet zomaar, behalve met een proxy :)

hier staan wat proxy servers als een website je ip niet mag weten:
Modbreak
Link removed, ongure zooi

[ Voor 30% gewijzigd door Predator op 24-01-2003 19:32 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Valt op 2 manieren wat aan te doen:

- Of via een (anonimizer) proxy surfen (echter dan zal die proxy ten alle tijden je IP weten)
- Niuet internetten

Vergelijk het met de analoge post.
Wil jij een brief van iemand hebben; zul je OF je adres moeten geven, OF een anonieme postbus op moeten geven.

Sim-Pel :)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

De eigenaar van de site ziet toch alleen maar een IP adres in zijn logs (ALS hij die al logt) maar daar heeft hij verder ook weinig aan toch? Wat maakt het uit... Als je op straat loopt doe je toch ook geen bivakmuts op zodat niemand ziet wie je bent?

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 12:24:
je ip address is het adres van je computer. Als je pakketjes wilt ontvangen, moet dat op een adres afgeleverd worden. simpel toch :) verbergen kan dus niet zomaar, behalve met een proxy :)

hier staan wat proxy servers als een website je ip niet mag weten:
foute url
denk dat je dat linkje beter even weg kunt halen, staan ook warez-achtige dingen op.. :)

Maarja ontopic: denk dat er inderdaad weinig reden is om je IP af te schermen (zolang je je niet met strafbare dingen bezig houdt tenminste :P). IP adressen zijn op talloze manieren te achterhalen, ze zullen daar echt niet zo gauw iets mee gaan doen. En bovendien: als je zorgt dat je PC goed geconfigureerd is (zelfs een firewall kan dan al overbodig zijn), kunnen ze er niet eens iets mee.

En aan een proxy zit ook weer een privacy-kanttekening: de eigenaar van de proxy zou theoretisch gezien álles kunnen loggen, die kan heel jouw internetgebruik bijhouden..dus zo blijf je bezig :)

#

Pagina: 1