Videocapture met Hauppage Wintv!

Pagina: 1
Acties:

• BansheeBoy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-02 15:55
Hallo,

Ik ben in het bezit van een hauppage wintv-kaart. Enu wil ik graag beeld gaan capturen zoals tekenfilms en dergelijke. Ik ben nog niet echt bekend hierin dus als iemand me kan helpen???

Het is dus de bedoeling dat ik filmpjes kan opnemen van goede kwaliteit MET geluid, maar zo klein mogelijk zijn in bestandsruimte. Bij die Wintv-kaart zit namelijk ook capturesoftware, maar die werkt niet lekker.

Dus vraag ik het aan jullie die misschien al verder zijn in dit.

Hoi.

BansheeBoy Se:), He loves Seinfeld very much, the coca cola company!

:{ ²

• WoyBoy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-12-2025
BansheeBoy Se,
ik heb al twee jaar een Haupage WinTV (met radio btw). Heb al wat ge-experimenteerd met capturing:
De software die erbij zit is best onhandig, maar is functioneel. Overal en nergens dingen instellen die die wel of niet onthoudt!
Ik kan niet op 640x480 capturen, dat is teveel voor m'n HD (?), een Maxtor 5400 rpm 8,4 GB.
Lager, op 352x288@25fps lukt me wel goed. Ik comprimeer het met Divx tijdens opnemen. Dat wordt het kleinst weet ik uit eigen ervaring.
Geluid lukt me ook, stereo.
Heb ooit een scene van Jurassic Park opgenomen (in de keuken met die kinderen en de raptors) en ook de intro van J.A.G. (Jeuk Aan m'n G..) van SBS6. Die waren nog met Indeo ofzo ingepakt, maar zijn best cool. Geluid heel geod bij mij.

Nog meer weten? :)

• BansheeBoy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-02 15:55
Help! Kan niemand me dan helpen???

Het is de bedoeling dat ik mijn video aansluit op de hauppage wintv kaart, en dat ik realtime comprimeer.Ik beschik over 128 mb intern geheugen en een IBM 7200rpm 20.5 GB. Ik wil graag laurel and hardy opnemen en op cd branden. Wie kan mij aan links helpen met duidelijke uitleg?

Bij voorbaat appelgebak,

Hoi.

:{ ²

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-02 17:21

Snijkoek

Metal up your ass

Verwijderd

Banshee, krijg je dan wel beeld als je de vhs op je hauppage wintv kaart aansluit?

ik heb sinds aanschaf geen beeld gekregen van de vhs geval, wel TV maar video kon draaien en zoeken tot ik een ons woog maar geen result

na eens een computerblaadje te hebben gelezen deden ze het daarin erg makkelijk doen voorkomen en ik dus maar weer eens bezig gegaan, maar met de moviemaker software kreeg ik te lezen dat hij geen device kon vinden.

Dus ook ik ben op zoek naar usefull info omtrent het overzetten van VHS tape naar PC via de Hauppage win-tv 250.

Verwijderd

wow oud topic vind je niet?
Pagina: 1