Toon posts:

toegang tot internet ontzeggen tot een aantal mensen

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier op het werk een NT 4.0 netwerk.
Maar ik wil tot een aantal groepen mensen de toegang tot internet ontzeggen met een programma. Het moet wel vaker snel aan of uit gezet kunnen worden.
Waarmee kan het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:59

Super_ik

haklust!

Firewall?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ongeveer hetzelfde. Namelijk alles blokkeren op poort 80 na.

Ik had de volgende oplossing bedacht:
  • Stel de firewall zo in dat alle IP adressen uitgedeeld via DHCP alleen poort 80 kunnen gebruiken
  • Installeer R&RAS
  • Stel in welke users toegang hebben tot meerdere poorten door hun inbeltoegang te verschaffen
  • Geef die users in de AD een IP nummer in een range die wel toegang heeft tot alle poorten
  • Users kunnen inloggen met een inbelverbinding (VPN) en je kunt zelf kiezen welke user toegang krijgt tot meer dan poort 80. Het IP nummer wordt namelijk toegewezen aan de computer, maar ook een extra IP aan de username.
Dit werkt iig op Win2k, wie weet werkt het ook op NT4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee dat is te lastig, de andere gebruikers die op die werkstations inloggen moeten wel kunnen internetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 16:57
isa server ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Op NT4? Highly unlikely!
System Requirements MS ISA server

[ Voor 29% gewijzigd door Gunner op 24-01-2003 10:49 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

winroute :) lijkt me niet zo spannned

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Of een proxy server waar je moet inloggen.

En toen hadden we alle opties wel gehad denk ik. Meer opties staan er nog wel in de Network Troubleshooting FAQ. Maar en willekeurige proxy is goed zolang het users kent / herkend.

Vervolgens kan je makkelijk per groep instellen wat ze mogen. Al dan niet geautomatiseerd / via een script bepaalde groepen op bepaalde tijdstippen uitsluiten en klaar.

Dit hoort niet echt thuis in WOS, maar aangezien er genoeg over te vinden is moet je er zelf zo wel uit komen lijkt me. Dus move.to/SA plus slotje :)

Probeer er een paar uit en je weet meer. De meeste zijn trial versies voor een paar users voor te krijgen, zat om te testen. Gezien de eis die je geeft kunnen ze het allemaal wel - zoals je aan de reacties merkt :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.