Toon posts:

Dynalink ISDN Modem verbreekt steeds de verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,
Ik heb een ISDN-modem gekocht en het werkt onder geen windows OS fatsoenlijk. Ik krijg geen foutmelding. In windows XP doet hij het na inbellen even en dan wordt de verbinding onderbroken. Hierna is een herstart nodig om het modem te laten werken. Het licht niet aan de provider.
Ik denk (weet bijna wel zeker) dat het probleem in de combinatie van mobo en modem ligt.
Daarom wil ik het bios updaten. Na al enkele dagen te zoeken op internet heb ik nog steeds geen geschikte bios-update gevonden voor mijn mobo. Nee, ook niet bij de producent.
http://www.lucky-star.com.tw
Volgens een aantal posts in nieuws groepen heb je bij oudere mobo's meer kans op http://www.lucky-star.ru maar deze is al zeker 1 week offline.

Bios-ID: 08/11/97-580VPX-ITE8661-2A5LDL1CC-00

Wie heeft of weet waar, een nieuwer bios voor dit mobo?

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Als ik het goed begrijp gaat het om een Lucky Star 5VPX2 v2.0?

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Verwijderd

Topicstarter
Op het mobo staat: 5V-1A V:2.0

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Heb je Lucky Star al eens gemaild? Dan weet je gelijk of er een update beschikbaar is. Heb ik ook ooit gedaan bij een of andere vage Chinese mobo-fabrikant. Je bent even hun Engels aan het "decrypten", maar ze gaven wel antwoord!

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar ik krijg het mailtje terug, onbekent adres.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Om welke ISDN modem gaat het exact? Misschien dat je gewoon effe een Initialization String moet opgeven om de modem zich de elke keer weer te laten resetten. Iets in de zin van AT&F&C1&D2 (verschilt natuurlijk per modem ;) ).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 Interne ISDN modems van Dynalink geprobeerd:

Dyn128P en de BIS128PH

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 10:16:
Ja, maar ik krijg het mailtje terug, onbekent adres.
Welk adres heb je gebruikt? service@lucky-star.com.tw ?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

http://www.modemhelp.org/inits/dynalink.html

Sja, het staat hier niet tussen.. Probeer gewoon ff direct AT&F&C1&D2 te doen :)

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Deze bios is voor rev 2.0.... dus ik weet niet of dit gaat werken

http://sky.net.ua/support...rs%2F_BIOS%2FP5/5V-1A.ZIP

Gevonden op pagina http://sky.net.ua/support/drivers.php?path=%2F_BIOS%2FP5

Verwijderd

Topicstarter
De ftp links op deze pagina willen niet werken. Ik ken geen Russies, en zonder de zip op te geven kom ik niet op de ftp-site ook niet anuniem.

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 24 January 2003 @ 10:18:
Om welke ISDN modem gaat het exact? Misschien dat je gewoon effe een Initialization String moet opgeven om de modem zich de elke keer weer te laten resetten. Iets in de zin van AT&F&C1&D2 (verschilt natuurlijk per modem ;) ).
Gaat dit wel bij een ISDN-Modem in win xp? De driver emuleerd geen modem maar er wordt rechtstreegs verbinding gemaakt met het "modem" (eigenlijk netwerkkaart)

Verwijderd

klein beetje off topic... maarre mijn ervaring is dat niets in je computer zo moeilijk werkende te krijgen is als een interne isdn modem (heb er ook 2 of 3 weggegooid). Mijn advies is vergeet de hele bios update en koop een goedkope externe modem (als je het geld hebt natuurlijk)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 10:50:
Gaat dit wel bij een ISDN-Modem in win xp? De driver emuleerd geen modem maar er wordt rechtstreegs verbinding gemaakt met het "modem" (eigenlijk netwerkkaart)
Als het goed is staan ISDN modems ook gewoon in Configuratiescherm - Modems weergeven :) (pin me d'r trouwens niet op vast.. ben ook maar een PMG/OM modje :+ )

Control Panel > Phone and Modem Options > tabblad Modems > Properties > Advanced > initialization string opgeven

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 24-01-2003 11:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit geld niet voor elke ISDN-modem, deze van mij niet.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik had het even opgezocht: zoeken naar 'dynalink isdn modem verbinding verbroken' met Omega Search. Helaas geen concrete oplossingen (zij het dan dat het onder Win98 perfect schijnt te werken..?)

Bij deze krijg je een move richting IT omdat ik de kans uiterst klein acht dat het aan de BIOS ligt.. Daarnaast heb ik de titel ook ietwat aangepast :)

PMG > IT
Pagina: 1