[Access & Mail] E-mailen

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik heb in Access een database. Nu heb ik een querie gemaakt met gegevens die ik naar iemand automatisch wil mailen. Maar dan niet die hele tabel, nee alleen 1 record eruit. Ik zie die querie nu even als een tabel, met allemaal records.

In zó'n record staat een mail adres waar dus die mail heen moet. Verder is alles gesorteeerd op klantnummer.

Nu wil ik een automatische mail maken die alle record -> alle klantnummers in die lijst een mail stuurt met de gegevens die bij hun eigen klantnummer hoor. Maar dus ook naar het mailadres wat in die tabel staat bij hun eigen klantnummer.

Dit wilde ik doen dmv:

DoCmd.SendObject

Ik heb eerst een Raport gemaakt met de gegevens die ik wil versturen en die dus in tekstvlakken staan. Nu wil ik dus een functie hebben die uit dit forumulier de E-mail haalt en dan meteen dat betreffende formulier lees raport verstuurt aan die persoon.

Alleen nu heb ik dus geen flauw idee hoe dit moet. Heb de help al zitten lezen. En ik krijg het denk ik wel voor elkaar voor 1 klant, maar om nou 200 keer een klantnummer in te gaan geven heeftdenk ik vrij weinig nu.

Weet iemand hoe ik dit automatisch moet doen. En tevens of dat het moeglijk is om een raport te versturen per E-mail (Als HTML mail -> of moet ik dan een HTML formulier maken. -> Dan kna er meteen een knop bij gezet worden (kan bij een raport ook maar ja))

Ik hoop dat jullie het zo snappen en jullie me misschien zouden kunnen helpen.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Je bedoelingen zijn nog een beetje wazig. Is het je vraag hoe je snel alle records kunt doorlopen? Want dat is met
code:
1
2
3
4
while not recordset.eof
  stuurmail(gegevens)
  recordset.MoveNext
wend
natuurlijk zo opgelost. Als het je vraag is hoe je de mail kunt sturen hebben we denk ik wat meer gegevens nodig in de vorm: wat heb je gedaan, wat deed dat en hoe heb je geprobeerd dat op te lossen...

My personal website

• BSeB
Ik heb dus records:

1144 | ****@*** | BLabla | Vlavl | blbabla
1145 | ****@*** | Bdabla | Vlfvl | bfbabla

Nu wil ik door op 1 knop te drukken alle E-mails in 1 keer produceren. Dus 1 mail naar 1144 en 1 mail naar 1145. Respectievelijk met de inhoud

BLabla | Vlavl | blbabla voor----> 1144 naar de E-mail van 1144

en

Bdabla | Vlfvl | bfbabla voor----> 1145 naar de E-mail van 1145

IN geen van beide mogen andere gegevens voorkomen. En zoals ik al zeg of het hier nu om 2 objecten gaat of om 3000 hij moet het steeds automatisch doen!!!!

Hoe moet dit dan.

• BSeB
Niemand die me kan helpen

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:28

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wat wil je. We gaan het hier echt niet voor je uit programmeren. Waarschijnlijk zul je er een stukje VBA op los moeten laten. Gewoon iets vergelijkbaars als OZ-Gump al aangeeft. Waneer dit wat lastig is, is het mischien handig om ff een boek te halen bij de bieb/winkel of ff wat tuts op internet te zoeken. Lees voor de gein ook eens wat sticky topics boven in P&W over wat er zo'n beetje wordt verwacht van de vragen in dit forum.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Dit topic is gesloten.