[hotmail/virus?] WTF! mijn paswoord allover internet?!?!?

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 13:21
Gisteren kreeg ik deze mail van mijn broer:
Charset: iso-8859-1

Welcome to yourdomain.com Forums

Please keep this email for your records. Your account information is as follows:

----------------------------
Username: Stefijn
Password: XXXXXXXX
----------------------------

Please do not forget your password as it has been encrypted in our database and
we cannot retrieve it for you. However, should you forget your password you can
request a new one which will be activated in the same way as this account.

Thank you for registering.

--
Thanks, The Management
Op de plaats van de XXXXXXX stond een paswoord dat ik vaak gebruik in allerlei accounts!!!!

Hoe kan dit? Mijn broer vermoedde een virus
oh nee dat, ik denk een virus, js_loop.a is al gevonden

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:39

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ehm :?

Jij registreerd je ergens met een username en een wachtwoord wat je vaakt gebruikt. Omdat je je registreerd, krijg je een mail met wachtwoord. Niks bijzonder aan hoor

Verwijderd

Hij kreeg de mail niet van een domain maar van zijn broer...

Verwijderd

We Are Borg heeft gelijk, Je krijgt toch altijd een mailtje met je naam en wachtwoord erin, althans ik wel, en schijnbaar We Are Borg ook. ( Of zijn wij nu zo speciaal :P ) Maar het is dus geen virus, dus je hoeft je pc niet opnieuw te installeren

• Stefke
Ik kreeg dit toegestuurd door mijn BROER! Die van niks weet, en zoals ik hierboven ook al aangeef.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:39

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
verkeerd mail adres ingevoerd ofzo dus dat mail naar je broer ging? Ik vind het erg raar en denk dat het eerder user side is ;)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit is gewoon zo'n mailtje als je regt bij een phpbb2 forum met standaard mail templates... En dat URL, yourdomain.com. Heeft één van jullie niet gewoon een beetke zitten te prutsen met een lokale phpbb2 install ofzo? :+

Of: Van welke IP komt deze mail? Van je eigen? :?

[ Voor 7% gewijzigd door kamerplant op 24-01-2003 10:26 ]

🌞🍃

• Stefke
ik kende dit hotmail adres van mijn broer niet eens (die heeft "100" emailadressen), dus dat heb ik nergens zelf ingevoerd.

Ook weet ik wel dat ik geen virus heb (mijn broer had een virus thuis), maar dat paswoord gebruik ik heel veel, dus hoe de neuk kan het dat ik dit in zon vage mail van mijn broer krijg!?
Heeft één van jullie niet gewoon een beetke zitten te prutsen met een lokale phpbb2 install ofzo?
Ik niet, misschien hij, zal eens vragen. Nu je het zegt, lijkt idd op de defaultmail van phpbb.com |:(

[ Voor 36% gewijzigd door Stefke op 24-01-2003 10:28 ]

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

kan ook dat livra virus zijn -> http://www.virusalert.nl/?show=virus&id=397

¯\_(ツ)_/¯

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

misschien zat je op de pc waar je broer ook mee werkte en had hij een half uitgelogd MSN-passport waardoor dingen doorelkaar raakten ?

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ik heb precies hetzelfde gehad, van een forum waar ik me heb ingeschreven.
maar met een ANDER wachtwoord als dat ik op dat forum gebruikte.

ik stond daar wel in de mailing list (aangezien ik daar een account had)

't is iig een server side probleem, maar hoe los je zoiets op als jij niet de server bent?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:59
Als jouw broer deze mail kreeg, maar niet van jou (niet persoonlijk door jouw gestuurd, staat dus niet in jouw postvak UIT), dan heb je inderdaad grote kans op een virus.
Waarschijnlijk de W32.Yaha.xxx
Het is dus een kwestie van het runnen van je (geupdate) virusscanner...

• Stefke
dit mailtje is waarschijnlijk door een virus op de computer van mijn broer verstuurd, die heeft namelijk wel zitten kloten met een phpbb forum onlangs.

Wel vaag dat ik dan precies dit mailtje krijg :|

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:57

Sport_Life

Solvitur ambulando

stefijn schreef op 24 januari 2003 @ 18:58:
dit mailtje is waarschijnlijk door een virus op de computer van mijn broer verstuurd, die heeft namelijk wel zitten kloten met een phpbb forum onlangs.

Wel vaag dat ik dan precies dit mailtje krijg :|
Wees blij dat jij m krijgt en niet een of andere onbekende die dan alles met je gegevens kan doen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 24-01-2003 19:02 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Nog vager dat je broer dezelfde passwords gebruikt ;-) Tweeling ?

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

• Stefke
waar leid je uit af dat hij dat password heeft aangemaakt? Uit de loginnaam "Stefijn"?

Ennu..Blij? Ik heb een maand of 2 geregged op een forumpje van hem, met die logingegevens. Met een beetje pech heeft heel zijn adresboekje nu mijn wachtwoord gekregen! :( en dat wachtwoord gebruik ik vaker

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:57

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik weet al hoe het zit:

Jouw broer heeft PHPBB2 op een server gezet en jij ging daar registreren. Je vulde je gegevens etc in (stefijn/xxxx) en dan krijg je standaard een bevestigingsmailtje van dat forum. Bij dat forum kun je instellen wie de afzender is van het mailtje dat een nieuwe gebruiker ontvangt. Je broer heeft zn eigen email adres daar ingevuld en dus is dat de afzender...

Er is dus niks aan de hand :). Alleen kan je broer nou waarschijnlijk wel je wachtwoord vinden als hij inlogt op dat forum als admin :P

[ Voor 12% gewijzigd door Sport_Life op 24-01-2003 19:57 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• Stefke
Ik weet hoe phpbb werkt, maar, alleen, mijn broer heeft zich niet met het forum beziggehouden de afgelopen maand. Het is al 3 maanden geleden dat ik me daar geregged heb EN daar had ik al een mailtje van gekregen.
Pagina: 1