Is het mogelijk om Windows 98SE te installeren nadat je windows XP heb geinstalleerd? Zo ja, kan iemand me uitleggen hoe stap voor stap?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Yup kloptDeMoN schreef op 24 January 2003 @ 10:47:
Dus je wilt ze naast elkaar draaien?
Verwijderd
Verwijderd
Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies
Is dat nodig dan?Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 10:49:
met een partition magic kun je de winxp schijf eerst hidden maken.......dan kun je windows 98 installeren...hierna maak je de schijf weer unhidden en dan voeg je windows98 toe aan de bootloader van windows xp (boot.ini)
Dat is inderdaad een eitje, maar dat wil de topicstarter dus niet.Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 10:53:
Als je de win98 cd erin zet maakt hij dan niet gwn een dubbel-boot aan. En waarom doe je het niet gwn andersom. Dus eerst 98 en dan XP. Dat werkt zeker. Heb ik vaak zat gedaan.
[ Voor 11% gewijzigd door kamerplant op 24-01-2003 11:02 ]
🌞🍃
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
[ Voor 18% gewijzigd door Dennahz op 25-01-2003 00:45 ]
bij mij werkt het anders prima, maar ik heb geen xp- boot menu. hij start standaard op als win98 maar als ik xp wil dan druk ik op f8 (->bios bootmenu) om te booten van de andere hddajouin schreef op 25 januari 2003 @ 00:33:
volgens mij is hidden maken of kabel uittrekken
GEEN goed idee
dan installeert ie win 98 op c:
na unhidden of kabel inpluggen staat ie dan op d:
dat is NIET op te lossen door boot.ini effe aan te passen:
1) opstartbestanden van win 98 horen op c: zelfs als win98 op d: staat
2) alle verwijzingen wijzen naar c:\windows(98) terwijl het nadien d:\windows(98) wordt
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwijderd
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 22:37 ]
Verwijderd
IemandVerwijderd schreef op 26 January 2003 @ 22:36:
ik heb 2 20Gb partities (c en d) allebei NTFS.
3e partitie aanmaken FAT32 en die primair maken en andere 2 NTFS partities hidden
win98se installeren en danwat gebeurt er dan
moet ik dan in win98se met partition magic die andere 2 hidden partities weer actief maken en dan
wat gebeurd er dan als ik opstart, welke os boot dan
[ Voor 14% gewijzigd door bratos op 28-01-2003 01:40 ]
eerst kijken dan zeiken
Verwijderd
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 12:30:
Mijn vraag blijft dan nog steeds onbeantwoord. Ik snap nu wel dat je een c-partitie Fat32 moet maken en dan die andere (NTFS/WINXP-partities hidden), maar daarmee krijg je dan win98se geinstalleerd, maar hoe krijg je dan, een bootmenu en die NTFS-WINXP-partities weer bereikbaar?
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Dit topic is gesloten.
![]()