Sniffer gezocht voor probleemoplossing

Pagina: 1
Acties:

• Super Snackman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-07 11:51
Heya all,

we hebben hier thuis een netwerkje liggen. 1 server, met daaraan een hub, en in die hub meerdere computers. Nu hebben ALLE computeres internet, behalve 1 computer. Een laptop dat is.

Die laptop heeft een ingebouwd 3com netwerkkaart, en die wil geen DHCP van de server ontvangen, en ook als ik het IP-adres hard instel, kan hij niet pingen enzo. Maar als ik dan een PCMCIA netwerkkaartje erin doe, kan ik WEL gewoon internetten.
Toch is dat 3com kaartje niet stuk, want bij welk bedrijf ik ook kom, de laptop doet het altijd gewoon, behalve thuis dus. Soms, want soms doettie het ook wel.
HEt rare is, als ik op de laptop en op een andere computer hetzelfde ip-adres instel, krijg ik WEL een foutmelding. Dus er is op de 1 of andere manier wel verkeer.

Nu heb ik ooit een programma gehad die in een mooi grafisch overzicht kon laten zien wat de activiteit op het netwerk was. Je zag computers als blokjes in dat overzicht, en lijntjes tussen de computers als er een packetje heen/weer was gestuurd. Dat lijntje werd groen bij datacommunicatie. Nu heb ik al heel goed gezocht met google/tucows maar ik kan dat progsel neit meer vinden. Wel allemaal vergelijkbare programma's, maar geen enkele die zo'n grafisch overzicht geeft.

Toch zou ik graag willen weten wat er nu precies gebeurt op het netwerk, zodat ik mogelijk het probleem kan oplpossen. Weet dus iemand van jullie de naam van de tool die dat kan (heb ik ooit gehad dus het bestaat zeker), of een mogelijk oplossing voor mijn probleem?

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

Verwijderd

Packetboy en etherboy zijn leuke tooltjes (shareware)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 10:39 ]

• Super Snackman
Wow etherboy, da's wat ik zocht! Ff testen :)
Thx iig so far. En als iemand mij alsnog kan zeggen wat er mis kan zijn...

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ethereal is een goede gratis sniffer ;)

• Super Snackman
En op de 1 of andere manier laat netboy ook niet alles zien wat ik doe (vet sneu).
Want tijdens het pingen laat hij helemaal NIETS zien, terwijl dat wel zou moeten. Vage shit iig allemaal.

Concrete vraag: wat kan er mis zijn als er WEL verkeer is tussen computers (op packet niveau dan) maar dat er niet gepinged kan worden, DHCP niet doorkomt, en ook internet het niet doet.

Tijdens het pingen naar 192.168.0.5 doettie een Broadcast: WHO IS 192.168.0.5 en ga zo maar door.

[ Voor 13% gewijzigd door Super Snackman op 24-01-2003 11:31 ]

• Super Snackman
Toch maar ff topic kick, ipv edit (sorry).

Ik heb via ARP nu de hardware adressen van de laptop in een workstation gestopt. En andersom. Nu zie ik met de packet sniffer dat de pings goed heen-en-weer gaan. Ping Req --> Ping Reply.
Maar me dos-ping geeft TimeOut aan.

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:18
Je gebruikt thuis en op het werk verschillende netwerkkaarten?

Draai een winipcfg (9x) of ipconfig (NT/2K/XP). Release alle IP's van alle netwerkadapters en renew het IP van de actieve netwerkadapter. Als je statische IP's gebruikt hoef je niet te renewen maar moet je de laptop even rebooten.

Suc6

• Super Snackman
Nee dat werkt niet. Gereboot, zowel statisch als dynamisch geprobeerd. Niets werkt.

Pas als ik via ARP handmatig de hardware adressen op de workstation en laptop instel, zie ik via Etherpeek dat er verkeer is tussen de workstation en de laptop. MAar toch ping timeout, en geen internet enzo.

Op de laptop zelf wordt helemaal geen ARP-lijst bijgehouden. Dwz die blijft gewoon leeg enzo. Dus ergens krijgt de laptop niet automatisch het HW-adres bij het juiste IP-adres

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

subnetmask rechtzetten? default gateway aan- of uitzetten? dns-servers goed opgegeven?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Super Snackman
Netwerkinstellingen zijn 50000% zeker goed. Subnetmask is overal hetzelfde (255.255.255.0) Een gateway ben je niet nodig zolang je intern pingt. Idem voor DNS

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:11

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Al een andere netwerkkabel geprobeerd?

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Heb je al een andere hub-poort geprobeerd ?
Heb je al een ander UTP-kabeltje geprobeerd ?
Is je hub een 10/100Mb uitvoering met autosensing ? Zo ja,
probeer dan de 3com eens op 10Mb te configureren.

• Super Snackman
Jah alles staat al op 10mbit ingesteld. De hub is er al tussenuitgeweest. De kabel is zeker goed, omdat hij het op het PCMCIA netwerkkaartje wel doet.

• roush
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 08:40

roush

Trust no 1

Ik heb zoiets ook gehad, laptop had destijds ruzie met de hub. Het was een intel integrated netwerkkaart in een Compaq Evo 500 i.c.m. een 3Com hub.

Wilde niet werken. Echter wanneer ik de netwerkkaart knalhard instelde op 100Mb half duplex pakte ie em wel. Probeer dat eens zou ik zeggen. Misschien werkt dat autosensing van de netwerkkaart niet helemaal ok i.c.m. de hub.

Suc6 in ieder geval !

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Staat je 3Com kaart toevallig hard op full duplex ingesteld?
Zo ja, op half duplex of auto zetten.

Verwijderd

Volgens mij bedoel je met dat progsel deze waarbij je denk ik dit screenshot bedoeld.
Helaas niet freeware. :)

• Super Snackman
Heb toch maar een andere kabel eraan gefixed, en toen deed hij het in eens wel.

NU vraag ik me toch nog steeds af: waarom geeft packetsniffer wel netjes aan dat er packetjes heen en weer gestuurd worden? Waarom werkt de PCMCIA wel?

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Wat vinden jullie van sniffer pro (van network associates)?

• Super Snackman
WildPackets, Inc. Ehterpeek

Daar heb ik het uiteindelijk mee gedaan. NetBoy deed maar half wat ik wilde. Helaas kan Etherpeek niet zo'n mooi grafisch schematje maken. En het kost een BEETJE veel: $1000

Verwijderd

Contact probleempje tussen rj45 connector en port.
Kan bij de ene kaart wel optreden en andere niet.

• Super Snackman
Dat blijkt maar weer. Heb destijds het stukje er zelf opgeknijpt. Toch maar ff opnieuw doen dan.

Thx voor jullie hulp iig

Verwijderd

Kijk ook ff in de connector van die notebook. Heel vaak zijn de pinnetjes naar beneden gebogen door het vele in- en uitsteken van een netwerkkabel.

Als dat zo is, kan je -voorzichtig!- die pinnetjes met een gebogen paperclip weer omhoog buigen. Ik heb dit regelmatig meegemaakt.... (vaak waren het 3COM-kaarten nu ik er zo over nadenk) en het kan per netwerkconnector natuurlijk schelen; misschien dat hij bij sommige aders NET niet goed contact maakt.

Suc6!

Verwijderd

ngrep is über :)
Pagina: 1